Vierailija

Ihmettelen. Sosionomiahan on alempi korkeakoulututkinto Tampereen yo:sta (onko sitä koulutusta muuten enää?), ja sosionomi AMK se amk:sta valmistunut. Ketä te oikein luulette puijaavanne?

Kommentit (8)

Vierailija:

Lainaus:

Ihmettelen. Sosionomiahan on alempi korkeakoulututkinto Tampereen yo:sta (onko sitä koulutusta muuten enää?), ja sosionomi AMK se amk:sta valmistunut. Ketä te oikein luulette puijaavanne?

Ja eiköhän tuo alempi korkeakoulututkinto ole aikalailla verrattavissa AMK tutkintoon...

Yliopistotutkinnon suorittanut voi tituleerata itseään vaikkapa sosiaalityöntekijäksi, valtiotieteenmaisteriksi tai muulla omalla virkanimikkeellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihmettelen vain, että ovat alkaneet käyttää itsestään sosionomi-nimitystä, vaikka eivät sitä ole. Miten Sinä siihen suhtaudut, olethan aito sosionomi? Minua ainakin ottaisi pattiin, jos alemman tutkinnon omaavat alkaisivat käyttää samaa nimitystä kuin minä ja ilman perustetta ja oikeutusta. Itsellä on jatkotutkinto yliopistosta ja amk-laiset eivät voi toimia kanssani samoissa tehtävissä eli minua amk-laiset eivät häiritse henkiläkohtaisesti.

Ja varmasti amk on hyvä koulutuslaitos, ei siinä mitään, mutta nämä nimikeasiat pistivät silmään.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat