Vierailija

Tuli tässä lapsuudenkaverin kanssa eilen pohdittua tätäkin asiaa, eli meidät kasvatettiin aikoinaan (ollaan 70-luvun lapsia) nukkumaan yöt ilman pikkareita. Ja näin teemme vieläkin ja opetamme omille tytöille saman.

Olen aina ihmetellyt niitä äitejä, jotka vaativat pieniä tyttäriään vaihtamaan illalla puhtaat pikkarit yöksi jalkaan?? Miksi moinen?

Sivut

Kommentit (53)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aina samat marttamaiset sussiunailut " mitä, kuka muka ei vaihda lapsen vaatteita joka päivä, hyi hyi!" ja " täh, oikeastiko joku nukkuu yli kaksi viikkoa samoilla lakanoilla, yöks haisuleita!" ja " siis onko joku joka ei käy suihkussa joka päivä, mahdatte kyllä haista!"

Kun oma kroppa ja sen eritteet nähdään ällötävinä asioina, joita vastaan on taisteltava kaikin keinoin ja myrkyin, niin mahdotontahan niille on uskoa, että ihminen voi olla puhdas vähemmälläkin puunaamisella.

Olen pari kertaa yrittänyt miehen esimerkin voimasta, mutten osannut. Oli liian alaston olo ;)

Meillä lapset käyvät illalla suihkussa, joten nukkuvat puhtaat alkkarit päällä. Ei ne yön aikana mitään likastu, joten ei tarvitse vaihtaa aamulla uusia.

Itse 80-luvun alun lapsi, ja meillä oli pitkät yöpaidat ilman pikkareita (niin oli äidilläkin). Nyt aikuisena nukun alasti, kuten miehenikin. Kylässä pakko laittaa yövaatteet päälle, mikä häiritsee unta vieraassa paikassa vielä entisestään.

En kylläkään usko, että mitään terveyshaittoja olis kummastakaan systeemistä. Kukin tavallaan. Lakanat meillä vaihdetaan hyvä jos 2 vkon välein..

tuli juttua, kuinka paljon parempi on antaa alapään " hengittää" öisin, että kokeilin itsekin. Ja onhan se paljon mukavampaa, eli sille tielle olen jäänyt.:) Pikkareita käytän kuukautisten aikana ja kylässä ollessa. Muuten tuntuvat nykyisin kamalan ahdistavilta.

Ei se alapää nyt oikeasti niin hirveästi sitä tuuletusta tarvitse, että on pakko olla alasti koko yö. Ihme selityksiä. Jos se on muuten vaan itselle mukavampaa niin antakaa palaa.

mutta sanoohan sen jo järkikin että paikkoja on hyvä tuulettaa.

Nukun siis ilman, ja samoin tulee lapsi nukkumaan jahka yövaipastaan pääsee.

Pieni pala vessapaperia riittää.

En muuten ole KOSKAAN (edes vahvoja yhdistelmäpillereitä syödessäni) kärsinyt kuivuudesta! Mitään " vikaa" ei gyne ole koskaan todennut.

Päällä yleensä väljä t-paita. Alapään täytyy antaa tuulettua yön aikana, ettei tule hiivaa tai muuta viheliäistä. Menkkojen aikana tietysti pikkarit.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat