Vierailija

Vaadinko liian varhain, että tytär pitää itse huolta huoneensa siisteydestä, laittaa tavarat paikoilleen, pyyhkii pölyt, imuroi ja joskus = keraan kuussa pyyhkii kostealla lattiat?

tyärä on 11v ja pitää minua lähinnä kiduttaja-inkvisiittorina, kun odotan että hän tuon tekee.

Muita toistuvia pakollisia kotitöitä ei ole.

Kommentit (18)

Eri asia, jos tekee jonkun isomman ylimääräisen siivoustyön.

Meillä viikkorahaa ei saa, ellei tiettyjä kotijuttuja ole viikon aikana hoidettu (lapsille kulluu tiskikoneen tyhjennys ja täyttö sekä roskien vienti, oman huoneen siisteys ja tarvittaessa kaupassa käynti).

Suursiivouksiin osallistuvat kaikki.

Esim. saunan perusteellisesta kuurauksesta voi tienata ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Samoin lapselle. Meidän 7v jaksaa valutella krokotiilinkyyneleitä kun käsketään siivoamaan.

Mutta joskus on vaan siivottava, niin aikuisten kuin lastenkin.

Jostain isosta työstä voin maksaa esim. tosiaan saunan pesu yksin. Mutta kyllä tiskikone tyhjennetään ja täytetään ja pyykkikone pannaan päälle ja pyykit kuivumaan ihan ilmaiseksi.

En nyt muista numeroa, mutta se kenen 10 ja 11 vuotiaat pojat siivos viikottain omat huoneensa ja pienemmätkin melkein kokonaan.

Samoin lapselle. Meidän 7v jaksaa valutella krokotiilinkyyneleitä kun käsketään siivoamaan.

Mutta joskus on vaan siivottava, niin aikuisten kuin lastenkin.

ja ikää niillä on 10v ja 11v

Pienemmät lapset eli 6v ja 7v imuroi ja järjestelee ja pyyhkii pölyt. Kostealla pyyhkimisen heidän huoneestaan hoidan vielä itse, koska eivät saa nurkkia tarpeeksi puhtaiski.

Kärsivät siitä sekasotkusta siten aikuisena omassa asunnossa.

Siivouksen pitäis olla ihan kotona opetettu yleissivistykseen kuuluva perustaito....

Alkaa vähän kuulostaa siltä, että teidän talouden äiti on laiminlyönyt velvollisuuttaan jo n. 10 vuotta :(

Sitä on siis turha yrittää lahjoa rahalla.

Sinänsä musta maksun tarjoaminen kotitöistä on ihan oikein - on hyvä opettaa lapsille jo varhain ettei myy työtään ilmaiseksi. Ei niin että kannattaisin tuota maailmankuvaa, mutta tässä maailmassa saa vääräsnlaisesta talkoohenkisyydestä kärsiä, tämän humanistisesta tdk:sta valmistuneena tiedän erittäin hyvin.

Nyt kannattaa kertoa neidille, että huone siivotaan esim. joka perjantai. Ilmoita, että näin toimitaan ja tästä ei tehdä poikkeuksia. Jos et nyt ole oikea monsteri, et saa lasta ikinä siivoamaan. odotapa, mikä tilanne on muutaman vuoden päästä, kun murrosikä oikein kunnolla alkaa.

Osallistuu kaikkeen mitä tehdään yhdessä ts kun pidetään isompaa joulusiivousta, leivotaan, laitetaan ruokaa. Käy pyydettäessä kaupassa, vie roskat.

Mutta se että olisi itse vastuussa yksin omasta huoneestaan on osottautunut hankalaksi pitkin matkaa. Multa ja mieheltä on pinna totaalisesti asian kanssa palamassa. Musta se on jo sen ikäinen että voisi hoitaa hommat itse ilman että jompi kumpi vanehmmista on uhraamassa siellä henkisenä tukena siivoustuntejaan.

voi jo hoitaa muitakin hommia kotona. Meillä esikoululaisella on tehtävänään viedä roskikset. Saa siitä rahaakin, 2 euroa per viikko. Mutta siis, kyllä niitä hommia voi vaatia isolta ihmiseltä. Miksi äidin pitäs tehdä kaikki??

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat