Seuraa 

Kesällä täällä käytiin paljon keskustelua luomu- sekä kotisynnytyksistä. Ketjuista löytyi paljon hyvin perusteltuja mielipiteitä puolesta ja vastaan. Nyt varmasti monet tuolloin keskusteluun osallistuneet ovat omat nyyttinsä jo saaneet!! Joten olisi kiva lukea kokemuksia!!! Menikö ihan luomuna jos niin oli suunniteltu? Tai he jotka kokivat tarvitsevansa kaiken mahdollisen kivunlievityksen oliko asia lopulta näin? Erityisesti olisi mukava lukea jos joku todella on synnyttänyt suunnitellusti kotona!!

Itse sain pojan elokuussa. Kaikki meni ihan kivasti!! En vastusta enkä silloinkaan vastustanut lääketieteellistä puuttumista synnytyksen kulkuun, mutta toivoin että niin pitkälle kuin mahdollista saisi luonto hoita tehtäväänsä. Niin sitten mentiinkin. Sairaalaan saavuttaessa olin noin 7cm auki ja pian ilokaasua vaille. Luulin sillä jo pärjääväni, mutta lapsukainen ei sitten ottanutkaan ja alkanut laskeutua ja kivut olivat jo ihan valtavat. Joten sain spinaalipuuduksen. Jota olin aivan turhaan pelännyt (kahdessa edellisessä synnytyksessä jo siitä kieltäytynyt) siitä todella aukeni taivas!!! Puuduksen aikana supistuksia vähän vauhditettiin jotta lapsi siis alkaisi laskeutua. Aika pian niin tapahtuikin, kalvot puhkesivat ja ponnistin pienen-miehen maailmaan synnytysjakkaralla istuen (oli muuten tosi hyvä kokemus tuo jakkara sekä se spinaali!!)

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat