Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä lapset kohta 3 v ja 5 v. Lastenohjelmat alkaneet kiinnostaa entistä enemmän. Rajoitatteko lasten telkkarin- ja/tai videonkatselua ja miten sekä miksi?

Kommentit (7)

ei telkkaria tarvita!

Meillä ollut kohta vuoden tv pois ja en ole sitä henkilökohtaisestikaan kaivannut yhtään! Lapset voi katsoa lapsille tarkoitettuja ohjelmia ja videoita, mutta mun mielestä (ihan suoraan sanottuna) pikkukakkosen ohjelmista osa on ihan paskaa, mikä altistaa tuijottamiselle. Ei järkevää juonta jne.. Ja sitten ne viikonlopun (mitä nyt jotain muistan aiemmin..) sarjakuvat, jotka täynnä väkivaltaa jne..

Kylään jos mennään niin jos tv on päällä sanon isovanhemmillekin että voisiko telkkarin laittaa pois päältä? Koska muuten tyttäret siinä vaan tuijottavat ruutua. Ei järkevää kanssakäymistä. Ja juu.. meillä on aika rauhalliset ja kiltit lapset jotka eivät hypi seinille, kun on hetken rauhallista ja tylsää.. keksivät itse tekemisensä. :)

Ehkä 2-3 vuotiaana lyhyitä pätkiä vanhemman seurassa. Pienet eivät käsitä liikkuvaa kuvaa eivätkä tarvitse sen kaltaisia virikkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

barbapapaa, pingua, trotroa yms. lapsi on 2,5v.

katselisi mielellään huomattavasti enemmän kuin annetaan katsoa, mulla on ajoittain huono omatunto jo nykyisestä määrästä. se vaan on niin pirun kätevää laittaa energiselle ja äänekkäälle lapselle barbapapa pyörimään kun nukutan vauvaa tms.

sukulaisilla kyläillessä pyrin rajoittamaan telkkarin katselua (miten se niin monella on AINA päällä?) sen verran ettei lapsi näkisi mitään väkivaltaa tms häiritsevää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat