Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

nyt raskaana ollessa on alkanut vaivaamaan. on välillä kipeä ihan missä asennossa vaan olin sitten makuulla tai istumassa tai seisomassa. liikkuessa välillä vihlaisee niin että meinaa lähteä jalat alta.

mikä tätä pahentaa, niin osaisin välttää? entä miten voisi helpottaa?

Kommentit (5)

on päällimmäisenä 90 asteen kulmassa siinä edessä. Pakaraa voi kevyesti myös hieroa siitä kohdasta, jossa iskiashermo kulkee, myös pakaran seudun venyttely voi helpottaa.

Mä en voinut käyttää Tempur tyynyä millään. Heti meni niska jumiin, päänsärkyä, migreeniä ym. Ja öisin heräilin koko ajan, kun niska ei löytänyt hyvää asentoa. Mutta onneksi sain sellaisen ensin kokeiluun, ei tullut turhaa ostosta.

Koita varovaisesti venytellä selkää. Jos pystyt maata selällään, nosta jalat esim. tuolille, että muodostuu kaksi 90 asteen kulmaa (polvien ja lantion kohdalle). Jos tuoli on liian matala, niin jotain vielä siihen jalkojen ja tuolin väliin, niin tulee oikea kulma. Siinä sitten painat käsillä nivusiin. Painat käsillä tavallaan jalkoja kohti. Osasinkohan selittää, ymmärsitkö? Tämän neuvon sain omt-fysioterapeutilta ja mulle siitä on ollut hyötyä. Myös omt:ltä voit saada varmasti jotain apua raskausaikanakin, jos niin pahana vaiva on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat