Vierailija

Kommentit (27)

tehtävät tehdään netin kautta (tai joissain tapauksissa lähetetään postitse), keskustelut käydään ryhmäkursseilla netissä. Lähitapaamisia on joka vuosi, mutta mikään normaali kurssi ei vaadi Otavaan menoa. Kuitenkin tarjolla on myös kursseja joihin sisältyy lähiviikonloppuja tai tapaamisia, mutta ne ovat kaikki olleet valinnaisia.

-15

Ja vielä, että vaikka kokeita ei ole, niin se ei tee opiskelusta juuri helpompaa, vaan tehtävät voivat viedä paljon aikaa ja niitä varten on opiskeltava. Vaikka tietysti se miten paljon panostaa ja käyttää aikaa mihinkin on täysin itsestä kiinni, ja milloin pitää lomaa, ja mitä kursseja tekee milloinkin. Kaikki valmentaa yo-kokeisiin ja valmistumiseen..

Itsekuri ja omat aikataulut merkitsevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Opetustunneilla ei ole läsnäolopakkoa, ellei opettaja sitä erikseen vaadi. Lähitunnit on tarkoitettu auttamaan mahdollisten ongelmien ratkomisessa. Ensimmäisellä tunnilla kannattaa aina käydä, koska silloin jaetaan etätehtävät+muut kirjalliset ohjeet ja saadaan koepäivä. Koeviikolla joutuu koululla käymään hyvällä lykyllä joka ilta.

Joitain kursseja joutuu suorittamaan iltalukion puolella, eli täysin etänä ei lukiota voi suorittaa ainakaan Espoossa.

kokeita ei siis ole kursseissa laisinkaan. Kaikki kurssit suoritetaan tekemällä aineita ja esseitä ja pienempiä tehtäviä! Minusta erittäin hyvä järjestely.

Ylioppilaskokeet ovat minulla edessä nyt keväällä ja järjestin niin, että todennäköisesti pääse kirjoittamaan oman paikkakuntani lukioon kokeet, vaikka myös Otavaan tietenkin voisi matkustaa ja vaikka yöpyä paikalla ilman veloitusta. Se on siis myös järjestelykysymys, mutta tietysti normaalisti on kokeet tehtävä kuten kuka tahansa muu, sillä aivan normaaliksi ylioppilaaksi täältä valmistuu.

-15

kurssit joita on valinnut ja niiden tehtävät. Siellä niitä tehtäviä voi omilla sivuilla tehdä, opettaja lukee ne suoraan sieltä, kun hänelle ilmoitetaan, että kurssi on valmis. Joissain tapauksissa jotain voi lähettää postitse tai vaikka s-postilla. Opettajiin ollaan yhteydessä pääsääntöisesti s-postilla, mutta voi myös soittaa. Yhteyttä voi myös pitää nettilukion omalla keskustelupalstalla opettajiin ja muihin opiskelijoihin. Nettilukion omia sivuja on helppo käyttää kun alkuun pääsee, siellä pääsee tutustumaan kaikkiin kursseihin ja miettin niistä itselleen sopivat.

-15

Hyvällä paikalla Helsingissä on esim Töölön Aikuislukio stadionin vieressä. Itse olen tosi tyytyväinen. Lähes koko lukion opiskelin etänä, kokeet tein sitten tarvittaessa paikan päällä.

Linkki: www. tyk. fi

ja valitse aikuislukio.

viimeistä vuottani. Ensi vuonnsa siis tarkoitus valmistua ylioppilaaksi!

Olen tehnyt kaiken etänä. Nettilukiossa EI OLE kokeita, enää des matematiikasta, vaikka aiemmin oli. En ole käynyt kertaakaan Otavassa, vaan mukavasti suorittanut kursseja omassa kodissani!

Tarjolla on kursseja, jotka voi suorittaa täysin omassa tahdissa, mutta aina silloin tällöin on mahdollisuus osallistua ryhmäkurssille, joka kestää usein 4 viikkoa, ja joka viikko jokainen osallistuu yhteisiin keskusteluihin kurssin asioista, ja joka viikko tietyt tehtävät on tehtävä valmiiksi aikataulun mukaan. Ne ovat mukavaa vaihtelua, jos ei oma itsekuri meinaa ilman aikatauluja pitää tahtia yllä.

Eteneminen on hyvin pitkälti itsestä kiinni. Minulle on sopinut todella hyvin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat