Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

eli kp 36/33 tein plussa testin. Rinnat on ollut hieman arat ja turvonnet, nyt tänä aamuna sitten huomasin, että sekä turvotus, että arkuus on vähentyneet. Pelottaa.

Yksi km takana ja lapsettomuutta 6v.

NIIN toivoisin, että tämä rintojen temppuilu on osa ihan normaalia raskautta. Onko kellään kokemusta?

Yleensä kuulee vaan, että rintojen arkuuden väheneminen jne on oire tulevasta keskenmenosta..

Kommentit (6)

päivittäin ja jopa hetkittäin. En vetäisi minkäänlaisia johtopäätöksiä tuosta oireesta tai sen puutteesta.

Oikein paljon onnea raskaudesta sinulle! Se tie on täynnä pelkoja, jotka kuuluvat asiaan eivätkä ne siihen syntymään lopu, muuttavat vain muotoaan :) Kuuluu äitiyteen!

Maaria 28+3

Kuulostaa juuri tuolta rintojen " temppuilulta" , eli välillä ovat tosi kipeät ja välillä ei yhtään mitään tuntemuksia ;) Saman päivän aikanakin voi olo muuttua.

Ymmärrän toki taustaasi ajatellen, että huoli raskauden kulusta on melkoinen. Lohdutukseksi, että minulla on takana 2 onnistunutta raskautta ilman juuri mitään alkuraskauden oireita ( minä osasin kyllä nauttia hyvästä olostani, kun muutamat ystävät oksentelivat heikossa hapessa kuukausitolkulla..).

Onnellista raskausaikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

alussa hyvin kipeät rinnat, ja sitten noin viikoilla 6-7 kipu hävisi yhtäkkiä. Viikko meni hyvin, ja sitten aloin kärsiä pahoinvoinnista... Minusta siis oireesi kuulostaa normaalilta eikä syytä huoleen ole.

Itselläni toinen normaalisti edennyt raskaus menossa. Parhaillaan nautin keskiraskauden energisyydestä ja olen lähes oireeton. Nyt nautitaan, loppuraskaudessa olo varmasti tukalampi.

Onnea odotukseen!

Marke rv 17+0

Hei,

olen itse ns. paniikki-odottaja kun takana on kaksi huonoa kokemusta. Sain neuvon olla kuin en olisikaan raskaana ja se on auttanut - ainakin hetkittäin. Eihän se ajatus anna yöllä unta, mutta saattaa päivällä valoisalla auttaakin kun ei oo niin väsynyt/nälkäinen = paniikkiherkkä. Toivon, että kaikki menee hyvin! Yritän siis itse olla tulkitsematta tuntojani koko ajan, niin silloin niitä tuntoja ei ehkä niin olekaan ja taas selvitään yhdestä päivästä. Ultrasta toiseen mennään ja toivotaan parasta. Tsemppiä!

Itselläni todettiin kesän alussa niskapoimu-ultrassa keskeytynyt keskenmeno, jota osasin jostain syystä pelätäkin... Rintojen arkuus nimittäin HÄVISI yhtäkkiä kokonaan!

Tämän uuden raskauden alussa kiinnitin tuohon rintojen arkuuteen huomiota joka aamu, päivä, ilta ja yö. Täälläkin kyselin aiheesta jatkuvasti... Rintojen arkuus oli välillä todella paljon lievempää, melkeinpä kadonnut taas kokonaan. Tämä kuitenkin saattoi vaihdella päivästä toiseen. Kun arkuus taas joinain muutamana päivänä oli lievempää, olin aivan varma, että keskenmenohan sitä taas tuli (tai tuulimuna). Siksi menimme yksityiselle varhaisultraan, varmoina julmasta kohtalosta. MUTTA, siellä pikkuinen sydän sykkikin hienosti! :´) Itkin onnesta, sillä en osannut odottaa hyviä uutisia.

Nyt rv 24+2 ja olen uskaltanut huokaista helpotuksesta, eikä niihin rintoihin enää kiinnitä huomiota, kun vauva myllää vatsassa. Välillä taas, kun vauva nukkuu, sitä odottaa niitä liikkeitä alkavaksi, että tietää kaiken olevan hyvin. JATKUVAA paranoiaa kieltämättä...

Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille muillekin matkan varrelle!!! =D

Minulla ei esikoista odottaessa ollut mitään oireita. Ei edes rintojen arkuutta... ja tuolla tuo melkein 5v poika leikkii... nyt tässä raskaudessa rinnat olivat aluksi arat ja paleli... sitten se loppui n.rv.10 ja nyt taas tullut takaisin... Pahoinvoinnilta onneksi säästyin...

aiteeee rv 20+2

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat