Vierailija

Pitäisiköhän jo luovuttaa? Olen tehnyt sijaisuuksia paljon, joten osaa työtä käytännössä hieman. Aina lukiotytöt menevät silti ohi karsinnoissa. Niin pieni prosentti otetaan! Äh. Jaksaisinko vielä yrittää.. Unelma-ammatti kyseessä, arvostus on hyvä ja työ vaativaa, mistä pidän.

Kommentit (19)

Hakijoita on vaan niin sairaasti, yo-tutkinnostakin on kulunut jo aikaa. Helkkari! En voi olla soveltumaton, tiedän sen. Kirjaosuus menee hyvin, haastattelut yms. myös, mutta yhteispisteet jäävät aina yhden kahden pisteen päähän eli jään tosi lähelle. Kerran olin jo tokalla varasijalla, mutta eihän sieltä kukaan peru. GRR!

On tietysti hyvä jos okL:een pääsee, että kasvatustieteenopintoja on tehty, mutta avointa väylää ei siis pääse suoraan opettajien koulutusohjelmaan. Kasvatustiedettä sinänsä kyllä pääsee avointakin väylää lukemaan. Nykyäänhän pääsykokeisiin (okl:n) pääsee kaikki, ylioppilastodistus painaa sitten lopullista valintaa tehdessä ja uudet ylioppilaat pääsevät helpommin sisälle (saavat enemmän pisteitä todistuksista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakin Tampereelle kirja on vain 20 pistettä ja soveltuvuuskoe peräti 60 pistettä.. Eli nappaa täydet soveltuvuuskokeesta (olemalla rento, sellaisiane haluavat) ja pansota parhaasi kirjaan.

Koulutuksia on lähes kaikissa Suomen okl:ssa. Etsi netistä. Osa on maksullisia ja osaan pitää vain hakea (niihin vaaditaan myös kokemusta opettajan työstä). Tämä koulutus, missä olen, on maksullinen, mutta yhtä pätevä silti ja kestää vuoden.

kasvatustiedettä voit toki lukea ja saada siitä lisäpisteitä

voit myös hakea erityisopepuolella ja valita luokanopettajaopinnot sivuaineeksi - näin ainakin joensuussa, sinne on joinain vuosina helpompi päästä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat