Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kyllästyin vaan totaalisesti siihen, etten pysty puhumaan lasten ollessa hereillä puhelimessa. Vanhempi on kohta 4v ja nuorempi 1,5v. Kun alan puhumaan puhelimessa, alkaa vanhempi lapsi heti kiusata nuorempaa, joka alkaa sitten hakkaamaan tätä vanhempaa. Sitten alkaa hirveä huuto ja itku ja mölinä.

Tänään pitkäaikainen ystäväni soitti yllättäen nyt illalla. Kun olin puhunut hänen kanssaan n 3min puhelimessa, alkoi tuo lasten huutaminen. Halusin kuitenkin kuulla edes vähän kuulumisia ystävältäni, joten vetäydyin 1-2 minuutiksi toiseen huoneeseen puhumaan. Kun lopetimme puhelun, olin aivan täynnä lasten tappelua. Huusin vanhemman huoneeseensa ja nuoremman taas pistin jäähylle olkkariin hetkeksi.

Kun otin vanhemman lapsen jäähyltä huoneestaan, huusin hänelle täyttä kurkkua:" On se kumma, kun en saa edes rauhassa puhua puhelimessa ilman teidän tappeluita!!!"

Kaduttaa... lapsi selvästi säikähti huutamistani. Toki pyysin lepyttyäni anteeksi ja juteltiin, mutta nyt olo tuntuu ihan hirveältä. Jotenkin vaan napsahti, kun tämä sama toistuu AINA. Usein en edes päivisin vastaa puhelimeen jos se soi ja pakolliset soitot hoidan päivälepoaikaan, että pystyn puhumaan :(

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla erittäin vilkkaat lapset (5 ja 3) ja on kausia kun huudan heille joka päivä aivan täysillä. Siis kyllä ihan aiheesta (yleensä) kun olen esim 5 kertaa jo käskenyt lopettamaan lelujen alasheittämisen rappusilta tai jotain yhtä älyvapaata. Sitten taas voi olla parempia kausia kun selvitään ihan äänen korotuksella tai jopa kauniisti pyytämällä.

Lapsillakin on ne paremmat ja huonommat kaudet ja huonompina äiti ei yksinkertaisti kestä ;-) Vaikka huutaminen TIETENKIN on huono juttu, enkä ole siitä lainkaan ylpeä. Tietty äidin väsymys ym valitettavasti vaikuttaa siihen kuinka pitkä pinna on.

minulla on ollut juuri pari tosi kireää päivää, jolloin olen tavallista useammin ärähtänyt jostain lapsille ja siitä jää aina niiiiiiin paha mieli.

meillä on muuten aivan sama ilmiö: äiti ei saa ikinä puhua rauhassa puhelimessa (paitsi jos isä on kotona).

tsemppiä! noita sattuu!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat