Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis ostan nää sukulaisille kun enempään ei oo varaa:

-anopille enkelikeramiikkapatsaan (9e keramiikkapajasta,paikallista käsityötä,korkeus 15cm) anoppi "harrastaa" enkeleitä

-miehen siskolle+perheelle: siskolle meikkilahjapaketti (n. 10e), pojille (4v ja 6v) yhteiseksi olipa kerran maapallo (?) dvd-boxi olikohan n 30e ja uudelle miehelle adidaksen paketti (deo+suihkugeeli 7e)

-miehen isälle palmoliven lahjapaketti (10e)

-mun veljelle vaimoineen flanellipyjamat (yht 20e)

-mun vanhemmille: molemmille vaalkoiset tyynyliinat joihin painetti toiseen pappa ja toiseen mummi teksit,lapset antaa nää (maksoi varmaan n 5e yht,värejä oli jo kotona) ja isälle flanellipaita 15e,äidille lämpimät kotitossut 10e

Selityksenä miksi miehen vanhemmille ei noita tyynyliinoja on se et miehen äitiä ei saa kutsua mummiksi eikä ole paljoakaan tekemisissä lasten kanssa,ovat eronneet ja miehen isä taas saa luultavasti lisäksi vielä konjakkipullon jonka mies hankkii...

Miltä kuulostaa??

Sivut

Kommentit (53)

minusta aikuisille ei tartte mitään veljet/sisaret

jos välttämättä haluaa niin isovanhemmille vaikka vain saunasieni + sampooplo on riittävä

meillä laitetaan vain omille lapsille + kummilapsille

muille ollaan kerrottu et muita ei meillä muisteta

ja me tarjoamme mieheni vanhemmille + hänen siskolle + 2:lle lapselle

jouluaterian siinä on ihan riittävästi.

joulu on pääsääntöisesti lasten jouu aikuisten on ymmärrettävä etä ei ole olemassa oikeaa joulupukkia (joka to lahat)

rahavarojesi mukaan lahja täältä:

http://www.lahjaksilehma.fi/lahjakauppa/

tai täältä:

http://www.parempilahja.fi/read_shop.php?category=lahjatlukutaito&group=...

Esim. anopille ja appiukolle suunnittelemiesi lahjojen hinnalla saisit jo vesiputkea tai puun taimia ja siemeniä. Kun yhdistät muidenkin lahjaosuudet, voit ostaa vuohen ja sen hoitoon liittyviä tarvikkeita ja koulutusta köyhälle perheelle 42 €

Suotta nimittäin sukuun eurojanne panostat, arvoasi se ei heidän silmissään nosta. Ei sitä rahamäärää olekaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos vinkistä!! Ne ymmärtää kyllä meidän rahatilanteen ja voisivat ilahtua paljonkin kakusta,veljen vaimo kun ei ole leipomaihmisiä (en minäkään,mut nyt voisin koittaa silti)

Miehen sisko miehineen asuu sen verran kauempana et pakko laittaa lahjat postissa ja siksi lähinnä tuollaisia valmiita paketteja... Mutta voisikohan olla mitään jota voisi kohtuu halvalla ostaa heille yhteistä?? Joka kuitenkin menisi tuollaiseen tavallisen kokoiseen postipakettiin johon menis muuten nuo meikkipaketti&deopaketti + poikien dvd??

Ja sille siskon miehelle haluan osoittaa jotain lahjaa koska hän on ihan uusi "jäsen" ja pidän tosi paljon miehen siskosta :) hänellä on ollut vaikeaa parisuhdepuolella ja nyt vihdoin löytänyt kumppanin... ois kiva muistaa tätä uutta miestä siksi...

ap

ja vaikka tiedän mihen siskon ostavan vähän kalliimpia yleensä niin oon nähnyt hällä myös tätä ripsaria... mut paljonko tuollaiset 1000 palan palapelit maksavat??

ap

Sitten paketeerasin niitä sukulaisille reseptin kera.

Minä olen toivonut jo useamman buoden, että ei ostettaisi aikuisille mitään, mutta ei ole vielä menyt läpi. Yhtenä vuonna en tosiaan laittanut mitään kun kerran niin sovittiin. Olipa nolo kun meille kuitenkin tuli paketteja ja meiltä ei mennyt mitään mihinkään.

Ymmärtäisin kyllä rahahuolet. Kivaa tietysti jos muistetaan, mutta vaikka joku lasten askartelema pikku koriste riittäisi.

Lapsille jotain lahjoja, se riittää!

Kaikkein ihanimpia ovat itsetehdyt sinapit, piparit, kuivakakut, marmeladit, karkit jne. Isovanhemmille ja kummeille annan jouluisin lapsista teetetyt kuvat tai kuvasarjat. Noita valmiita kosmetiikkapakkauksia saa joulun jälkeen alennuksella. Sellaista en missään tapauksessa haluaisi joululahjaksi. Meillä ainakin minä ja mies ostetaan ihan itse jotain kivaa itsellemme ja kotiin jouluksi.

ja miehen kanssa ostamme myös toisillemme.

Näin on päätetty siksi, että isot suvut, joissa paljon lapsia. Pelkästään lasten lahjoihin uppoaa iso summa rahaa ja niiden hankkimisessakin on jo työtä (vielä parit synttäritkin osuvat joulun lähelle). "Lapselliset" perheet emme osta aikuisille lahjoja, näin on yhdessä sovittu.

Itse en osaa tehdä mitään käsitöitä ja kaupoista ja kirppiksiltä ostettuina nekin on aika kalliita... mitään kirppiskamaa (siis käytettyä) en sukulaisille kehtaa antaa,enkä "vain konvehtirasiaa" tai teepakettia :(

ap

mutta jotain pientä tulee aina ostettua...

Mää olen nyt parina jouluna tehny aikuisille piparkakkutalon =) Ja on aina saajille yhtä mukava... Siinä voi jopa lapsi auttaa koristelussa.

Eikä maksa paljoa :) Vain vaivaa :) Itse tein 5 kpl taloja =D

Tosin jos vielä halvemmalla haluaisit päästä niin antaisin miehen siskolle ja hänen miehelle sekä sun veljelle vaimoineen jonkun omatekemän ihanan kuivakakun. Pojille sitten tuo DVD boxi. Miehen isäkin voisi ihan ilahtua tällaisesta kuivakakusta enemmänkin kuin Palmoliven lahjapaketista.

onneksi saamme ja voimme mennä mun vanhemmillle syömään jouluruoat,muuten ne jäis meiltä tänä vuonna välistä...

JA anteeksi et naurattaa mut vitsit kun näkisin miehen isovanhempien ilmeen jos he sais markettishampoota (ainoo johon varaa) ja saunasienen :D

Siis mun miehen mummo käy 2x vkossa kampaajalla...

ap

voisitte tosiaan sopia ettei aikuisille mitään puolin tai toisin ja vaan pelkästään lapsille. Kyllä he ymmärtävät taloudellisen tilanteenne.

Mekään emme ole ainakaan kymmeneen vuoteen ostettu suvussa aikuisille mitään, ei edes sisarusten lapsille, vain kummilapset ja omat lapset - joita meillä 4 + 3.

Siis vanhemmilleen, sisaruksilleen, puolison sisaruksille??? Mitä ihmettä? Mä rakstan lahjojen suunnittelua, tekemistä ja ostamista. En mä oikeastaan odota mitään keltään (paitsi mieheltä - ehkä), mutta mun mielestä on ihana antaa ja saada joululahjoja. Oonko siis jotenkin outo?

Meidän suvussa on pitkät perinteet ettei jouluna osteta kuin korkeintaan kukka ja nekin yleensä vanhuksille. Yhdessäolo on tärkeintä ei turhan krääsän määrä. Voi luoja mitähän meidänkin ukki ajattelisi jos veisin sille jonku halvatun saippuapaketin?!

Lastenjoulu ja aikuistenjoulu on ihan eri asiat. Lapsille pukki ja lahjat on tietenkin tärkeintä mutta kyllä aikuisen arvot pitää olla aika kuralla jos pähkäilee vähistä rahoistaan mitä nippeliä ostaa jollekkin joka voi pyyhkeensä ja paitansa ostaa itsekkin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat