Vierailija

mitenhän se tehdään?

Tuleeko siihen joku marinadi tms.

Kenelläkään tietoa?

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

12 ann.

1kg keräkaalia

3/4 dl öljyä

1/4 dl viinietikkaa

1/2 tl valkosipulisuolaa

1/4 tl mustapippuria myllystä2 tl sokeria

1 tlk (Diva tms.) paprikasalaattia liemineen eli niitä paprikasuikaleita

Säilyy viikon jääkaapissa. Maku paranee saadessaan seistä pidempään jääkaapissa.

Terkuin pizzanvääntäjän vaimo :D

ei ole majoneesia, tai itse en ainakaan ole sitä havainnut.

t. ap

Hans Välimäen reseptisivulta:

Coleslaw

2 porkkanaa raastettuna karkeasti

¼ valkokaalia raastettuna karkeasti

1 dl vettä

0,5 dl etikkaa

0,5 dl sokeria

suolaa

mustapippuria

laakerinlehti

1 valkosipulin kynsi

2 dl majoneesia

Keitä makuliemi ja yhdistä raasteisiin. Valuta ja yhdistä majoneesiin.

' sekoita joukkoon pieneksi silputtu paprikasäilykepurkki.

Eli löytyykaupasta lasipurkissa paprikaa etikkaliemessä säilöttynä. Älä sitäö lientä laita kumminkaan vaan ölyä viinietikkaa ja mustapippuria ja suolaa :)

Coleslaw (kaalisalaatti)

Ainekset

* 1 pieni valkokaali tai iso kiinankaali

* 2-3 vihreää paprikaa

* 1 sipuli

* 2-3 porkkanaa

* 1-2 dl rusinoita

Kastike:

* 1-2 dl majoneesia

* 2 rkl valko- tai hunaja-omenaviinietikkaa

* 1 tl sinappia

* ripaus mustapippurirouhetta

Hei!  Minäkin olen aina ihastellut sitä pizzerioden kaalisalaattia.  Ei sulla ole ketään tuttua siellä töissä, joka voisi paljastaa reseptin?  Käytän itse seuraavaa reseptiä kaalisalaattiin ja kaikille se maistuu:

Raasta 1 kaali, 1 porkkana, halutettasi viipaloi yksi paprika (haluamasi väri/maku, itse suosin punaista), halutessasi lisää 1 sipuli silputtuna (minä jätän välistä, kun mies ei tykkää).

Kastike: 3 rkl etikkaa, 3 rkl sokeria, 0,5-1 tl suolaa, pippuria, maustepussi kuivanuudelipakkauksesta ja n. 1 dl öljyä.

Kastike riittää hyvin maustamaan kokonaisesta kaalista tehdyn salaatin.

Käytän joskus tuoreen paprikan sijasta marinoituja (säilöttyjä) paprikoita, niistä saa lisää terävyyttä makuun.  

Salaatti säilyy monta päivää.  Tarjolle asetettaessa siihen voi murskata niitä kuivanuudeleita päälle, kun pussi on jo auki. Tulee mukavaa rousketta salaattiin.  Joku voi innostua murskaamaan myös pähkinöitä päälle.  

KAALIRAASTE

0,5 kaali
1 tl etikkaa
0,5 dl vettä
2 rkl sokeria

Pese kaali ja poista siitä tarvittaessa päällimmäiset vahingoittuneet lehdet. Raasta kaali isolla raastinterällä. Kaaliraasteeseen voi lisätä maun mukaan erilaisia lisäkkeitä kuten rusinoita, etikkasäilykkeitä tai hedelmiä. Kastikkeena voi käyttää erilaisia salaattikastikkeita tai pelkästä etikasta, vedestä ja sokerista tehtyä kastiketta, joka lisää säilyvyyttä ja maustaa salaattia. Samoin se vahvistaa varsinkin punakaalin väriä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat