Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Kommentit (16)

ole ollut yhtään työtöntä yksinhuoltajaa koskaan... Itsekin olin muutaman vuoden 3 lapsen yh ja tein ihan normaalisti töitä.

Ei pidä yleistää.

väestöä huonommat mahdollisuudet työllistyä. Johtuu ehkä osaksi siitä, että työnantajat saattavat suosia liitossa olevaa enemmän kuin yksinhuoltajaa ja ehkä yksinhuoltajat ovat tilastollisesti liitossa olevia heikommin koulutettuja???

Tämä siis vain spekulaatiota syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

lienee se että lähes kaikki työ on nykyään vuorotyötä...ja vielä huonosti palkattu sellaista. Parempi olla tekemättä mitään...

isiään lapset näkevät yleensä vkonloppuisin siis tms.).

Kaikki ovat töissä, yhdellä yliopistokoulutus ja kahdella amk-kolutus.

Eli en kyllä yhtään usko tuota ap:n väitettä.

ajattelevat esim. että yh joutuu olemaan paljon poissa lasten sairauksien takia, mikä voi olla tottakin tietysti.

Toinen syy on se, että yh:n palkka pitää olla aika kohtuullinen ennen kuin työssäkäynti on taloudellisesti kannattavaa. Jo vuosia sitten tehdyn tukimuksen mukaan jos yh:lla on 2 tarhaikäistä lasta, palkan tulisi olla vähintään 2500e jotta työssäkäynti olisi kannattavaa. Nythän tosin tarhamaksut ovat uudistuneet, joten tilanne on nyt parantunut niiden osalta. Mutta ennen uudistusta pienipalkkainenkin yh joutui maksamaan lähes täyden päiväkotimaksun.

ei tarvitse työnantajalle kertoa. Eli ei tarvitse kenekään mainostaa olevansa naimisissa tai yh tai että on lapsia. Yhtälailla sellainen naimissa oleva nainen olisi riski palkata kun naimisissa olevilla nyt on tapana tehdä lapsia.

t. 6 v olin yh, jolloin olin aina töissä. Nyt naimisissa, raskaana ja työtön paska luuseri haha

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat