Vierailija

Enkä todellakaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Aborttia kammoksun, mutta niin myös lapsen pitämistä. Raiskaus tapahtui kun olin sammuneena ja kuulin siitä vasta liian myöhään enkä kerinnyt ottamaan jälkiehkäisyä. Taudit on onneksi poissuljettu. Mitä ihmettä teen? Onko vastaavan kokeneita? Piditkö lapsen? Pystytkö rakastamaan häntä miettimättä raiskausta?

Sivut

Kommentit (28)

Olet todella pipi kun pidät naista syyllisenä raiskaukseen vaikka raiskattu on aina uhri. Mahtaisitko todella pitää silloinkin, kun itsellesi laitettaisiin tyrmäystippoja ja sinut raiskattaisiin? Tipoissa on vielä se puoli, että asia saattaa selvitä todellakin vasta liian myöhään, kun on ollut huumaamisesta ihan sekaisin.

Olet todella selvästi vain typerys, joka ei tajua mitään rikoksen uhriksi joutumisesta. Saisi viedä kyllä ladon taakse tuollaiset.

t. eräs vieraan miehen raiskattavana maannut nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suomalaisista adoptiovauvoista on huutava pula. ja taatusti pääsee kotiin missä häntä arvostetaan hänenä ja rakastetaan alusta huolimatta.

oista!! Tekisipäs melkein mieleni sanoa että siitäs sait, mutta tiedän myöskin sen että elämä opettaa, meitä kaikkia...

Toivottavasti siis tästä lähtien tajuat ajatella KAIKKI asiat monelta eri kantilta ennenkuin vain mustavlkoisesti tuomitsen jonkun asian!! Nyt joudut tekemään päätöksen abortista/raskauden jatkamisesta ihan yksin (no tietty varmaan miehen tuella) ja siihen ei tas voi kukaan muu vaikuttaa! Ja vain myöskin sinä sitten kannat seuraamukset päätöksestäsi, olipa se mikä tahansa! Ja tuskin enää tuon päätöksen jälkeen (olipa se mikä tahansa) olet ensimmäisenä arvostelemassa toisten päätöksiä, vai?!

Opettaa huomaamaan, mitä eroa on mielipiteillä ja tuomitsemisella, kun näköjään ei ole sulle sekään selvää!! Kasva itsekki ja uhoa vasta sit toisille! 19

Koet sen tuomitsemisena, jos ihminen ei hyväksy raiskausta, väkivaltaa, pedofiileja ym?? Mielipiteitään ei voi sanoa ja eri mieltä ei voi kanssasi olla, koska sehän olis tuomitsemista!

Itse omistat varmaan " ruskean kielen" , mä en!

En myöskään hyväksy aborttia, ja jos tuomitsen mielestäs, ei mun ongelma!

voit pitää lapsen, ja kasvattaa hänet miehesi kanssa teidän yhteisenä lapsenanne, kun miehesi kerran siihen on suostuvainen. Vanhemmuus ei ole (vain) biologiaa, kuten monet adoptiovanhemmat varmasti osaavat kertoa. Jos itseäsi tuo asia vaivaa, että raiskaaja on lapsen siittänyt, niin voithan (nyt heti) hakeutua kesksutelemaan asiasta esim. terveyskeskuksen kautta. Jokatapauksessa sinne olisi hyvä nopeasti mennä, varmistamaan raskaus, puhumaan raiskauksesta ja vaihtoehdoista raskauden suhteen.

Toisaalta, jos kallistut abortin suuntaan, voit miettiä uudelleen, miksi olet sitä aiemmin vastustanut. Olitko tullut miettineeksi tällaista tilannetta? Mielipiteetkin voivat muuttua, älä ole liian ankara itsellesi.

Joka tapauksessa, älä syytä raiskauksesta itseäsi tai sikiötä/lasta. Ja jos tämä oli provo, niin voit vaikka miettiä, eikö elämässäsi ole sen tärkeämpää, kuin pelleillä vakavilla asioilla.

ja nyt olen totaalisen hukassa mitä teen. Aborttiin en pysty, mutta lapsen pitäminenkin tuntuu jotenkin vastenmieliseltä, haluan mieheni kanssa lapsen.

provon huutelijat, voisitteko poistua ketjusta? Kokemuksia kaipailen. Onko paikalla ketään abortin vastustajaa joka sen on kuitenkin tehnyt

sitä että onko jollain kokemusta abortista vaikka sitä vastustaa. Ja kyselin kokemuksia raskauksista raiskaajalle.

onko niitä tullut? EI, vaikka ketju on jo aika pitkäkin. Pelkkiä syyttelyitä.

Olemme kärsineet lapsettomuudesta ja syy ollut miehessä. Nyt olen raskaana mutta en halunnut asian tapahtuvan näin. Raskautta olen toivonut todella kauan mutta nyt olen kaikkea muuta kuin onnellinen asiasta, suututtaa ja en ole yhtään rakastunut pieneen ihmiseen sisälläni. Tahdon saada lapsen mieheni kanssa, en raiskaajan

K: Entä raiskaus?

V: Ylivoimaisesti yleisin kysymys joka koskee myös ylivoimaisesti harvinaisinta indikaatiota abortille. Tällaisia tapauksia on todella vähän. Valtaosa aborteista suoritetaan terveille lapsille sosiaalisista syistä. Mutta koska haluamme toimia ihmisarvoperiaatteen pohjalta meidän on todettava että myös raiskauksen seurauksena alkunsa saanut lapsi on täysi ihminen ja lisäksi omaan tilanteeseensa täysin syytön. Tapahtunutta vääryyttä ei voida ¿korjata¿ tappamalla syytön lapsi. Eihän kukaan väittäisi sitäkään että raiskauksesta alkunsa saanut jo maailmaan syntynyt lapsi olisi jotenkin vähempiarvoinen kuin muut lapset? Äidin tilanne on kuitenkin ymmärrettävästi erittäin tukala. Hänelle tulee tarjota kaikki mahdollinen tuki. Adoptio saattaa tässä tapauksessa olla paras ratkaisu lapsen ja äidin kannalta. Suomen adoptiojonoissa on tuhansia perheitä jotka mielellään rakastaen hoitaisivat juuri tuota lasta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat