Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minne ja milloin kannataisi?

Kommentit (10)

tai sitten lähde toiseen suuntaa Roomasta, eli alaspäin Napoli, Kapri, ja siitä rantaa alaspäin ovat kanssa näkemisen arvoiset. Ja ehtii hyvin viikossa.

on tietty upeita ja näkemisen arvoisia, mutta ehkä ottaisin auton ja lähtisin toscanan pikkukyliin. Syksyllä kannattaisi mennä, on viinijuhlaa ja tryffelijuhlaa yms kylätapahtumia. Turisteja ei ole ollenkaan vaan näkee aitoa paikallista elämää. Me tosin kierreltiin paikkoja kesällä, kivaa oli sekin mutta jos lähtisin miehen kanssa kaksin niin ilman muuta syksymmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suosittelen pohjois-Italian kaupunkeja. Ja kevät on aika mukava aika kun täällä Suomessa vielä on kalseaa mutta siellä jo mukavan lämmintä muttei liian kuuma.

Verona on yksi minun suosikeistani.

Kaupunkilomaako ajattelit? Itse kävin Roomassa kerran heinäkuussa (ei tänä kesänä) ja oli kyllä vähän turhan kuuma, siksi suosittelisin kevättä, esim. toukokuussa on ilmeisesti yleensä suomalaisittain mukava sää. Miksei syksyllä tai talvellakin voisi mennä.

Italiassa tosi halvat hyvät ja nopeat junat ja Esim Rooma, Firentze, Milano - akselin kiertää kivasti esim viikossa. Nykyäänhän voi esim tehdä niin että lentää yhteen paikkaan ja takaisin kotiin toisesta.

Suosittelen touko-kesäkuuta, Elokuussa on jo liian kuuma ja ihan liikaa turisteja.

Pohjois-Italian pikkukaupungit on kivoja, esim Bologna on kiva!

Teimme näin toissa kesänä ja lapsista oli ihanaa kun villan pihalla oli hyvä uima-allas. Yhdistimme aurinkoa uimista ja kiertelyä.

Olimme elokuussa ja sinä vuonna ei todellakaan ollut liian kuuma. Pikku kaupungit ja kylät oli hik´ljaisia kun kaiki italialaiset oli itse lomalla muualla. Tosin myös monet kauppiaat.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat