Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei, täällä uusi äiti, maanantaina sain nyytin kainalooni. Ennestään on kohta viisi vuotias tyttö ja tämä uusi tulokaskin on tyttö. Nyt ihmettelen maidon väriä. Onko muilla kokemuksia tai tietoa mistäköhän voisi johtua maidon oranssahtava väri? Onko kenties verta vai mistäköhän johtuu?

Tänään olen ollut yhteydessä osastolle ja sitä kautta päivystävälle gynekologille kehottivat ottamaan yhteyttä, mutta siellä kätilöt neuvottelivat keskenään ja eivät pitäneet tilannetta huolestuttavana. Nyt yritän enemmän seurata tuleeko molemmista rinnoista sitä oranssahtavaa väriä vai pelkästään toisesta. Mutta rintaliivin suojukset ovat vahvasti oranssisia ja myöskin puklut ovat niinkuin olisi porkkanaa syönyt. Mitään sellaista en ole syönyt mikä aiheuttaisi maidon värin. Onko kenelläkään tietoa tällaisesta tilanteesta?

Kommentit (8)

Vai ternimaitoa, enpä tosiaan ole ollut tietoinen siitä. Ihme etteivät osastollakaan tienneet, eikä terveydenhoitajakaan tiennyt perjantaina kun kävi kotona. Mutta todella ihana tietää että saa olla huoleti eikä tarvitse ajatella asiaa sen enempää. Kiitos vielä.

Synnytyksen jälkeen tuleva kolostrum-maito voi olla väriltään melkein minkä väristä tahansa, lähes kirkasta (vesimäistä), vaaleanpunertavaa, maitokahvimaista, kellertävää tai oranssia. Keltainen sävy johtuu äidinmaidon sisältämästä beetakaroteenista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ternimaito (maito ihan ekoina päivinä siis) ollut joka kerta sellaista kellertävää. Nyt kolmosen kanssa oli oikein silmiin pistävän kovasti. Pukluräteissä näytti välillä lähes oranssilta.

Esikoisen kanssa minulla kyllä ei tosiaankaan maito ollut missään vaiheessa oranssia, mutta nyt tämän kakkosen kanssa ekat viikot, varmaan noin kuukauden ajan ihmettelin myös, kun harsoliinoissa oli maitoläntit aivan tosi oransseja. Soitin ystävällekin ja kyselin, ja yhdessä pohdiskelimme, että kai se ternimaitoa on.... ja niin se vaan vaaleni ajan mittaan " normaaliksi" :-)

Sandi ja lapset -03 ja -07

Mulla maito muuttui oranssiksi, kun olin juonut jaffaa, tuoremehua tms. Myös vauvan pulautukset olivat aivan oransseja. Voisiko olla myös tästä kyse?!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat