Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Aloitan nyt keväällä yrityksen, joka pääasiassa avustaaa asianajajia. Etsin mm. heille tietoa ja kokoan sitä paketeiksi. Lisäksi teen pienemiä asianhoitotehtäviä suoraan asiakkaille. (En siis ole koulutukseltani juristi vaan terveydenhuollon koulutuksen saanut). Teen mm. korvaushakemuksia ja oikaisuvaatimuksia jne.

On paljon asioita, joita ihmiset voivat teettää vaihtoehtoisesti henkilöllä jolla ei ole juristin koulutusta (lakia olen harrastuksenani tutkinut ja lukenut 10 vuoden ajan). Asianajajat laskuttavat noin 100-140¿/ tunti, joten minun laskutukseni olisi 35¿- 45¿ tunti.

Nyt olen miettinyt mitä muuta voisin yristystoimintaani sisällyttää ja siihen kaipaisin ideoita? Työkokemukseni 10 vuoden ajalta on sairaaloista ja lastensuojelupuolelta, joten ehkä tätä voisin siihen jollain tapaa yhdistää? Ainakin potilasvahinkoilmoitusten teot.

Yksi idea olisi se, että omainen voisi palkata minut valvomaan vanhuksensa etuja ja asioita. Voisin ensin kartoittaa tilnteen. Ottaa selville millaisia palveluita olisi tarjolla. Osallistua esim. vanhuksen hoitopalavereihin jos asuvat esim vanhainkodeissa. Mutta mitä tällaisesta voisi laskuttaa?

Muita ideoita kehiin?

Sivut

Kommentit (39)

Me oltais tarvittu.

Osakkaita liian vähän jotta joku voisi ryhtyä tarkastajaksi.

Ja tase joka vuosi tehtävä ja tilinpäätös tarkastettava.

Nyt maksetaan oikealle tarkastajalle hunajaa kun ei kehdattu kavereita pyytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täällä 19. Itsekin toiminimi-ihminen (käyn myös päivätöissä).

Ennen kuin perustat oma yrityksen, ota nyt hyvä ihminen selvää, mitä kaikkia kuluja sun täytyy maksaa ja miten paljon joudut tekemään töitä, että kannattaa. (Ja onko resursseja). Ilmaista neuvoa on tarjolla mm. netissä

Itse olen eri alalla, joten voin ryhtyä höveliksikin olutpäissäni.

1. Mieti, missä on markkinat (sanoin jo, vanhuksissa, jotka eivät ole ihan sekaisin).

2. Mieti, miten paljon tarvitset tuloja, jotta kannattaa.

3. Mieti, miten pääsisit siihen.

Musta sun idealla on ihan mahdollisuus onnistua, jos et sössi jossain vero- yms. jutuissa. Itellä päiväduunituntiliksi n. 23 e, omalla firmalla min. 80 e/h, että rupean edes ajattelemaan. Ja silti menee halvalla.

4. Mieti missä niitä ihmisiä on (tai niiden omaisia).

MARKKINOINTI! Kaikkea voi tehdä, mutta jos kukaan ei tiedä mitä teet, niin voi voi.

Itse miettisin paikallislehtiä, ilmoitustauluja (työkkärit, kaupat, jne.)

Ja ota selvää kaikista vero. yms. jutuista. Monet asiat voi vähentää veroissa.

T:Ja tämä siksi, että olen niin naisyritääjyyden puolesta!

Pitäisi sitten listata, mitä kuukausihinnalla saa tyyliin:

-hoidon laadun arviointi 2 h/kk

-laskujen ja sopimusten käyminen läpi ja tarkistus 3 h/kk

_...

yht 100 ¿.

Jos löytyy jotain suurempaa häikkää, niin lisälaskutus tuntitaksalla.

Kelajutuissa tarvitaan apua l.

Mitä nimenomaisesti on selitettävä haettaessa erityisiä korvauksia/tukimuotoja?

Mitkä asiat ovat arviointikriteerejä päätöksiä tehtäessä?

Sama koskee eläkepäätöksiä. Moni maksais maltaita hyvistä neuvoista..

Eli ilmoitus ihmisille, joilla on sairaus ja sen takia työkyvyttömyyttä, mutta työvoimatoimisto ei hyväksy lääkärintodistusta syyksi työkyvyttömyyteen, jolloin nämä ihmiset joutuvat olemaan työttöminä työnhakijoina, vaikka oikeasti ovat työkyvyttömiä.

koska olen jalolla tuulella ja ehkä vähän hiprakassakin ;)

Auta ihmisiä Kelajutuissa ja veroasioissa. Ne on monelle taviksellekin vaikeita asioita käsittää. Mitä etuja kuuluu saada ja miten ne haetaan. Ota yhteyttä vaikka kaupunkiin/vanhustenhuoltoon.

Esimerkiksi yksin asuvat miehet ovat ihan onnettomia näissä, ehkä sukulaiset haluaisivat siirtää vastuuta sulle? Käytännön juttuja siis.

voisit ehkä harkita toimivasi provikkapalkalla niissä caseissa, eli jos saat prosenttiosuuden heille tulevista korvauksista. tässä on kyllä aikamoinen riski.

Varsinkin aivovamman saaneet on ihan heitteillä, vakuutusyhtiöt panettelee heitä mennen tullen alta lipan, eivätkä vammautuneet osaa/jaksa/pysty puolustautumaan. Eivät saa korvauksia, jotka heille kuuluu.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat