Vierailija

Olen alkanut epäillä hometta talossamme. Sairastelemme koko perhe jatkuvasti, yskää nuhakuumeita ja toisella lapsistamme on ajoittain hengenahdistusta, toisella allergista ihottumaa. Olemme sairaana vähint. kerran kuukaudessa. Myös vanhemmat. Raskasta. Pienemmällä putkitetut korvat jatkuvien välikorvatulehdusten vuoksi. Elämme muuten terveellisesti, syömme terveellisesti jne.

Kommentit (14)

Mistä pitää aloittaa? Mitä vaihtoehtoja on?

Me ollaan aina kipeinä. Meille kerran kuussa kipeänä kuulostaa jo melkein terveeltä ;-) Ollaan oltu yhteydessä terveystarkastajaan -> ei ne mittaukset ole luotettavia ja lääkäriin -> ei oikeen mitään voi tehdä.

En tiedä mitä tässä pitäis tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asumme vuokratalossa, joka seitkytluvun loppu puolella rakennettu. Remontoitu juuri ennen muuttoa. Silti minua jotenkin epäilyttää, varsinkin kun en itse juuri yleensä sairastele koskaan. Esikoisenikaan ei sairastellut juuri koskaan ennen muuttoamme taloon.

Joskus sisäilmassa siivoamisesta ja tuuletuksesta huolimatta pahaa hajua. Talo on opiskelija-asunto. Etsimme uutta asuntoa.

Tiedän tapauksen jossa vuokrataloa on korjattu useampaan kertaan ja ongelmat ei ole poistuneet talot purettiin lopulta.

Jos on rakennettu maaperään jossa on kosteutta niin se kosteus nousee kivijalkaa pitkin ja kivijalkakin on homeessa, ei auta kun purkaminen. 70-luvulla ei yleensä tehty salaojituksia joten kosteutta on rakenteissa.

Jotkut vuokratalot on tehty juosten kusten, halvalla kun ei tunnetusti hyvää saa.

Olen asunut hometalossa ja sairastelukierre oli jatkuvaa, allergisia iho-oireita, ylähengitystieoireilua, väsymystä, poskiontelotulehduksia, lopulta astmaa ja yksi perheenjäsen on homeallergikko.

Tämä on iso ongelma johon ei haluta helposti puuttua, pikemminkin ne joiden pitäisi toimia venkoilevat ja ovat vastahankaisia tutkimuksiin ja jopa syyllistävät asukkaat että ovat itse ongelmat aiheuttaneet - kokemusta on.

Muutettuamme pois kyseisestä asunnosta sairastelukierre päättyi. Astma jäi ja allergia.

Luottaisin vain sisäilmakeskusten tekemiin tutkimuksiin, meillä isännöitsijän mittari näytti ettei kosteutta ole ja tutkijan mittari näytti että sitä on. Lisäksi otettiin materiaalinäytteitä joista löytyi terveydelle haitallisia aineita.

Talossa oli rakennusvirheitä runsaasti kun asiaa alettiin tarkemmin tutkia. Kosteuseristyksiä puuttui, lämpöeristeitä puuttui, sisäilmaan pääsi rakenteista epäpuhtauksia hienojakoista eristevillapölyä.

Lattialistat kun avattiin oli seinän ja lattian välinen rako paikoitellen sentin levyinen ja ulkoa puhalteli pakkaspuhuri.

Jälkeemme asunnossa asuneet perheetkin sairastuneet.

tiesithän ettei pelkkä ilmanäyte ja kosteusmittaus vielä kerro mitään todellisesta tilanteesta? (nimimerkillä kokemusta ikävä kyllä asiasta on)

toistuvat infektiot, ihottuma, hengenahdistus, silmäoireet, äänen käheys, väsymys, päänsärky, yskä (erityisesti yöyskä), nuha jne ovat kaikki tyypillisiä homeen aiheuttamia oireita.

Kakkoselta haluaisin kysyä, että miksi olet niin varma ettei talossanne/ asunnossanne ole hometta?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat