Seuraa 

Hei,

onko teillä kokemuksia liikunnan ja seksin harrastamisesta alkuraskauden aikana? Onko lisännyt kipuja, vaikuttanut vointiin, mahdollisesti aiheuttanut verenvuotoa? Minulla on kaksi edellistä raskautta päättynyt ikävästi enkä nyt uskalla oikein hengittääkään. Toisaalta en jaksaisi olla yli-varovainenkaan. Kun ei varovaisuudesta ole ollut mitään hyötyä tähänkään asti.. Apua!

Kommentit (4)

Molempia voit/voitte harrastaa aivan normaalisti, oman vointisi ja kehon tuntemusten mukaan. Huoli pois, se hermoilu ei tosiaan auta mitään. Nautihan raskaudestasi!

-sini

Kun odotin esikoista minulla oli eteisistukka, eli istukka oli liian alhaalla, kohdunsuun kohdalla. Jos näin sattuu olemaan ei saa harrastaa seksiä eikä kantaa mitään painavaa. Minä en tiennyt tästä alkuraskauden aikana, mutta oli niin paha olo ja oksentelin koko ajan, että olin sänkylevossa.Minulle tuli isompi vuoto v13 siitä että kyykistyin kun otin ruokaa ulos pakastimesta. Lähdin ambulanssilla sairaalaan, ja lääkäri antoi 50% mahdollisuutta että lapsi pysyy sisällä. Minun piti olla vuodelevossa viikkoon 20, jolloin istukka oli noussut sen verran että keskenmenovaara oli ohi. Kaikki päättyi hyvin, ja terve tyttö syntyi. Minulla oli tietysti seksikielto niin kauan kunnes istukka oli siirtynyt ylöspäin.

Tässä nykyisessä raskaudessa (nyt v 10+5) en aio harrastaa seksiä ennen kuin ultrassa kertovat missä kohtaa istukka on.

Tarkoitus ei ole pelotella ketään turhaan, mutta jos istukka on liian alhaalla (mikä ei ole kovin epätavallista alkuraskaudessa, se sitten yleensä nousee kun kohtu kasvaa) niin ei ole suotavaa harrastaa seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muistelen jostain lukeneeni että alkuraskauden aikana ei välttämättä kannata sekstailla menkkaviikkojen aikana. En nyt muista tarkemmin mihin se perustui, mutta se on jäänyt mieleeni.

normaalissa raskaudessa ei ole mitään syytä välttää kumpaakaan. Jos sinun kohdallasi jossain vaiheessa käy niin, ettei noita kumpaakaan suositella, niin siitä kyllä neuvolassa kerrotaan.

Ymmärrän, ettei halua tehdä mitään mikä voisi jotain aiheuttaa, mutta tällaisissa asioissa todennäköistä on se, että jos vaikka tulee se pelätty keskenmeno, niin syy ei varmastikaan ole ollut siinä että on seksiä harrastanut tai urheillut. Syy on sitten jossain muualla, eikä siihen itse voi vaikuttaa.

Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Suan ja Nuppu 34+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat