Seuraa 

Heipä hei

Eipä täältä niin vain kadotakaan, vaan jälleen olis toiveissa seuraava vauva, vaikka vauvahan tuo edellinenkin vielä on. Mutta ehkäisyä ei siis käytetä ja vielä yksi saa tulla jos on tullakseen =)

Laset ovat siis ennestään poika -03, tyttö -04 ja poika -07.

Mihinkähän ryhmään sitä osaisi hypätä mukaan???osaisiko joku vinkata?

moonshine

Kommentit (11)

Meillä myös 9/07 syntynyt neitokainen (la oli lokakuun puolessa välissä) ja vielä yksi olis meilläkin haaveissa. Aiemmasta liitosta mulla on jo isoja lapsia, mutta nyt sitten kuumeillaan tuolle vauvalle sekä 10/04 sekä 4/06 syntyneille pojille kaveria. Meillä ei ole muuta ehkäisyä käytössä kun keskeytetty, sillä ajateltiin vielä muutama kuukaus odotella ja sitten vasta alkaa yrityspuuhiin. Meillä on nuo kaikki sen verran pieniä ja jos nyt heti tärppäiskin niin tulis aika tiuhaan tahtiin. Meillä kun on eka ja kolmas yhteinen saanut alkunsa heti ensi yrittämällä.

Nyt täysimetän vielä neitiä ja mulla on kyllä yhdet menkat ollut kun vauveli oli 7vk, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Rintaraivareita meillä on jonkun verran ollut ja mulla jossain vaiheessa oli taas outoa pahoinvointia, mutta tais olla ihan muista hormoneista johtuvaa sillä yhden negatestinkin olen ennättänyt tehdä.

Miehen kanssa molemmat nautitaan kun on paljon lapsia ympärillä ja alun perin tän kolmannen piti olla sitten se viimeinen, mutta niin se mieli vaan muuttuu. Iän puolesta meillä ei ole enää aikaa kauaa odotella ja kun tämä viimeisin on ollut helppohoitoinen vauva niin sitä vielä mieli yhtä vauvelia halajaa. Saas nähdä millä aikataululla nyt sitten yritykseen ruetaan. Imetyksellä saattaa olla kyllä se ehkäisevä vaikutus ja mä nyt koitan tässä jokusen kilon karistella ennen seuraavaa raskautta. Ehkäisykeinonahan toi keskeytetty on kyllä huono eli jos nyt uusi tulokas ilmoittelisi tulostaan niin kovin olisi meidän perheeseen tervetullut.

Olipas varsinaisen sekavaa tää mun sepustus, mutta asia toivottavasti tuli esille. On se vaan kummallista tää vauvakuumeilu kun ei tämä koskaan lopu. Onneks on ihan noi fysiologiset tekijät kuten ikä joka jossain vaiheessa tekee tällekin stopin.

Pikaista raskautumista teille toivottelee Vaahtis

shannon-75, Sanna-P! Onhan meitä jo muutama sitten lokavauvojen(tai ainakin aika lähellä=)) olevien äityleitä, jotka jo seuraavaakin miettivät. Ja tuttujakin jo ennestään =).

Kuinkas teillä on vauvat kasvaneet?Välillä tuntuu että ei tuo poitsu enää mikään pikkuvauva ole vaan iso poika jo. Nyrkitkin on jo löytyneet ja kovasti kuolaakin, toivottavasti ei ihan vielä hampaita tee kuitenkaan...

mutta näin pikaisesti tällä kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoittelin Syys Sisseissä, mulla oli LA ihan syyskuun lopussa, mutta meni sit yli.

Mullaki on tuntunu et maito ei riitä joten siitä sitten välillä miettiny et oliskohan raskaana?? Mut tuskinpa.

Huomenna neuvola joten näkee kuinka paljon neiti sit on kasvanu =)

Nukkuuko teillä yöt hyvin vai heräileekö monesti? Meillä herää monesti...

Mut ollaanpa kuulolla :)

outs@: Olitko odotuspuolella lokalutusten pinoissa, kun tuntuu jotenkin tutulta tuo sinun nimimerkki?

Meillähän sitten onkin aikalailla sama tilanne. EI ole kuukautisista tietoakaan ja täysimetyksellä vielä mennään.

Eilen herra sai kauheet raivarit kun yritin imettää ja siinäpäs kävi ajatus jo mielessä että ei kai nyt vielä sentään...nimittäin esikon jälkeen annettiin seuraavalle lupa tulla koska vain ja suurinpiirtein niihin aikoihin kun olin tullut raskaaksi niin loppui tisuttelut. Niin ja tuo tapaus oli kun ikää oli 6,5kk. Liekö sitten maidon maku muuttui niin ettei enää kelvannut.

No illalla sitten alkoi taas tissikin kelpaamaan, joten se siitä. Haluaisin kuitenkin imettää ainakin sinne asti että yö syönnit loppuis, onhan se niin paljon helpompaakin

Leekolasse: Kiitos vinkistä. Ehkäpä tuo teidän joukkonne olisikin ihan hyvä sillä tuskin tässä ihan pikapuoliin ollaan kuitenkaan pieniin päin =) En tosin laittais yhtään pahaksenikaan.

mutta siinäpäs sitä stooria taas olikin.

moonshine

Meillä oli tullut taas yön aikana 5cm lisää lunta. Kyllä on lapset (ja äiti) innoissaan kun ulkona voi taas tehdä kaikenlaista.

Ja kun on vielä suhteellisen lauhaakin niin pääsee vauvakin ulos. Yleensähän tammi-helmikuussa meillä voi olla 20 astettakin, joten olen ihan tyytyväinen tähän.

Meillä on 3kk neuvola vasta ensiviikolla ja mulla on vihdoinkin se jälkitarkastus samalla(hieman venyi lääkäripulan takia) Ja tuo neuvola on jo lääkärineuvola vaikka vanhemmilla se on ollut 4kk:n ikäisenä. Ilmeisesti eri paikkakunnalla on eri käytäntö. Joten niitä mittoja voin kertoilla sitten myöhemmin.

Meillä taas ihana yö kun pikkumies heräsi jo ennen kuutta huitomaan ja isommatkin olivat silloin jo ylhäällä... Ja kun sitä on niin herkkä uninen että herää joka rasahdukseenkin niin...

Mullakin on välillä ihmeellisiä oireita. eilen tuntui että on alamaha turvoksissa ja kun vielä mahallaan makasi niin tuntui niin kuin olis ollut pieni pallo alamahassa. Ihan säikähdin melkein kun aiemmillakin kerroilla olen tuntenut tuollaista juuri ennen plussaa...mutta eiköhän se ole tosiaan vain sitä et elimistö palailee entiselleen. Ja eiköhän se selviä tuolla jälkitarkastuksessa sitten, tosin en ihan usko et olis vielä mahdollista =) Ja sitä paitsi olis tarkoitus viettää tyttöjen iltaa tässä lähiviikkoina, kun mies lupautui lapsen vahdiksi...Tuokin tosin tuntuu vielä aika hurjalta ajatukselta =))

Hei vain Vaahtiksellekin =) mukava että on muitakin samassa tilanteessa, niin löytyy sitten juttuseuraa. Kyllä taitaa nimittäin olla niin että kun tämä vauva on tällä hetkellä ainoa lähipiirissä, eikä kukaan edes kuumeile uutta, niin mun jutut on niistä varmaankin aika tylsiä..

Pitäisiköhän miettiä jotain ihan omaakin juttu porukkaa ja nimeä sille???

Outs@: Olet varmaan jäänyt mieleen sitten sieltä sissien pinoista, kun tuli niitäkin lueskeltua varsinkin loppuodotuksen lähestyessä. Miten sulla meni synnytys?

Meillä on kerta kerralta tullut tunti kokonaiskestoon lisää..hmmm...onneksi ponnistusvaihe on kuitenkin lyhentynyt. Nyt mentiin 5-10 min supparivälillä kunnes puhkaistiin kalvot ja vauva olikin tunnin päästä pihalla ja yhdellä ponnistuksella, hui. Mitäs jos kalvot puhkeiskin itsekseen niin vois tulla hätä et ehtiikö laitokselle ajoissaa. Tällä kertaa menikin kaikkiaan lähes 9 tuntia. Puudutukseksi sain jonkin rentouttavan pistoksen lantiolle(ei auttanut) sekä juuri ennen ponnistusvaihetta pudentaalipuudutuksen jonka laitto sattui aivan pirusti ja se kyllä puudutto...jalan...ei muuta, paitsi ei pystynyt kävelemään muutamaan tuntiin.

Aiemmissa olen saanut epiduraalin, mutta en tiedä miksi kätilö ei sitä sitten tarjonnut vaikka mainitsinkin, en ollut varmaan tarpeeksi kipeän näköinen vasta kuin viimeisen tunnin aikana ja enkä jotenkin osannut sitä sitten vaatia. Nyt aion panna miehen vaatimaan ainakin spinaalin ennen kalvojen puhkaisua jos tässä nyt raskaudutaan. Tosin meni se noin, lähesluomuna jalka puuduksissakin varsin joutuisasti =)

Nukkumisesta :Illalla aloitetaan tankkailemaan kuudesta eteenpäin vähän väliä ja sitten mennään kymmenen maissa köllöttelemään sankyyn ja seurustellaan ja tisutellaan vielä sitten. Sitten vauva omaan sänkyyn ja nukkumaan. Herätään yleensä 2-3 välillä syömään(tosin voi vaihdella joinakin öinä aiemmaksikin) Sitten 4-8 välillä syö yleensä vielä kaksi kertaa, tai kolmekin. Aamuyöt ovat muutenkin olleet levottomampia. Nyt kun masuvaivat ovat helpottaneet niin ovat kädet löytyneet ja niillä pitää huitoa ja maiskutella niin ettei tule äitinkään nukkumisesta mitään...

Mutta ihanaa tämä kaikki on siitä väsymyksestä huolimatta, välillä on pinna kireemmällä ja välillä löysemmällä, mutta se kuulunee asiaan =)

Saitkin nyt perusteellisen vastauksen kysymykseen.

Mutta nyt pitää lähteä ulos kun ensimmäistä kertaa moneen päivään meidän mittari näyttää alle kahtatoista.

moonshine(rupattelutuulella)

Oli tuttja nikkejä ;)

Moonshine: mulla meni synnytys hyvin, aamulla n. 6.30 tuli eka suppari ja tyttö syntyi 12.12. Kättärillä olimme kymmeneltä. Et ihan nopeasti ja sujuvasti se meni :))

Mites sulla?

Neukussa olimme ja tyttö kasvaa hienosti, oli nyt 3kk:den iässä 6555g ja 63,5cm. Syntyessään 3672g ja 50cm.

Menkkoja ei näy.. Välillä on ihme juilimista ym, mut ehkä se kroppa siellä taas heräilee eloon!!

Meilläkin on yöt aika levottomia. Vispaa ja heiluu välillä minkä kerkeää!! Onneksi nuo isommat nukkuu hyvin.

Tylsää kun nuo lumet taas suli pois :/ Ei oikein viitsi edes tuonne ulos mennä...

Mut viikonloppuja kaikille =)

outs@

Nuorimmaisemme, tyttö on syntynyt 5.10.07. Meillä muut lapset p-96, p-99,t-99(miehen tyttö),p-04. Kuudetta kuumeilen jo kovasti ja ehkäisyä ei meilläkään olla käytetty tytön syntymän jälkeen. Mä kirjoittelin lokakuisissa raskauden aikana, mutta kirjoittamiset jäi sitten aika vähille. Meillä tätä kuopusta tehtiin 1.5 vuotta ennenkuin onnistunut raskaus. Siinä välissä oli yksi keskenmeno ja yksi kohdunulkoinen raskaus.

Plussaonnea kaikille vauvakuumeisille++++

Shannon ja katras

Itsekin olen taas pikkuhiljaa alkanu tälläkin puolella viihtymään..... Tyttö syntyi 9/07, laskettu aika oli lokakuussa, joten lokakuisten pinoissa on tullu kirjoteltua vieläkin. Esikoinen meillä on syntyny 4/05 ja kolmatta lasta oon jo alkanu kuumeilemaan. Miehelle en ees oo vielä uskaltanu sanoa mitään että vauvakuume on taas päällä. Ja meillä onkin ehkäisy edelleen käytössä, luultavasti lähemmäs tytön 1-v synttäreitä menee ennen ku aletaan kolmosta tosissaan toivomaan. Tyttö on täysimetyksellä ollu koko ajan,mutta menkat mulla on tullu jo kolme kertaa. Eli mahdollisuus uudelle vauvalle voisi kai olla, vai luinkohan jostain, että imetys saattaa silti estää ovuloimasta vaikka menkat tulisikin..???

No, mutta oikein kovasti plussaonnea teille, ketkä uutta masuasukkia jo toivotte! ++++++++

Neliapilat kuumeilee neljättä lasta ja jokainen eri tilanteesta. Toiset piinailevat jo tärppiä, toiset käännyttelevät vielä vastahankaista miestä, kolmannet odottelevat kuukautisia synnytyksestä ja sitten on näitten yhdistelmiä, kirjottelun tahti on vähemmän kiivasta.

Jos taas on jo täysin kuumeen sykkeessä mukana niin voihan sitten mennä kuukausipinoon ja jännätä päivittäin meininkiä.

Ja onhan noita muitakin pinoja mistä valita (pitkät kierrot, keskenmenoiset) tai sitten keksit oman :-)

Itelläni kanssa vauva 5/07 ja kuukautiset hakevat vielä rataansa ja mieskin vielä jarruttelee, joten tässä tilanteessa ois ihan turha mun rääpistellä kuukausipinoissa.

Mulla sama homma! =)

Synnytys oli 10/07 ja nelosta haaveilen ;)

Kaikki tyttöjä ja aiemmat syntyneet 10/03 ja 09/05.

Meillä ei myöskään käytetä ehkäisyä. Onko sulla kuukautiset jo alkanu ja imetätkö vai annatko muuta?

Mulla ei alkanu kuukautiset ja imetän kyllä, välillä annan lisämaitoa.

Kivaa olisi jakaa ajatuksia :=)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat