Vierailija

Eli mulla aloitettiin tyroksiinihoito parisen viikkoa sitten? Milloin voi odottaa että alkaa tuntumaan? Tuntuu että hermot vaan kiristyy kiristymistään... Ja naama kukkii, voiko olla lääkityksestä?

Kommentit (12)

Vierailija:

Lainaus:

normaalit TSH ja TV4 eivät näyttäneet vajaatoimintaa, vaikka kaikki vajaatoiminnan oireet. Jos tk-lääkäri ei osaa hoitaa, kannattaa käydä endokrinologilla.

Mulla tullut kaikki vajiksen oireet sen jälkeen kun toinen kilppari poistettiin. Endokrinologi ei otattanut edes t4v arvoa, katsoi tsh ja sanoi sen olevan ok...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nykyään syön 3. Mulla osa oireista katosi nopeampaa, osassa kesti jonkunaikaa. Esim. väsymys alkoi pikkuhiljaa helpottaa, ja aineen vaihdunta vilkasui. Ruokahalu ei kuitenkaan palannut samaa vauhtia, ja siksi paino tippui aika alas. Mullakin oli näppylöitä, mutta luulin niiden johtuvan siitä kun lopetin siitä puolivuotta aikaisemmin vahvat E-pillerit... En sitten tiedä mistä oli, mutta ainakaan liikatoimintaa ei mulla ollut seuraavassa testissä..

Välillä vähennettiin, sitten taas laskettiin. Heitteli kolestroliarvot, verenpaine jne. Lopulta kaikki asettui suh kohdalleen, nyt elimistö on hieman vajaatoiminnan puolella eli esim. aineenvaihdunta hitaampi, mutta se on parempi kuin ylitoiminta, joka rasittaa sydäntä ja sisäelimiä.

Sopivan annostuksen löytymiseen vaikutti myös se, että kilpirauhanen toimi vielä epätasaisesti, nyt kai sitten tilanne asettunut. Jo vuosia ollut nyt sama annostus, kokeissa käyn säännöllisesti.

Mulla itsellä on raju vajaatoiminta ja kun vetelin 200mikrogrammaa, niin meni liikatoiminnalle. Kasvoihin tuli järkkyjä finnejä ja hikoillutti. Olin myös tosi ärtynyt.

Jos sulla on piilevä vajis, saattaa tyroksiinin tarve olla tosi pieni.

normaalit TSH ja TV4 eivät näyttäneet vajaatoimintaa, vaikka kaikki vajaatoiminnan oireet. Jos tk-lääkäri ei osaa hoitaa, kannattaa käydä endokrinologilla.

Finneistä en osaa sanoa mitään, itselle ei tullut mutten pidä mahdottomana että liittyisi asiaan esim sukupuolihormonien muutosten kautta, jotka mahdollisesti ovat olleet levossa vajauksen aikana.

Tiesin että on pitkä taival, mutta mietin että voiko vaikuttaa jotenkin negatiivisesti kun olen nykyisin kuin tikittävä aikapommi raivareitteni kanssa :(

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat