Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä 5v poika joka on aina ollut hyvä nukkuja. Kaikki kauhistelevat että kylläpäs se nukkuu pitkään. Mutta miksi ei nukkuisi kun kerran on mahdollisuus. Pari kertaa viikossa on aikaisempi herätys kun on kerho. Poika nukahtaa illalla 21-22 maissa.

Kommentit (21)

Menee illalla nukkumaan klo 21 ja herää klo 10, joskus nukkuu jopa pidempään. Nyt on 4v ja edelleen sama rytmi. Nuorempi menee nukkumaan klo 19-20 ja herää aamulla yhdeksän aikoihin. Nukkuu vielä reilun tunnin päikkäritkin eli hyviä nukkujia ovat =)

Tyttö nyt 8v ja poika viimeisen puolen vuoden sisällä ruvennut kanssa nukkumaan aina vapaa päivinä lähemmäs kymmeneen.

Muuten joutuu heräämään tarhaan aina 8. 15 .

Poika nyt 4v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

välillä aamulla. Nyt olen viimeisilläni raskaana, joten ihan kiva vielä nauttia tästä... Nukkuu päivällä yhdet päikkärit 1-1,5h. Oon kanssa monesti miettinyt, että onko normaalia=) Yötkin mennyt hyvin oikeestaan aina, mitä nyt hampaiden aikaan tms. ollut risasempia mut pääasiassa nukkunut aina hyvin. Tosin yhteen aikaan herättiin aina 5.30... eli sitäkin on koettu. Aikansa kutakin, toivottavasti nämä hyvät unet jatkuisi=)

Meiläkin on ipana pedissä viimeistään klo 20, silti herää vasta 10 aikoihin. Jos nukkumaan meno viivästyy, nukkuisikin pidempään. Eli 14h per yö!

Vierailija:

Lainaus:

meillä menee lapsi kuitenkin nukkumaan illalla 20:00 niin saadaan iskän kanssa omaa aikaa :)

Herää aamulla 8:00-9:30

Meidän ipanat nukahtaa aikaisintaan kymmeneltä ja herää viimeistään kahdeksalta. Eli nukkuvat yöllä 9 - 10 tuntia. Eikä uni siitä pitene, vaikkai olisi päiväuniakaan.

Voitte kuulkaa uskoa, että elämä on perseestä, kun lapset ei nuku. Vauvana ovat nukkuneet vielä paljon vähemmän. Että tuo on meillä jo saavutus ja muutos parempaan.

Ja kun minä oon aina ollut paljon nukkuva, niin nuo vähäuniset lapset ei sovi mulle yhtään. No, masennushan siitä tulikin, joka on lääkkeillä vähän helpottanut.

Että olkaa todella onnellisia noista nukkuvista lapsistanne.

11-12 h putkeen. Koskaan ei tarvitse hoitoon onneksi herättää. Lapsuuden tunnistaa siitä, että saa nukkua aamulla niin pitkään kuin nukuttaa:) Me saadaan sitä omaa aikaa miehen kanssa vaikka aamulla ja ihan illallakin kymmenen jälkeen.

nukkuu hoidossa kahden tunnin päikkärit. Viikonloppuisin ei päiväunetkaan ole kuin tunnin. Aamulla herää viikonloppuisin yhdeksän maissa ja viikolla sitten heräilee viimeistään kahdeksalta, kun aletaan tarkoituksella kolistella. Pakko päästä kuitenkin lähteämään niin, että saa sen aamupalan ennen puoli ysiä hoidossa.

Yleensä herätään lasten (2 v ja 4 v) kanssa klo 9. Vanhempi nukahtaa illalla klo 21 aikaan (ei nuku päiväunia) ja nuorempi klo 22 (nukkuu päivällä 1-2 h). Itse menen nukkumaan klo 24-01 aikaan. Toisinaan (ehkä 2 krt/kk) herätään vasta klo 9.30-10. Kerhoaamuina on herätys klo 8 ja se on kyllä aika vaikeaa niin lapsille kuin äidille. Mies herää arkiaamuina klo 6.15, enkä ole kyllä yhtään kateellinen... Viikonloppuna hänkin onneksi osaa nukkua klo 9 asti (joskus aiemmin ei osannut, vaan nousi viikonloppunakin ennen klo 8). Mä nukkuisin viikonloppuna mieluiten klo 11-12 asti, mutta en ole niin montaakaan kertaa lasten syntymän jälkeen tehnyt.

nukkumaan 22-24 ja nukkuu 12h eli heräilee aamulla 10-12.

Itse mennään nukkumaan kahden maissa eli jää meillekin sitä paljon mainostettua omaa aikaa ;)

Maanantaina alkaa taas työt, niin rytmi muutetaan niin, että lapsi menee nukkumaan noin 22 ja nukkuu vain 10h, koska hoidossa nukkuu parin tunnin päiväunet.

Lomilla ei siis nuku päikkäreitä.

Meillä vetelee kolmen lapsen porukka viikonloppuisin kevyesti kymmeneen. 2 vee menee nukkumaan n. klo 21 (viikolla klo 20 suunnilleen) ja isommat valvovat kymmeneen (viikolla yhdeksään). Ei kyllä olla viikonloppuna kovin tarkkoja nukkumaan menon kanssa :)

Ihanaa kun saa itsekin nukkua!

Keväällä ja kesällä kun on valoisampaa herää pienempi joskus jo seitsemältä ja sitten miehen kanssa kinataan kumpi nousee :)

eli herää normaalisti 10.30-11.15 välillä. Riippuu vähän siitä koska mennyt nukkumaan, yleensä 21-23 välillä. Aamuisin 6-9 välillä kipittää meidän viereen nukkumaan ja sitten unta riittää vielä monta tuntia.

Sopii minulle varsin mainiosti tuo aamu-unisuus, yleensä kun tulee valvottua 1-2 asti. Nyt olen viimeisilläni raskaana niin päiväunet on kyllä tarpeen...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat