Seuraa 

Mulla luultavasti nyt rv9 (eka neuvola vasta keskiviikkona). Torstaista asti oon ollu sairaslomalla (eilen oli viimenen päivä plus nyt 3 vapaata). Oireina ollut kamala päänsärky, niinkuin olis migreeni tulossa. Palelee ja tuskanhiki vuorotellen. Välillä kylmä pyyhe otalla oon joutunut nukkumaan, särkylääkettä ei tahdo saada nielastua. Oksentamassa oon joutunut muutaman kerran käymään. Syönyt en oo juuri mitään, ehkä kerran kaks päivässä pikkumurusen. Nyt alaselkä sairaan kipeä. Johtunee varmaan osaksi myös siitä että oon nukkunu melkein koko ajan torstaista asti, muutaman tunnin pystynyt olemaan hereillä ja heti tulee huono olo. Nyt vointi pikkuisen parempi ja pystyin puoli kuppia kahviakin juomaan (jospa auttais tähän päänsärkyyn??!!)

Mietin välillä että meenkö päivystyksessä käymään vai soitanko huomenna lääkäriajan vai oottelenko neuvolaan menoa?? keskiviikkona olis töihin meno neuvolan jälkeen mutta en taida kyetä mitenkään päin. Ellei ihmeitä tapahdu.

Tämä on kolmas raskaus ja tuntuu että kaikissa on ollut erinlainen pahoinvointi.

Kommentit (4)

Mä jäin sairaslomalle pahoinvoinnista vkolla 5+ ja pari kk jouduin olemaan kotona. Kaikki tuli ulos ja välillä kävin tiputuksessa. Ei voinut tehdä muuta kuin maata, välillä television katseleminenkin oli ylivoimaista. Sitten söin pahoinvointilääkkeitä. Se on jotain niin kamalaa, sympatiat kaikille jotka käy samaa läpi. Sitä vaan ei voi tajuta ne jotka ei ole sitä kokeneet. Kun se oksentaminen ei auta siihen pahoinvoinnin tunteeseen, eikä se että syö aamulla korppua sängyssä. Kaikenlaisia tietäviä neuvoja sitä on ymmärtämättömiltä tullut. Ja mieheltäkin, että kyllä hän tietää kun on krapulassa ollut. Tää on miljoona kertaa kamalampaa! Ja kun sitä vielä kestää kuukausi tolkulla.

Nyt on viikko 23 menossa ja oksennan enää aamuisin, mutta esim tänään vielä aamupalat töissä meni pönttöön. Hyvä kun ehdin vessaan! Nyt vaan ihmettelen koska tää loppuu. Etenkin kun liitoskivut, supistelut ja kaikki muut tyypilliset vaivat ovat mukana kuvioissa. Ei ole helppoa ei.

Tän on loputtava heti..No ei, kyllä tän kestää kun tietää mitä saa.Ei mulla ainakaan mikään yltiöpäinen , huimaus , oksennus olo ole..Yököttävä on oikea sana.Tämä kuuluu asiaan ja jos tätä ei kestä , ei kestä sitäkään mitä se 18++++++++ lapsen kasvatus on..se on välillä paljon rankempaa kuin pikku pikku pahoinvointi!!!

Tämä oli siis vain toteamus ihan itselleni..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

..oli noin viikoilla 8-12 pahin pahoinvointi, jolloin oksensin joka päivä 5-10 kertaa, mikään ei pysynyt sisällä ennen kuin heräämisestä oli kulunut noin neljä-viisi tuntia, ja sen jälkeenkin vain tosi pieniä annoksia kerrallaan ja vain muutamia tiettyjä ruokalajeja. Luonnollisesti olin tosi väsynyt ja liikkuminen alkoi huimata, kun ei ollut yhtään energiaa saanut. Soitin kätilöystävälleni, että voiko tää kuulua raskauteen, luulin saaneeni ulkomaan reissulta jonkun taudin.

Eli normaaliraskauteen voi tosi rajukin pahoinvointi kuulua, mutta siinä mielessä kannattaa kuitenkin olla lääkäriin yhteydessä, että joissain tapauksissa voi joutua tiputukseen, jotta turvataan äidin ja vauvan nesteen ja ravinnon saanti.

´Ja ihan kamala olo.Huomen alkaa vk7 ja huh.Mulla spinningtuntien ohjáus huomenna 2kpl, ja mietin että mitenköhän niistä selviän taas.

Mitään ei tee mieli, toisaalta maha kurnii kun on nälkä ja kun ei syö niin olo on pahempi.Aámulla tunnin kävely lenkki helpotti, mutta taas se aamu pahoinvointi jatkuu ihan näin illallakin. Minulla myös ihan järkyttävä väsymy ja koko ajan kylmä. Kiva ja hyvä että on raskausoireita, tietää että hormonia erittyy ja jotain siellä on, mutta yök tätä paskaa oloa..anteeksi!!! Mulla ei lepotaukoja ppjat kauheasti anna, mutta..huomenna päikkärit ennen tunteja´´´´haaveillen,,

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat