Seuraa 

Niitä transrasvoja taas mietin...olen käyttänyt leivän päällä Oivariiniä ja ruuanvalmistuksessa rypsiöljyä. Mutta terveellisyyden kannalta, mitä kannattaisi käyttää?

Kommentit (6)

En suostu itse enkä varsinkaan lapsilleni mitään kevytversioita antamaan. Kyllä kunnon voi aina parasta on eikä ainakaan sisällä mitään vaarallista. Oivariini on usein käytössä sen takia, ettei jääkaappikylmä voi levity kunnolla, mutta leipää syödään muutenkin niin vähän ettei tuo ole ongelma.



Ainoa mikä siinä mietityttää on tuo voi... (hyvin on valtava tietomäärä rasvoista, kolesterolista jne saanut pään ihan pyörälle. )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käytämme itse tehtyä margariinia: 200 g voita, 2 dl rypsiöljyä, 2 dl vettä. Sauvasekottimella tasaiseksi levitteeksi... on edellullista ja lisäaineetonta!

Meillä on jääkaapissa lasissa kylmäpuristettua luomu rypsiöljyä. Ja lasissa tönöttää sivellin, jolla on helppo sipaista öljyä leivän päälle. Käytämme rypsiöljyä kaikkeen niin ruoanlaittoon, leivontaan että leivälle.

4 ruukkua basilikaa

2 ruukkua rucolaa

oliiviöljyä

1-2 valkosipulinkynttä



Leikkaa basilikan lehdet ja rucola muutamalla viillolla pienemmiksi

Laita tehosekoittimeen tai sauvasekoittimen kulhoon, lisää valkosipuli

valmista vihreä " puuro"

Lisää oliiviöljyä



Yrtit imevät tai öljy haihtuu, mutta öljyä joutuu lisäämään levitteeseen usein.

Akupunktiohoitajani (joka on auttanut minua todella paljon) suositteli ihka oikeaa voita: maitotuotteet kuulemma kannattaa syödä " rasvaisina" (ei siis mitään kevyttuotteita) - mutta niitä ei kannata syödä paljon. Tai siis ainakin minulle sellainen sopii.



Oivariiniakin (ei sitä kevytversiota) meillä on kotona, koska se on välillä kätevämpi kuin voi.



Huomautettakoon kuitenkin, että en syö läheskään joka päivä voita. Leivän päälle laitan usein esim. avokadoa tms.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat