Seuraa 

ihan uteliaisuuttani kyselen.kun tullut tämä maisteluvaihe ajankohtaiseksi.

eli lähinnä niillä utelen ketkä ovat aloittaneet kiinteät 4kk hujakoilla.

oletteko sitten 5kk aloittaneet jo viljat tai lihat? puuroa?

ja millainen ruokarytmi teillä on muotoutunut.

meillä saa lounaaksi (eli ekojen päikkyjen jälkeen) hedelmää ja annan tutun hedelmän kaverina muutamia lusikallisia uutta makua.pari makua per viikko.

ja nyt iltaisin antanut maissisosetta,vähän kuin iltapalaksi.ja sen jälkeen maitoa unimaidoksi.

ajatuksena kun tulee 5kk ikään aloittaa puuron aamulla tai/ja illalla.

meillä ei ole kiinteät vaikuttanut millään lailla maidon määrään,joten siksi ihan hyvällä omalla tunnolla olen antanut sen minkä syökin.

Kommentit (2)

Meillä taisin aloittaa 3,5kk maissivellillä, kun yritin kovasti saada öitä nukkumaan. Maissia oli kiinteetkin aluks. Sit yritin peruna-porkkanavelliä, mut tuli ylös. Meil on ollu tosi itkunen vauva ja luulin, et on nälkänen, mut tais olla koliikkia.

Sit huomasin, et perunasta tulee masu kipeeks niin testasin bataattia ja se on edelleen meil ruokien peruspohja. Perunasta edelleen puklailee. Aika pian testasin hedelmäsoseita, joissa yhtä hedelmää.

Mut tällä tosiaan tutustumistahti oli 1maku/vko, koska tuntu et vatsa tosi herkkä.

5kk tuli sit heti viljat eikä niist tullu mitään. Paitsi sitä riisivelliä olin jo enemmin antanut, kun ajattelin et kai se riisi on aika mietoa. Sit pari viikkoo viljoista aloitin lihat.

Ekalla lapsella mul oli paljon nopsempi tahti,kun sen vatsa sieti mitä vaan.

Täl hetkel poika on 7kk ja riisit ja muut pasta-ateriat maistuu hyvin, mut ei peruna.

Kokemuksia on kahden pojan kanssa kiinteiden aloittamisesta. Kummankin kanssa aloitettiin 4 kk hujakoilla ekan kanssa olin varovaisempi maisteltiin perunaa ja maissia ja bataattia kun peruna ei kiinnostanut sekä banaania. Näitä mössäilin itse ja aina oli jotenkin liian karkeaa lisäilin perunaan jopa äidinmaitoa kun luin jostain että auttaa sopeutumaan makuun. Ja tärkeää on antaa yhtä lajia kerralaan ja usean päivän ajan lähinnä siksi että huomaa heti jos tulee allergiaa + masu ei ole tottunut kiinteään. sitten siirryin hedelmäsoseisiin valmiisiin sellaisiin ja kokeilin kaikkea. vellejä meillä ei syönyt kumpikaan maissimössö purkista meni jotenkin. Kuopuksen kanssa aloitin heti purkkihedelmien maistelun ilman mitään ongelmia.

Ja sitten pikku hiljaa laajensin ruokalajeja ja kun ensin vain maisteltiin lounaan ohessa tai iltapalalla niin kun kumpikin oli 6 kk söimme jo aamupalalla, lounaalla, välipalalla, päivällisellä sekä iltapalalla kiinteätä ja rakenne vain muuttuu isommaksi mitä enemmän ikää tulee. Nyt 9 kk iässä kuopuksemme syö jo rakeisempaa ruokaa sekä leipää vaikkakin muistaaksein viljatuoteiden kanssa kannattaa olla varuillaan on puuroja joita voi antaa jo alle 6 kuukautta vanhalle mutta itse lähdin puurolinjalle vasta 6 kk iässä. ja silloin kannattaa huomata se tai ainakin niin meillä, että todella tarvitsee äidinmaidon lisäksi kiinteää joten sen määrä yhtäkkiä verrattuna 4 kk on suuri.

Mitään ongelmia meilä ei ollut kummankaan kanssa jos joku ei maistunut siirryin seuraavaan ja sitten palailtiin taas myöhemmin tai keksittiin muita makuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat