Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten nyt kun lainat ja velat erääntyvät? Itkettääkö helmikuun luottokorttilaskut jo nyt?

Kommentit (20)

Muuten joulun ostokset maksettiin heti. Parina aikaisempana jouluna veromätkyt ovat vieneet lahjarahoiksi varatut rahat niin vähiin, että visaa on jouduttu käyttämään, tänä vuonna tuli molemmille hyvät palautukset.

Olin sairaalassa joulun alla ja sen jälkeen kotona vain lepäsin, eli en päässyt kaupoille. Sairaalareissu tuli niin yllättäen, että kaikki jouluvalmistelut jäivät =( Arvatkaa vaan harmittiko.

Mukava joulu meillä oli ilman isompaa hössötystäkin, mutta varmasti olisin muutamalla satasella ostellut lahjoja sukulaisille ja tuttaville sekä tietenkino malle perheelle. No ensi jouluna sitten.

En voi ymmärtää miten joku haluaa velkaantua joulun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Luottokortilla maksellaan nettiostokset ja se on ihan sitä varten.

Velaksi ei ostella mitään, varsinkaan jotain joululahjoja. Meillä on myös säästössä rahaa sitä varten, että esim. jokin kodinkone menee rikki. Eli sellaisenkin voi käydä tarvittaessa suoraan hakemassa kaupasta ja maksaa käteisellä. Kulutusluotot on vihonviimeinen asia, mihin alkaisin. Kyllä normaali eläminen pitää pystyä ihan palkkatuloilla maksamaan.

Meillä sama juttu. Yleensä pidetään ns. minimimäärä käyttötilillä ja loput sijoitustilillä kasvamassa korkoa. Jos on poikkeuksellisen kovat menot, niin maksetaan luottokortilla, sillä se on helpompaa kuin ottaa rahat sijoitustililtä. Mutta ei koskaan yli sen, mitä säästössä on. Tosin ei se oikein onnistuisikaan, kun säästötilillä on suurempi summa kuin mitä luottoraja on.

Vierailija:

Lainaus:

Meillä mentiin ihan käyttötlin puitteissa ja lahjoihin meni n. 2000 ¿.

Käyttötilin tilanne on tällä hetkellä n. 4500 ¿, 25. päivä on miehen tilipäivä ja mulla tilipäivä kuun lopussa. Ei mennä alennusmyynteihinkään luotolla.

Loppukuusta sirretään aina ylimääräiset säästötilille. Jos tulee rahapulaa jossain vaiheessa, niin sieltä voi paikata taloutta. Luottokortti on ihan noita nettiostoksia varten.

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä aika suuri osa ihmisistä rahoittaa joulun luottokortilla.. t: myyjä

Vierailija:

Lainaus:

Meillä sama juttu. Yleensä pidetään ns. minimimäärä käyttötilillä ja loput sijoitustilillä kasvamassa korkoa. Jos on poikkeuksellisen kovat menot, niin maksetaan luottokortilla, sillä se on helpompaa kuin ottaa rahat sijoitustililtä. Mutta ei koskaan yli sen, mitä säästössä on. Tosin ei se oikein onnistuisikaan, kun säästötilillä on suurempi summa kuin mitä luottoraja on.

Vierailija:

Lainaus:

Käyttötilin tilanne on tällä hetkellä n. 4500 ¿, 25. päivä on miehen tilipäivä ja mulla tilipäivä kuun lopussa. Ei mennä alennusmyynteihinkään luotolla.

Loppukuusta sirretään aina ylimääräiset säästötilille. Jos tulee rahapulaa jossain vaiheessa, niin sieltä voi paikata taloutta. Luottokortti on ihan noita nettiostoksia varten.

Vierailija:

Lainaus:

Ensimmäistä kertaa eläessäni käytin Visaa kotimaassa muuhun kuin nettiostamiseen. Syynä tähän holtittomuuteen 250 euron kuukausitulot, jotka tammikuussa nousevat yli 3000 euroon :)

Vierailija:

Lainaus:

Minulla oli tänä jouluna maltti päällä ja nyt on hyvä olo, kun ei tullut tuhlattua yhtään ylimääräistä. Lapsille ostin lahjoja ja meille maltilla ruokaa, silti ruokaa sai paljon heittää pois.

ollaan appivanhemmille muutama tonni velkaa taloremontin vuoksi ja ajattelin maksaa velkaa jouluna veronpalautuksilla 1000e takaisin... no tuhlailinkin 200e enenmmän, joten maksoin lopulta vain 800e :)

Alennusmyynneistä tein ostoksia 100e edestä (netissä) ja ajattelin ne maksaa taas osamaksulla takaisin...

hyi minua...olen holtiton rahankäyttäjä ja ensi vuona saan vaan risuja pukilta :D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat