Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mä olen ihan hukassa mitä tekisin. 6v sai mummolta lahjaksi arvan ja siinä oli iso voitto. Ollaan köyhiä ja rahalle olisi todella tarvetta mutta tuntuu pahalta se ajatus että käyttäisin rahan joka kuuluu lapselle. Onko teidän mielestä ok jos ostan talon tuolla rahalla ja lapsi saa sen sitten joskus kun perustaa perheen jne?

Sivut

Kommentit (103)

6v hyötyisi siitä nyt heti, ja perheensä olisi huolettomampi ja onnellisempi sitä kautta.

Jos laittaisit kaiken säästöön hänelle, hän hyötyisi siitä vasta 15 vuoden kuluttua.

Talon arvo ei katoaisi ajan myötä, eli et olisi " viemässä" rahaa häneltä pois.

Esim. just asunnon/talon tai matkan tai vastaavaa, josta on iloa lapsellekin. Mä varmaan ostaisin isomman asunnon, lapsi saisi oman huoneen ja kun ei asuntolainaakaan tarttis ottaa (ainakaan paljon), niin jäis käyttörahaakin esim. just matkusteluun, josta varmaan lapsikin nauttii. Lisäksi ostaisin lapselle jonkun spesiaalijutun, johon ei muuten ehkä olisi varaa. Se voisi olla esim. mun tyttären kohdalla uuteen, melko kalliiseen harrastukseen liittyvä juttu.

Ei sitä koko rahaa kannata lapselle itselleen antaa, ei ymmärrä kuitenkaan noin isoja summia vielä eikä mihinkään pankkitilillekään haudata vuosiksi makaamaan. Varmaan lahjan antajakin olis tyytyväinen, että koko perheelle koituu iloa siitä voitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikka sillä se olisi, niin ei se mitään auta mihinkään. Suomessa sen voiton saa vain sitä fyysistä arpaa vastaan. Eikä niitä voittoluetteloita julkaista missään. Eikä Veikkaus kerro ulkopuolisille voittajien nimiä.

Olen myynyt noita arpoja sen verran että ainakin kuvittelen tietäväni asiasta jotain.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta onko se väärin esikoista kohtaan että laittaisin rahan puoliksi? Entä jos saadaan lisää lapsia? Sitä mietin myös että jos ostan kaksi asuntoa ja laittaisin toisen vuokralle niin molemmat saisivat asunnot. Mutta jos syntyykin kolmas lapsi, mitä sitten? Tuolla rahalla saisi kyllä kolmekin asuntoa tällä seudulla (lapsiluku jää ehdottomasti kolmeen)

Etkö ole yh???

Lapsesi ei olisi saanut raaputtaa arpaa, se on kielletty alle 15-v, joten ei ole välttämättä kovin yksiselitteistä miten lapsesi/te voi voittarahat käyttää/sijoittaa. Minusta talo kuulostaa hyvältä, voitetut rahat on kuitenkin vähän eri kuin esim. perityt tai jos lapsi olisi tienannut ne malliurallaan.

Jos ostan talon jonka annan lapselle kun saa oman perheen ja laitan esim 50000 sijoituksiin niin se summa moninkertaistuu siihen mennessä kun lapsella on perhettä

lapsen nimiin taloa, siinä hän samalla menettää ainakin pari merkittävää etuutta. esimerkkinä ensiasunnon ostajan etuuden 4%. Vai ajattelitko että lapsesi haluaa asua siinä talossa ja sillä paikkakunnalla myös isompana?

Jos teillä siellä ne asunnot on edullisia, osta se (omiin nimiisi) ja sijoita loput lasten tulevaisuutta ajatellen. Hyötyvät siitä sitten kaikki, olipa niitä lapsia 2 tai 3 ja myöskin tulisi helpotusta tähän hetkeen.

niille määrätään uskottu mies, jolle pitää raportoida rahan käytöstä.

Minä laittaisin muihin sijoituksiin. Asunto ei ole nyt hyvä sijoitus.

Esimerkiksi asunto, joka säilyttää arvonsa hyvin tmv. Mä en tiedä, onko siinä jotain hankaluutta, jos ostatte asunnon lapsen nimiin. (ette pysty myymäään, entä remontit yms.?) Joka tapauksessa rahat on lapsen!

Jos meille kävisi noin, niin homma olisi selvä ja laittaisin rahat lapsen tileille ja sijoittelisin ne mahdollisimman järkevästi ja vakaasti hänen nimiinsä. Me pärjätään näinkin ja pystytään elämään hyvin tällä taloustilanteella.

Sitten vielä tulee sellainen kysymys, että kun lapsia on useita, niin varmaan vanhemmilla käy mielessä sekin, että toiset jää osattomaksi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat