Seuraa 

Neuvolalääkäri määräsi minulle Nexiumia, kun kerroin vanhan gastriitin/vatsakatarrin palanneen tosi kivuliaana. Olen vähän hämmästynyt, sillä kuvittelin että Nexiumia ei raskaana oleville määrättäisi. Tällaista tietoa löytyy netistäkin lääkäriaiheisilla sivuilla.

Uskallanko siis aloittaa lääkkeen?

Närästystä ei minulla ole paljoa ollut ja sen olen saanut kuriin ihan käsikauppalääkkeillä, mutta gastriittiin eivät Gavisconit kyllä oikein tehoa.

Onko kellekään muulle määrätty Nexiumia raskauden aikana???

Kommentit (4)

Minulta kyllä nimenomaan kiellettiin Nexium raskauden aikana. Sain sen sijaan jotain -kylläkin aika tehotonta- lääkettä jota sitten popsin loppuraskauden ajan. Tästä on tosin jokunen vuosi joten saattahan sen koostumus olla muuttunut.... Mitäs jos soittaisit vaikka siihen yliopistoapteekin neuvontanroon tai sitten toiselle lääkärille?

...vakkari happosalpaaja nimen omaan vaihdettiin nexiumiin raskauden ajaksi, koska se on raskausaikana turvallinen. Mitään lääkkeitähän ei raskauden aikana kannata syödä, jos ei ole tarvetta, mutta kyllä lääkärin määräämät lääkkeet todellisiin vaivoihin on ihan ok.

Mulla nexiumin on perhelääkärin lisäksi hyväksynyt sekä perinatologi, että synnytyslääkäri.

T.Yksis rv 23+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole syönyt Nexiumia raskausaikana, mutta imetysaikaan sain kuukauden kuurin ja jouduin imetyksen lopettamaan lääkkeen takia. Sain niin tuskallisia kipu- ja oksennuskohtauksia, että ei oikein vaihtoehtoja ollut. Onneksi vauva oli jo 8,5 kk ja maito muutenkin vähissä. Ei sis siinä mielessä ollut katastrofi.

Minä kyselisin sinuna kyllä varmaan toiseltakin lääkäriltä mielipiteen, voiko Nexiumia todella käyttää raskausaikana.

Taidan uskaltaa syödä lääkettä kun kerran jollekulle oli kolme eri lääkäriä antanut " synninpäästön" . Ja tottahan se on, että ei kai kukaan lääkäri uskaltaisi määrätä lääkettä, jonka sopivuudesta ei olla varmoja.

Mulle Nexium on tuttu, hyvin siedetty tuote, jolla ei ainakaaan ollut ennen raskautta mitään sivuvaikutuksia. TOivottavasti ei nytkään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat