Vierailija

Vai viettekö kirpparille, hyväntekeväisyyteen yms.? Säilytättekö edes joitakin vaatteita lapsenne vauva ajalta, onko niissä mitään tunne arvoa teille?

Miten paljon muissa lapsiperheissä on kaapeissa tavaraa jota ei koskaan käytetä? Eli onko teille paljon " muistoja" kaapeissa viemässä tilaa?

Tehdään muuttoa tässä ja päätin että hävitä kaiken tavaran mitä en oikeasti tarvitse! Samalla huomasin sen miten vaikea minun on luopua niistä. Melkein itku tuli. On verhoja tuhat kappaletta ja tiedän etten niitä koskaan käytä, mutta silti niitä on vaikea antaa pois?? Sama lasten vanhoissa vaatteissa.. Kauheeta oli vaan laittaa kymmenen paria kenkiä hyväntekeväisyyteen kun muistaa missä iässä lapset niillä taapertanut jne. Osa kengistä lähes uusia... Samoin vauvan bodit joita käytetty pari kertaa jne. Tiedän ettei niillä enää mitään tee, mutta vaikea luopua!

Ei siis sillä etten tykkäisi ajatuksesta että jollekkin ne on tarpeeseen, mutta jotenkin se on vaikeaa.. :/

Kommentit (21)

En vaan millään raaski luopua lasten (2 kpl) vauva-ajan ihanimmista vaatteista, kengistä yms. Vanhin on nyt 4-vuotias ja yksi äitiyspakkauksellinen on täynnä lasten pieneksi jääneitä vaatteita, jotka säästän sekä muistoksi että tuleville (n. 20 vuoden päästä ehkä) lapsenlapsille. Mukana on myös useita mun ja miehen vanhoja vauvanvaatteita 70-80-luvun vaihteesta. Säästän myös ekat pussilakanat, tutit, sandaalit tai muut ihanat kengät, synttärikortit jne. Olen aikamoinen hamsteri. Meillä on vielä aika pieni asunto (60 neliössä 2 aikuista ja 2 lasta), mutta toi laatikko (ja lasten omat muistolaatikot) on vaatehuoneessa ja saa siellä seuraavat 20 vuotta ollakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sellaisia joilla ei ole tunnearvoa mutta rahallista arvoa on. tunnearvokkaat säästän " lapsenlapsille" (vanhin lapseni on 2v.. ).

loput menee pelastusarmeijalle sitä mukaa kun nuorempi lapsi kasvaa niistä ulos.

hyväkuntoiset olen myynyt pois huutiksessa tms.

Joitain vauvavaatteita olen säästänyt muistoksi, samoin lasten piirustuksia ja muita askarteluja. Valokuvakansioista tulee vissiin aina vain painavammat, parikymmentä isoa kansiota.

Ja omia vaatteita on aivan liikaa, viimeksi syksyllä muutettiin ja taas sai ihmetellä että on PALJON ylimääräistä tavaraa mitä ei oikeasti tarvitse.

Kaikkea ei vain raaski heittää pois eikä antaakaan. On tunnearvoa tai luulee tarvitsevansa myöhemmin =)

Mutta kuvittelen, että jos niille ei tule olemaan meillä enää käyttöä niin menisivät mahdollisille serkuille sitten.

Osan olen myynyt ja osan lahjoittanut eteenpäin. Varsinkin trikoiset vaatteet kärsivät säilytyksessä aika paljon ja siksi olen miettinyt kannattaako niitä jemmata ehkä vuosikausiksi eteenpäin.

Mutta sellaisia taaperoajan kenkiä, joita ei enää valmistetakaan olen säästänyt kun ovat mielestäni niin hyviä.

Kenkiä en säilytä, mutta sellaiset mekot tai potkarit valitsen säilytettäviksi, jotka naperoillamme on joissakin kuvissa tai jotka muuten tuovat mieleen jonkin tietyn ihanan muiston. Suurin tunnearvo on muumin tekemillä vaatteilla, mutta nekin olen suurimman osan myynyt/lahjoittanut eteenpäin.

Yksi pikkulaatikollinen vauvavaatteita on säästetty. Muut on myyty samantien: ne ei säilyttämisellä parane ja parhaan hinnan saa, kun myy samantien. Vauvan palstalla olen myynyt ja sitten ihan kirpparilla (itse tai itsepalvelukirpparilla). Enemmin säästän vaatteita vähissä tiloissani niitä, jotka joskus sopivat eli esim. serkuilta saatuja isompia vaatteita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat