Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis toki olisi eri asia jos olisi omia hevosia, mutta lähinnä kyselen että onko talleilla ns. minimi-ikärajaa?

Kommentit (12)

Nimenomaan talutusratsastusa rauhallisen ja luotettavan ponin selässä niin että omistaja taluttaa, ja minä äiti kävelen vieressä varmistamassa.

Ravannutkin on näin. Ja kovasti tykkää ja hyvin pysyy selässä.

Isolla hepallakin välillä menty niin että hevosta talutetaan ja minä olen lapsen kanssa selässä.

Mutta ei tuon ikäinen vielä itsenäiseen ratsastukseen kykenisi.

meinasin että meidän 3v aloittaisi kesällä ratsastuksen. Pääsi tossa kuukausi sitten kokeilemaan ratsastusta, niin oli ekalla kerralla kuin olis ennenkin ollut hevosen selässä. Ja aivan innoissaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mikä ihmeen vimma sun on saada 3vee ratsastamaan?

Sen ikäinen ei itse ratsasta, ainoastaan talutusratsastusta voi ajatella ponilla. Ai niin, mutku Jessica-Helmi nyt vaan haluaa ratsastamaan ja on ihan tosi tosi taitava.

Olen kuullut joistakin talleista, että on ponitalutustunteja, mutta niiden ikärajaa en tiedä. Lasten alkeiskurssille luulisin ikärajan olevan n. 7 vuotta. Luultavasti 3,5-vuotiaalle on vaikea löytää " oikeita" ratsastustunteja edes talutuksesssa, mutta monilla talleilla voi kyllä käydä talutusratsastuslenkkejä pihatiellä/lähitiellä, jos vanhempi on mukana. Nämä siis ovat sellaisia, että joku tallilta taluttaa pollea ja äiti tai isä kävelee vieressä. Opetusta siinä ei ole.

minusta 3 tai 4 vuotias ei missään nimessä ole tarpeeksi vanha itsenäiseen ratsastukseen, ensinnäkin koska hevosen, tai siis ponin käsitteleminen vaatii tiettyä kypsyyttä ja siihen liittyy tietty vastuu.

Liian nuori ei välttämättä ymmärrä että kyseessä ei ole pöyrä ta leikkikalu, että sitä voi satuttaa tai vahingoittaa, ja siinä samassa satuttaa tai vahiongoittaa itseään. 3 vuotias voi vielä helposti saada raivareita kun alkaa olla väsy tai kun ei vaan enää jaksa, ikävää jos tulee ponin selässä.......

Taluttamine sitten on ihan ok, ja siinä voi " ratsastaa itsenäisesti" pikkuisenkin aikuisen valvonnan alaisena. Voi myöäs taluttaessa kokeilla vähän raviakin, ehkä laukkaakin muutaman askeleen jos taluttajan kunto kestää.

Mutta ei siis itsenäistä ratsastusta.

oli yks pikkupoika (n. 4v) joskus sillon tunneilla kun itse kävin aktiivisesti, ei se jaksanu koskaan keskittyä koko tuntia opetukseen ja joskus nukahtelikin sinne ponin selkään, itse on viel ton ikästä tunneille veis, mut talutusratsastus vois olla ok.

tai siis maneesissa mennään mut joka ponilla taluttaja. mut noille lastentunneille ikäräja 5v. mut ei mikään kiellä viemästä lastasi irtotunneille... aloittaahan nekin lapset aikasin, kenen perheessä oma hepo...

Talutusratsastus sinänsä kivaa mutta eiköhän se lapsikin kyllästy jos pitää vielä 3,5vuotta odottaa lisää jotta pääsee itse ohjaksiin...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat