Vierailija

Ihmetyttä, että pidättekö te jotkut tosiaan sylikummia jotenkin ylempiarvoisena kummiuden suhteen, kuin muita kummeja? Tuolla vauva-puolella joku kirjoitti, että " sylikummeilta tuli sitä ja tätä joululahjaksi ja kakkoskummeilta sitä ja tätä" . Siis mitä?! Kakkoskummit? Oletteko tosiaan sitä mieltä, että se joka saa kunnian pitää vauvaa kasteen yhteydessä sylissä on jotenkin korkeammalla arvoasteikossa kuin se raukka, joka vaan seisoo vieressä? Miten te näytätte sen kummeille? Miten olette ajatelleet, että kummit suhtautuvat siihen, että heitä kutsutaan " kakkoskummeiksi" ? Pitääkö sylikummin esim. lahjoa lasta kalliimmilla lahjoilla ja kakkoskummilta riittää vähäisempi?

Hassua, kun mä en ole ikinä moista edes ajatellut. Minulle lasteni kummit on kaikki samalla viivalla ja yhtä tärkeitä. Joku vaan vallittiin vauvaa kannattelemaan. Samoin olen ajatellut olevani itse kummina yhtä tärkeä riippumatta siitä, olenko saanut kastetilaisuudessa vauvaa pidellä.

Niin ja jos sillä on mitään merkitystä, niin kirkkkohan ei tunne mitään " sylikummi-instituutiota" , vaan kaikki kummit on tasaveroisia kirkollisessa mielessä.

Kommentit (2)

joten sylikummi on aika tärkeä meidän lapselle siis uskonnollisessa mielessä, koska kummit on alkujaan ihan uskonjuttuja ei lahjuksia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat