Vierailija

Minulla on kaksi poikaa ja enempää lapsia en voi saada. Rakastan poikiani, mutta on surullista jäädä tytärsuhteesta paitsi.

Kommentit (24)

Vierailija:

Lainaus:

Hän on varmasti hyvin onnellinen pojistaan, saahan sitä haikeana olla sillä eikös jokainen nainen pohjimmiltaan halua tyttöä.

Mutta kehotan odottamaan lapsenlapsia - eiköhän sieltä tyttöjä tule kun usein ne tuntuu kulkevan vuorotellen :) Ja miniät tietty kans.

Mulla on tytär, mutta en ole koskaan tyttöä toivonut. Tyttäreni on esikoinen. Mulla on myös 2 poikaa ja raskausaikoina poikaa toivoin, varsinkin keskimmäisestä, tytön jälkeen syntyneestä.

Rakastan tyttöä kovasti ja olen nyt onnellinen että olen tytönkin saanut, mutta en mä ole tyttölasta koskaan toivonut. Mun haaveena oli aina synnyttää poikalapsi.

-ei shoppailusta

-ei vaaleanpunaisesta

-ei kauneudenhoidosta

-ei kahvilareissuista

On sellainen poikatyttö, joka jo 2-vuotiaana ilmoitti, ettei tykkään äidistä, vaan miehistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole koskaan ollut mikään naisellinen tyttö ja kiinnostukseni ovat olleet laidasta laitaa inkkarileikeistä ja jousipyssyistä prinsessa-leikkeihin. Minulta ei myöskään ole vaadittu käyttäytymistä minkään roolin mukaisesti. Olen tasapainoinen ja perustyytyväinen ihminen hoitoalla.

Ja huom minulla EI ole ollut suuria odotuksia lasten sukupuolen suhteen ja eikä pettymyksen tunteita pojista.

Neljän äiti

Vierailija:

Lainaus:

Tyttären kautta äidin on helpompi elää omaa lapsuutta uusiksi ja korjata siinä esiintyviä puutteita

Ehkä siksi olin niin onnellinen saadessani tytön - yritän elää hänen kanssaan sellaista lapsuutta mitä minulla ei ollut mutta mitä olisin tarvinnut.

Vaikeus on, miten olla elämättä sitä lapsen kautta - jotta lapsi ei joutuisi kantamaan aiempien sukupolvien ajan kerääntyneitä taakkoja, olennaista on elää nimenomaan lapsen KANSSA ja yrittää irrottautua vanhoista toimintamalleista.

minusta on aivan ihanaa olla juuri tytön äiti. Toivoin nimenomaan tyttöä (mitä ei tietenkään voinut kenellekään kertoa...) eikä meille varmaan enää lisää lapsia tule.

Mulla itellä on tyttö ja poika, ja onhan se äitiys jo tässäkin vaiheessa ollut erilaista. Tosin tyttö on kyllä meillä se haastavampi painos, sinnikäs ja omapäinen, mutta toisaalta niin ihanan naisellinen. Ymmärrän hyvin, että äitinä haluaa kokoa molemmat.

Siskolla on myös kolme poikaa, ja suree todella välillä sitä, ettei sitä tyttöä nyt sitten ole. Onneksi on kaksi kummityttöä, mutta eihän se ole sama.

Ja tällä hetkellä tuntuu siltä että pojat on olleet helpompia jo alusta lähtien. Siis sekä helpompia hoidettavia, että kasvatettavia. Joten ole ihan tyytyväinen vain =) Niinkuin joku jo edellä sanoi: Pojat kyllä tuo tyttöjä.. Eli poimi rusinat pullasta ja kehitä hyvä suhde tulevaan miniääsi sitten joskus. Siitä saat valmiiksi hoidetun ja kasvatetun " tyttären" .

Ehkä siksi olin niin onnellinen saadessani tytön - yritän elää hänen kanssaan sellaista lapsuutta mitä minulla ei ollut mutta mitä olisin tarvinnut. Vaikeus on, miten olla elämättä sitä lapsen kautta - jotta lapsi ei joutuisi kantamaan aiempien sukupolvien ajan kerääntyneitä taakkoja, olennaista on elää nimenomaan lapsen KANSSA ja yrittää irrottautua vanhoista toimintamalleista.

Nyt kolme poikaa eikä enää samaa ajattelua, haikeutta ja murhetta. Todella ylpeä olen näistä kolmeta pojastani. Kolmas poika sulattaa sydämeni (toki myös kaksi ekaakin) enkä koe, että jään paitsi mistään. Mutta kypsyä siihen piti, että ehkä tyttöä ei koskaan tulekaan.

Voi olla, että vielä yksi lapsi tehdään (ehkä) ja nyt - ihme kyllä mulle ihan sama onko tuleva lapsi tyttö tai poika... Tätä ennen toivonut aina tyttöä :) Kai jotenkin jo hyväksynyt tilanteen ja löydän poikalapsista paljon hyviä puolia...

T: Kolmen pojan erittäin onnellinen äiti ja ylpeä myös :)

mieheni äiti on aivan onnessaan meidän kahdesta tyttärestä.. (hänellä kun sattuu olemaan 4 poikaa..)

Vaaleanpunaista tulee ovista ja ikkunoista, mutta en henno kieltääkään, kun näen miten tykkää ostella tytön vaatteita ja tyttöjuttuja.. Myönnetään että nyt mietin että miten nyt tulee minulla olemaan jutut.. jos tämä masussa oleva osoittautuisi tytöksi.. Olen aina meinaa ollut enemmän niiden poikien juttujen perään.. Eli pelannut jalkapalloa, jääkiekkoa, pesistä jne.. ja aina veljeni ja sen kavereiden kanssa.

Nyt jo selvästi näkyy, että meitä on kaksi naarasta talossa. Pojilla on ollut ihan erilainen asenne äitiinsä. Sellaset -laitetaan yhdessä kynsilakkaa- jutut ei herätäkkään sellaisiai tunteita, vaikka niin ennakkoon kuvittelin. Loppujen lopuksi mikään ei ole paljoakaan erilaista kun poikien kanssa.

Esikoisen (siis pojan) kanssa aleshoppailu oli todella onnistunut, hän on kiinnostunut niin vaatemuodista kun sisustustredien seurailusta. Istuimme kahvilla, juttelimme paljon ja herkuttelimme. Veimme vielä mummin kylään ja tunsin suurta ylpeyttä kun tämä nuorimies kohteliaasti yritti pitää mummistaan huolta.

Älä sure ap tai sure tietysti surusi pois mutta nauti pojistasi ja ole ylpeä heistä, näin heistä kasvaa läheisistään huolehtivia uroita:)

mutta mulla kauhea sektiopelko ja parisuhde huonossa jamassa. Eli ei varmaan ikinä tule tytär minun kohdussa kasvamaan. Hellin kaikki ystävien ja sukulaisten tyttäret oman tytön puuttuessa :)

Rakastan poikiani yli kaiken ja olen heistä aivan äärettömän kiitollinen, mutta kieltämättä, olisi ihanaa jos saisi vielä kokea ne tyttöjutut ja äiti-tytärsuhteen. Ei vain taida olla mahdollista meillä...

Onnellinen ole tietty näin.

Hän on varmasti hyvin onnellinen pojistaan, saahan sitä haikeana olla sillä eikös jokainen nainen pohjimmiltaan halua tyttöä.

Mutta kehotan odottamaan lapsenlapsia - eiköhän sieltä tyttöjä tule kun usein ne tuntuu kulkevan vuorotellen :) Ja miniät tietty kans.

Kuitenkin, on mielestäni aika reilua myöntää tunteensa, millaisia ne sitten ovatkin. Mainittu tunne sai alkunsa ostoksilla käydessäni kun näin äitejä ja tyttäriä shoppaamassa ja yhden tuttavan menossa tyttärensä kanssa " tyttöjen leffaan" . Ehkä minusta tuleekin sitten hyvä anoppi :) Oma äitisuhteeni on ollut kylmä, joten ehkä sitä kautta myös koen että olisi tyttärellekin enemmän annettavaa kuin itse on saanut.

-ap-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat