Vierailija

Onko oikeasti niin erityisen isokokoinen?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija:

Lainaus:

Samoin hiihtämisen kanssa: suksien minimipituus taitaa olla 1 m. Tuon pituisten suksien hallitseminen on paljon helpompaa 104 cm pitkälle lapselle kuin 80-senttiselle.

Ei nuo taidot tietenkään mitään itseisarvoja ole. Varmaan vaan lyhyitä lapsia harmittaa, kun _kaikki_ muut pystyy, mutta hän ei.

tavallisella 12" pyörällä 2v5kk:n iästä saakka. Hiihtämään ei 2½v. tarvi vielä ryhtyä saati sitä hallita. Nyt 4 vuotiaana osaa jo senkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Joskus vähän säälittää pygmilapset, jotka eivät lyhyytensä takia osaa samanikäisenä esim. pyöräillä, hiihtää tai luistella (oma tyttöni osaa, kun on niin pitkä ja liikkuvainen).

Olipas ilkeästi sanottu. Sinua kuitenkin häiritsee paljon oman lapsesi pituus kun pitää toisia tölviä. Harmi, lapsi tarvitsee vanhempaa joka hyväksyy ja rakastaa häntä sellaisenaan. Ikäväksesi voin paljastaa, että pyöräily ja luistelu eivät korreloi pituuden kanssa vaan niihin tarvitaan motorisia taitoja.

Onpas todella ikävää ap, jos ystäväsi ilkkuvat pientä lasta. ):

Vierailija:

Lainaus:

Minun poikani oli kesällä 2,5v ja käytti kenkiä kokoa 26. Mutta minä haluankin että kengässä on jalan lisäksi se kolme senttiä ekstraa, mitä läheskään kaikki tutut eivät tee.

Yhdellä naapurinpojalla jonka jalka on (istuen jalkapohjat vastakkain) prikulleen samankokoinen kuin oman lapseni jalka, käyttää kolme numeroa pienempiä kenkiä. Jättivät vaan kesäaikana tyynesti sukat pois että mahtuu jalkaan. Syksyllä oli pakko ostaa kokoa 24 jotta mahtui sukatkin jalkaan.

Mutta mun mielestä joku 3 senttiä kengissä ekstraa, on vähän liikaa. Ajattele jos itse kävelisit liian isoissa kengissä. Ei sekään kivaa ole. Toki se on paljon parempi juttu, kuin liian pienet kengät.

noita mittojasi mutta sitten tajusin, että puhuit vaatekoosta....kyllä meilläkin molemmat lapset vat 2,5 v käyttäneet kokoa 104. yläkäyrillä kasvaneet koko ajan ja olleet suunnilleen vuotta vanhemman pituusmitoissa. sun lapsesi pituus 2,5 v tuskin on se 104 cm.

Siitähän tulee jättiläinen ehkä? Toivottavasti kasvu laantuu jossain vaiheessa, ei oo nimittäin kaunista katseltavaa jos nainen on liian iso.

Jalankoko on sopiva tai pienehkö pituuteen nähden.

Mutta varmasti samanikäisistä löytyy samanmittaisiakin, ei siis ole mitenkään " friikki" .

vaatekoko 122 on mun tytöllä kun taas ekaluokkalaisella pojalla 128.

Iso tyttö on ja ihmiset luulevat eskarilaiseksi, on saman kokoinen kuin eskarissa ioleva serkkupoikansa :) Ei se meitä haittaa vaikka on pitkä tyttö.

Samoin hiihtämisen kanssa: suksien minimipituus taitaa olla 1 m. Tuon pituisten suksien hallitseminen on paljon helpompaa 104 cm pitkälle lapselle kuin 80-senttiselle.

Ei nuo taidot tietenkään mitään itseisarvoja ole. Varmaan vaan lyhyitä lapsia harmittaa, kun _kaikki_ muut pystyy, mutta hän ei.

vaatekoko 80-86 ja painaa 10kg, ja hänelle nauretaan kun on niin pieni, eli kohden ei koskaan.. Uskotaan, että normaalikokoisia aikuisia heistä kuitenkin tulee!

Tää AV on kyllä ihmeellinen palsta, kun täällä on aina niin törkeitä ÄITEJÄ! Minkä vanhemmat sille voivat, jos lapsi on keskimääräistä pidempi tai lyhyempi??? Kyllähän me aikuisetkin ollaan eri mittaisia! Hirveää mun mielestä, jos lapsetkin oppivat, että " Pitkä nainen on ruma" tai jotain vastaavaa. Toivottavasti pidätte noi typerät kommenttinne omana tietona, ettekä lauo niitä muille, varsinkaan lasten kuullen.

Ja asiaan... Meidän poika oli 2,5-vuotiaana 96 cm pitkä ja kengän koko oli 28! Nyt ikää on 4,5 vuotta ja pituutta on " enää" 110 cm ja kengän koko on kasvanut kahdessa vuodessa vain kaksi numeroa eli on nyt 30. Itse oli ekalla ja tokalla luokalla luokan lyhyin tyttö. Yläasteella olin jo n. 5. pisin ja nyt 167 cm pitkänä just naisten keskipituutta hieman pidempi. Miehen veli oli taas lapsena suht lyhyt (tai ei ainakaan mikään pitkä) ja vielä yläasteellakin. Nyt 3-kymppisenä onkin sitten yli 190 cm pitkä. Eli ei voi kyllä yhtään tietää, minkä pituinen kenenkin lapsesta aikuisena tulee.

Minun poikani oli kesällä 2,5v ja käytti kenkiä kokoa 26. Mutta minä haluankin että kengässä on jalan lisäksi se kolme senttiä ekstraa, mitä läheskään kaikki tutut eivät tee.

Yhdellä naapurinpojalla jonka jalka on (istuen jalkapohjat vastakkain) prikulleen samankokoinen kuin oman lapseni jalka, käyttää kolme numeroa pienempiä kenkiä. Jättivät vaan kesäaikana tyynesti sukat pois että mahtuu jalkaan. Syksyllä oli pakko ostaa kokoa 24 jotta mahtui sukatkin jalkaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat