Vierailija

Kuinka on päivä 5 (tai joillakin jo vähän enemmänkin) mennyt?

Itselläni on ollut yllättävän kivutonta, tuntuu että enemmänkin henkistä riippuvuutta pitää jotenkin yrittää " hoitaa" . Vuodenveihteen jälkeen oli niin paljon normaaleista rutiineista poikkeavaa ohjelmaa, ettei karkkia ym. herkkuja joutanut paljon ajattelemaankaan, mutta nyt on ollut pari vähän hankalampaa päivää. Etenkin, kun lapset olivat mummolassa yökylässä, ja normaalisti olen tottunut siihen, että sillä aikaa saa herkutella kaikessa rauhassa...

Porkkanoita ja Pepsi Maxia kuluu, ja löysin kaupasta pari sokeritonta suklaapatukkaa, joilla yritän selvitä pahimmasta suklaanhimosta. Yllätyksekseni huomaan, että se pieni patukka riittää tyydyttämään tuon tarpeen, enkä kaipaakaan kokonaista suklaalevyä! Hienoa. :)

Kommentit (12)

Patukan kuoretkin olivat jo hautautuneet roskiksen uumeniin, mutta mies muisteli katsoneensa kääreestä, että kaloreita oli n. 250/100g, eli tuossa 27 g (tai jotain sinne päin tuo paino oli) patukassa olisi siis 67,5 kcal. Ainakin jotain tuonne päin siis, tämä on nyt vähän sellaista mutu-muistelua. :)

Ap

Löysin patukan kääreen sen jälkeen, kun olin noista kalorimääristä kirjoittanut. Miehen muisti näköjään oli kuin olikin pettänyt, ja oikea määrä per patukka on n. 125 kcal. Puhuin siis potaskaa, kun lupailin tuota alle 70 kcal per patukka. Aika vähältä se tuntuikin, mutta luotin miehen muistiin. ;)

Mitenkäs muuten menee hiirulaisilla tänään? Mulla on ollut vähän tuskaisia päiviä nyt pari, jotenkin elimistö tuntuu vaativan " jotain" , mutta en tiedä mitä, enkä saa tätä outoa oloa pois... Kromitabletteja olen yrittänyt syödä päivittäin makeanhimoa hillitäkseni, ja B-vitamiinia pitääkseni itseni pirteänä, ettei tarvitse sokerilla piristää.

Tsemppiä kaikille!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Löysin kaupasta Canderel-merkkisiä patukoita (saman merkkistä makeutusainetta käytän jugurtin kanssa), niitä on kahta erilaista, joku manteli-rusina ja riisi-crisp tms. Ovat oikeasti ihan normaalin suklaan makuisia, mutta sairaan kalliita, patukka painaa jotain alle 30 g ja maksaa 89 snt... No, eipä tule ostettua ja syötyä liikaa. Ostin myös Brunbergin sokerittoman (ja laktoosittoman) riisisuklaapatukan, mutta se oli pahaa, joskin halvempaa, muistaakseni 39 snt. Siitä haukkasin kerran, ja nyt se odottaa tuolla kaapissa seuraavaa ylitsepääsemätöntä suklaahimokohtausta. Kestää varmaan monta päivää, että sen saa syötyä. :D

ensin oli oman lapsen synttärijuhlat ja sitten vielä toiset tänään naapurissa - siis söin ja paljon

noh, en aio heittää hanskoja tiskiin vaan huomenna jatkuu

Viikko nyt takana. Tosin, en pyri ihan täysin sokerittomaan. Esim. syön jukurtin päivässä sitä merkkiä, jota sattuu olemaan. Mutta karkkia, pullaa, muroja tms. en ole syönyt. Meillä on kans suklaata jäljellä, mutta en aio niihin koskea. Luulen, että viimeistään kuun lopussa helpottaa.

Mulla on tarkoitus tiputtaa painoa kymmenen kiloa juhannukseen mennessä. Myös liikunta on vahvasti kuvioissa. Mitään rankempaa diettiä en voi aloittaa, koska imetän.

Menin ihan cold turkey, enkä ole mitään makeisia syönyt. Uskomattominta on, että talossa on peräti kolme suklaarasiaa, enkä ole niitä avannut. Olen syönyt ihan tavallista ruokaa vaan. Päätin, etten herkkuihin koske. Ainakin vielä ihan toiminut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat