Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miksi oli pieni? Kuinka pitkä? Sujuiko kaikki hyvin? Lapsen ikä nyt?

Sivut

Kommentit (41)

ja painoi 2100 gr ja oli 45 cm pitkä. Pieni koko johtui lapsen perussairaudesta ja istukasta, jossa oli häikkää (mm. verenvuotoja raskausaikana). Ensimmäinen kuukausi meni sairaalassa. Nyt lapsi voi sairautensa puolesta hyvin, ja on hoikka, mutta silti normikokoinen 2-vuotias.

Itse olin 22 v., en juonut enkä tupakoinut tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä kaksi lapsista alle 2500g syntyessään. Syytä pienikokoisuuteen ei tiedetä.

Tyttö 2185g/46cm, rv 40+1, 1v 75cm/7990g. Synt. 05/06

Tyttö 2460g/48cm, 40+3. Synt. 09/07

Muut lapset:

Poika 3020/52cm, rv 40+2, 1v 81,6cm/10870g. Synt. 09/01

Tyttö 2540g/49cm, rv 39+6, 1v 77cm/9210g. Synt. 03/03

Tyttö 2700g/50,5cm, rv 40+5, 1v 78,5cm/9390g. Synt. 07/04

Poika 2710g/50cm, rv 38+1, 1v 82cm/10950g. Synt. 07/05

Kaikki lapset ovat terveitä ja hyviä syömään (kasvisruokaa)

Minun ja mieheni pituudet: 170cm ja 186cm. Kumpikaan ei polta tupakkaa eikä käytä alkoholia/huumeita.

Tytöt 2 v olleet n 80.5-81 cm, poika oli 82 cm pitkä

3 v tytöt 87.5 cm - 89.5 cm ja poika 90 cm

Lähinnä koulussa ovat ihmetelleet miten ovat niiiiiiin pieniä, nvl kulkevat selvästi -2 puolella mutta meilläkin kaikki ihan terveitä :)

viimeisistä kuukautisita. Ns. laskettu aika on 40 viikkoa. Omat lapseni olivat täysiaikaisia ja pieniä, esikoinen 2540 ja toinen vähän isompi. Mitään syytä ei pienuuteen ollut, istukka ok, en polta enkä käyttänyt alkoholia raskauden aikana. Hyvin kasvoivat omilla käyrillään, vaikka miinuskäyrillä menivätkin. Esikoinen on nyt 5-vuotiaana kivunnut 0 käyrälle. Itse olen pienikokoinen. Esikoisella sokerit olivat alhaalla ensimmäiset päivät. Toisella pikkasen isommalla kaikki meni hienosti alusta asti ja ns. kympin vauva oli syntyessään. Itse ainakin uskon, että ei minusta yli 3 kg vauvaa voi " kehittyä" . Ensimmäisen pienuus ei näkynyt käyrillä, vasta synnytystapa-arviossa huomattiin ja synnytys käynnistettiin 2 viikon päästä. Raskaudet sujuivat normaalisti, mitä nyt alussa pahoinvointi jylläsi.

Mitään syytä mistään ei löytynyt ja vauva ok. Nyt vajaan vuoden ikäisenä on isompi kun lähes n 3,5 kg syntyneet sisaruksensa saman ikäisenä. Hurjasti kasvanut heti alusta lähtien!

2670g ja 46cm. Napanuora oli pahasti solmussa (ei ollut saanut kunnolla ravintoa) ja syntyessä vielä 2 kertaa kaulan ympäri jonka takia jouduttiin virvoittelemaan ja sai 1 apgarpisteen syntyessään. Lisäksi istukassa oli jokin lohkovälirepeämä josta kukaan ei koskaan selittänyt mitään.. Nyt on lapsi 1.5v.

Vierailija:

Lainaus:

Tjaa, sitä ei tiedä miksi oli, ja on edelleen pieni. Alhaiseen syntymäpainoon saattoi vaikuttaa raskausmyrkytys. Mutta toisaalta, oli alausta asti reilusti raskausviikkoja pienempi.

Syntyi siis rv 37+1 2260g ja 43

Kaikki sujui hyvin. Keskolasta oli jo paikka varattu mutta lapsi sai 9 pistettä kävi hetken happikaapissa ja kun nähtiin että hengitti hyvin pääsi vierihoitoon. 4päivän iässä kotiuduttiin.

Nyt 3 vuotias täysin terve neiti. Pituutta himpun verran päälle 90cm ja painoa n. 12kg

Ei löytynyt syytä. Istukka toimi moitteettomasti, napavirtaukset ok.

Verensokeri oli alhainen synnyttyä, useinhan pienikokoisilla on. Oli lastenosastolla hoidettavana muutaman päivän.

Tehtiin pään ja vatsan-alueen UÄ. Kaikki kunnossa.

Nyt täyttää pian 4v ja on edelleen ikäisekseen pieni kokoinen. Terve, virkeä, liikunnallinen, syö hyvin jne.

Neuvolassa tarvi käydä vähän useammin painokontrollissa. Koskaan ei olla tarkemmissa tutkimuksissa käyty, vaikka pituus/paino kärä siellä

-20- -22 välillä. On kuitenkin tasaisesti omaa käyräänsä kulkenut.

Hämmästelivät miten voi olla niin hyvinvoiva vaikka on niin pieni.

Ei syytetty minua mistään. Ei varmastikkaan ollut aihetta.

1v oli 8kg ja 71cm

1.5v 9.2kg 78cm

2v 10kg 84cm

Toisaalta me vanhemmatkin ollaan suht pienikokoisia. Joten taitaa meidän lapsetkin olla.

Pikkuveika oli syntyessään 3400g ja 49cm eli ihan hyvänkokoinen.

Mutta 1v hän oli 7.7kg ja 68cm Vaikka on täysin terve lapsi.

t: 10

Vierailija:

Lainaus:

Istukan virtaukset mitattiin ja piti olla ok. Silti ihmeellistä miten pieniä meidän lapset olleet viikkoihin nähde. Molemmat vanhemmat ovat olleet vauvasta asti pitkiä. Molempien suvuissa pitkiä (ja suurikokoisiakin) ihmisiä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat