Vierailija

Onko muita, joilla huono ja etäinen suhde vanhempiinsa?

Isäni nyt menettelee, hän on ihan ok mutta hänkin alkaa olla jo niin iäkäs että hänen maailmansa vain pyörii tiettyjen asioiden ympärillä.

Äitini taas on täydellisen rasittava varmaan useimpien ihmisten mielestä. Hän on negatiivinen valittajatyyppi. Marttyyri. Ei välitä ikinä kysyä mitään kuulumisia, vaan alkaa heti kertoa omista terveysongelmistaan. Hän ei juurikaan poistu kotoaaan. Ei harrasta mitään eikä tapaa ketään.

Vanhempieni luona käydessä ahdistuu. lapset eivät saisi sotkea eivätkä koskea mihinkään. Hassuinta on, että vanhempani eivät edes aina tarjoa meille mitään kun käymme heillä. Tänäänkin kun tulimme aamupäivällä käymään, ei meille mitään tarjottu. Itse olen kyllä elämältä oppinut niin vieraanvaraiseksi että edes kahvit keittäisin vieraille. Tiesivät kyllä tulostamme joten siitä ei kyse.

Kyllä voi toisaalta olla surullista kun on niin etäinen suhde omiin vanhempiinsa. Ei heidän kanssaan vain voi keskustella mistään. Eikä heitä kiinnostakaan meidän elämämme tai lapsemme:(.

Onko kellään edes yhtään samanlaista???

Kommentit (5)

äitini on aika negatiivinen, puhuu aina vain omista asioistaan. yleensä jokin on huonosti. sitä on aika raskasta kuunnella, harvoin hän kysyy mitä minulle kuuluu saati antaisi edes suunvuoroa.

isäni on kuollut. hänen eläessään välimme olivat surukseni melko etäiset.

Tappelen paljon äitini kanssa ja suu käy kummallakin. Toiset kadehtii sitä että voin sanoa mitä ikinä haluan äidilleni toisaaltaan kyllähän jokainen voi sanoa mitä haluaa, mutta käytännössä minä olen se jolla on kanttia siihen. En osaa sanoa oikeasti mitä se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

monta vuotta ollut jo näin. Raskasta se on, mutta niin on raskasta pitää heitä myös lähipiirissä. En halua sellaiseen enää ryhtyä, niin paljon on pahaa tapahtunut ja huonoja muistoja tullut matkan varrelta....:(

Mirjuli

Vastaan vanhaan ketjuun mutta meillä on samankaltainen tilanne. Eikä se taida olla mitään kovin epätavallistakaan. Aina kun käytiin lasten kanssa vanhemmillani tarjottiin kyllä ruoat mutta oltiin kuulemma töykeitä kun ei maistunut. Lapset eivät saa koskea mihinkään ja muutenkin kuulee vain kielteistä suurinpiirtein kaikesta. Me lopetimme vanhemmillani käynnin kun äitini antoi selkäsaunan pojallemme kun tämä oli kaatanut jonkun äidin vaaliman kukkaruukun. Ei meillä kyllä itsellä noin nuukaa ole järjestyksen suhteen vaikka itsekin pidän tavarat mielellään paikoillaan. Mutta jos lapsi jotain kaataa niin pystyynhän sen saa ja yleensä lapsi nykyisin jo tekee sen itsekin. Selkään saatiin siskon kanssa itsekin ja on samaan aikaan surullista ja naurettavaa että mummi on piiskannut kahta jälkeläissukupolveaan. Päsmäröiköön nykyisin itsekseen kun isäkin otti ja kuoli muutama vuosi sitten.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat