Vierailija

Tyttäreni oli uuden vuoden isällään. Isä soitti minulle 2.30 ja pyysi hakemaan. Kysyin syytä ja sanoi että nyt on tosi paha tilanne. Puhelu katkesi eikä yhteyttä enää saanut. Mieheni lähti asunnolle ja itse soitin hätäkeskukseen. Erosimme isän kanssa aikoinaan rankan väkivallan takia tytön ollessa vuoden. Hän oli humalassa täysi psykopaatti. Pelkäsin, että isä on " kilahtanut" . Asunnolla ei ollut ketään ja siinä vaiheessa yritin tavoittaa isän avovaimoa, jolla myös lapsi, tuloksetta. Poliisit eivät tehneet mitään ilman konkreettista näyttöä eikä kriisipalvelu voinut tehdä mitään. Valvoimme mieheni kanssa yön odotellessa tietoa ja peläten. Luulin, etten näe tytärtäni enään.

Seuraavana päivänä mies soitti kymmenen tunnin jälkeen ja haimme tytön kotiin. Sain kuulla että naapurin mies on uhkaillut heitä ja heidän on täytynyt lähteä pakoon. Häneltä kuulemma akku loppu ja vaimo ei vastaa tuntemattomille. Ei kertonut mihin ovat menneet, millä...olen siis täysin tietämätön, mitä lapselleni on tapahtunut.

Viime päivien aikana tyttö on ollut peloissaan. Kertoo että pitää istua pimeässä ja olla hiljaa. Ei saa itkeä. Huuli on kipeä, kertoo törmänneensä seinään. Ei uskalla olla hetkeäkään yksin ja ajoittain on minulle todella vihainen. Ei ole oma itsensä.

Kaiken lisäksi isän avovaimo on lähetellyt minulle tekstiviestejä ja haukkunut minua rankasti ja uhkaillut, että minulta tulisi ottaa lapset pois. Väittää että olen keksinyt koko puhelun, koska haluan pilata heidän elämän.

Tilanne on aivan hirveä. En uskalla antaa tytärtäni lähellekkään isäänsä. Pelkään avovaimon kostonhimoa.

Lastensuojelun kanssa on kokous sovittu, mutta olisi kiva tietää mitä voin tehdä. Voinko pitää tytön kotona ennenkuin tilanne on selvitetty. Mikä hätä on ollut, miksi he eivät vastanneet puheluihin tai ilmoittaneet tytön olevan kunnossa.

Kommentit (5)

Eromme aikoihin sai ex vakuutettua kaikki minun huonommuudesta. Harvat uskovat, että olisi koskaan minulle mitään tehnyt.

En ole uskaltanut lähteä penkomaan asioita vaan lähinnä yrittänyt säädellä tapaamisia. Mahd. vähän viikonloppuja, tämä oli ensimmäinen juhlapyhä jne...

Onneksi on todistajia ja muutamia lääkärikäyntejä todentamassa aiempia tapahtumia. On varmaan pakko repiä vanhat haavat auki, jotta voin suojata tyttäreni ja itseni.

Ja tyttö on 4-vuotias

Luultavasti exäsi on tosiaan kilahtanut... Voi olla tuo naapurin uhkailu joku hänen vainoharhainen juttunsa vaan.

Itse en päästäisi lastani yökylään väkivaltaiselle isälle. Siis jos oikeasti on totta että erositte rankan väkivallan jälkeen niin eihän sulla pitäis olla mitään velvollisuutta päästää lasta isälle pitkäksi aikaa? Älä vaan sano että teillä on yhteishuoltajuus?

Mä elin pari vuotta suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa. Hän yritti mm. kuristaa mut ja heitteli päib seiniä jos mielestään puhuin väärällä äänensävyllä tai olin unohtanut kaataa hänelle kahvia ennen itseäni. Ei olisi tullut mieleenkään tehdä hänen kanssaan lasta tai jos olisin tullut raskaaksi niin olisin vaan häipynyt vähin äänin enkä olisi ikinä kertonut miehelle lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samalla tulisi tilanne ja sen seuraukset kirjattua lääkärin toimesta, mikä todellakin auttaa jos lapsen isä meinaa ongelmia aiheuttaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat