Vierailija

Meille tulee ristiäisiin n. 30 henkilöä, joista alle 12 vuotiaita 8kpl. Riittääkö nämä tarjoilut:

* kahvi/tee, mehu/limsa,

* lohivoileipäkakku

* porovoileipäkakku

* itse leivotut coctailpiirakat + munavoi (aina on niitä, joille voileipäkakku ei uppoa)

* täytekakku

* Kentuckyn kakku (taatelinen kahvikakku)

* juustokakku (paistettu)

* pikkuleipiä

* suklaakonvehteja (sopii niin tähän kauteen)

Mainitsen vielä, että olen himoleipuri ja vieraat tietävät sen eli odottavat sortimenttia olevaksi. Mutta onko liikaa nyt? Riittääköhän 1 kpl per makea kakku, oletuksena on, että kutakin jaksaa syödä vain pienen palan suolaisten jälkeen. Voileipäkakkuja teen 2 kapeaa per laji, yhdet ei riitä.

Kommentit (15)

Lainaus:

mun mielestä aika vähän tarjottavaa....etenkin jos on kauempaa tulevia vieraita...nälissään syövät sun voileipäkakut ja muille ei jää mitään

Tästä samasta vierasjoukosta yksi perhe piti kesällä omat ristiäiset (siis sama matka toiseen suuntaan) ja suolapalana oli pikkuruisia tuulihattuja pelkästään. Että on meillä ny enempi kuitenkin. =0)

Ja joo, tervetuloa vaan. Täytyy leipasta vähän lisää jos ootte kaikki tulossa!!

ap

Lainaus:

en tiedä kovinkaan montaa alle 12v jotka innoisssaan popsis taatelikakkua tmv...??

Ja aika moni lapsi ei tykkää myöskään kyllä voileipäkakusta....??

Tämä vastaaja ihmetteli, löytyykö lapsille syötävää... No riisipiirakat, täytekakku, juustokakku ja pikkuleivät oli lasten suosiossa kovinkin. Laitoin vielä lastenhuoneeseen lastenkeksejä ja sipsejä pikkuväelle.

Täytekakusta jäi jäljelle kolmannes, juustokakusta neljännes, taatelikakusta reilu puolet, riisipiirakat meni kaikki, voileipäkakkuja jäi kumpiakin täydet + pikkupätkät aloitetuista. Siis jos joku tarvitsee näitä riittävyystietoja.. vaikka jokainen juhlaväki kyllä käyttäytyy eri tavalla.

Kivat juhlat oli meillä, kaikin puolin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Älä vaan sano että teet voileipäkakutkin itse... .

Ja hei, kieltämättä mä nautin ihan kympillä sekä tekemisestä että KEHUISTA mitä jälkikäteen sataa.. =0))))) Narsistin vikaa siis..

ap

Lainaus:

...mutta mikäs siinä. Paljon aina parempi!

T. Toinen himoleipuri

Meillä kyllä tilattiin kaikki leipomosta, ei ois tullut mieleenkään itse leipoa.

en tiedä kovinkaan montaa alle 12v jotka innoisssaan popsis taatelikakkua tmv...??

Ja aika moni lapsi ei tykkää myöskään kyllä voileipäkakusta....??

Älä vaan sano että teet voileipäkakutkin itse... Mä voisin sitte tulla hakemaan ylijääneet ruuat meille, nam!

Tuli muuten hirveä nälkä. Varsinkin kun joku kirjotti kanapastasta.

mun mielestä aika vähän tarjottavaa....etenkin jos on kauempaa tulevia vieraita...nälissään syövät sun voileipäkakut ja muille ei jää mitään

ja ihan sopiva määrä olisi ainakin meidän suvulle tarjottavaksi. Meillä oli keväällä ristiäisissä ruokatarjoilun jälkeen kahvin kanssa kolmea eri kakkua (tiramisua, prinsessakakkua ja kinuskikakkua) yksi kutakin, sekä kahta lajia pikkuleipää ja kuivakakku. Täytekakut meni lähes kokonaan, kuivakakusta jäi puolet ja pikkuleipiä jäi noin puolet, niitä oli 50 kpl kumpiakin.

Voileipäkakun ystävänä voisin elää pelkillä niillä. Itse en perusta ruuasta juhlissa, mut meitä on moneen makuun. Tee vain reilut kakut, niin kyllä piisaa! Nam!

vois laittaa jonku sipsi-/naksukupin jonneki sivummalle, varsinki jos on leikki-ikäisiä jotka huiseltaa mennä ympäri ämpäri eivätkä välttämättä viihdy kauaa pöydässä.

Hyvältä kuullostaa muuten! Meilläki oli kesällä aika samantyyliset tarjoilut ja kauimmaiset vieraat tuli 100km päästä. Vanhimmat lapsen ristiäisissä oli aikoinaan myös savukala- ja juustoleipiä, valmiiks tehtyjä. Oli vaan aika työläitä tehdä, mutta neki teki hyvin kauppansa!

kanapasta uunissa+ kolme värikästä raastetta+ voileivät

kahvipöydässä pelkästään makeaa:

täytekakku

pullakranssi

tumma ja vaalea kuivakakku

pikkuleipiä

mokkapaloja

suklaakonvehteja

illalla:

grillattavaa ja salaattia juomineen

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat