Vierailija

Mitkä piirteet/käyttäytymismallit saavat sinut ärsyyntymään?

Miten näytät inhosi tai miten peität sen?

Sivut

Kommentit (50)

1. jotka eivät osaa leikkiä itseksensä omassa huoneessa, vaan raahaavat kaikki lelut olohuoneeseen ja aikuisten pitäisi aina leikkiä heidän kanssaan. Tällaisilta lapsilta puuttuu mielikuvitus täysin. Samaan kastiin liitän myös ne aikuisten seurassa/helmoissa roikkuvat lapset, joita ei saa millään omiin touhuihin.

2. Inhoan jos lapsella ei ole mitään rajoja ja lapsi käyttäytyy huonosti. Esimerkkinä ystäväni 2v joka lyö muita (harvoin siitä torutaan), repii hiuksista ja hyppii päälle todella ilkikurisesti nauraen. Äiti ei halua kurittaa fyysisesti, mutta kurittaisi nyt edes jollakin tavalla!!!

- tottelemattomuus

- liika ujous- se, että lapsi ei vastaa kysyttäessä mitään

- päsmäröinti, että leikkien pitäisi mennä juuri sen lapsen mukaan

- väkivaltaisesti käyttäytyvät

- huutavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulle on ihan sama, jos roikkuu omissa vain vanhemmissaan.

Vierailija:

Lainaus:

totta kai haluaisin, että keskimmäinen lapseni olisi innokas ja leikkiväinen ja rakastaisi toisten lasten seuraa. kuitenkin hän on ujo ja pelokas :( ikävää, jos se saa jotkut ihmiset inhoamaan häntä. toivottavasti ette kuitenkaan näytä vihaanne viattomalle lapselle. se ei saa häntä ainakaan yhtään sen reippaammaksi tai vähemmän ujoksi.

meidän 3,5 v. on vilkas poika (toiset lapset jää usein jalkoihin) ja tottelematonkin hän on, vaikka kuria kyllä yritetään pitää niin hoidossa kuin kotonakin. Säälittää ajatella, mitä tulevaisuus tuo tulessaan, kun jo nyt valtaosa aikuisista ajattelee, että hän on häirikkö...

Miät tulee lapseen, joka haisee tupakalle... tuskin se lapsi on polttanut, miten se voi tehdä lapsesta inhottavan??

Vierailija:

Lainaus:

Mitkä piirteet/käyttäytymismallit saavat sinut ärsyyntymään?

Miten näytät inhosi tai miten peität sen?

Meillä saa touhuta aika vapaasti, mutta on tiettyjä asioita joita ei tehdä. Minua ärsyttää yli kaiken lapset, jotka ei usko, ettei meillä saa esim. kantaa hiekkalaatikon hiekkaa nurmikolle, vaikka heillä saa. Talossa talon tavalla. Toinen on tahallinen ilkeys. Lapset jotka on tahallaan toisilleen ilkeitä, saavat minut näkemään punaista. Sitä en oikein osaa edes peittää. En oikein edes yritä.

Lapsi, jonka aikuiset ovat pilanneet. Niin monella aikuisella on tarvetta päteä lapsen kautta: Meidän lapsi oppi lukemaan 4-vuotiaana, kun se on niin viisas. Meidän lapsi oppi kuivauksi, kun se täytti 1-vuotta... Lapsen lapsenomaisuus kuihtuu, jos se ei saa olla toisten lasten kanssa ja leikkiä, jos kaikella tekemisellä täytyy olla tarkoitus ja tavoitteet.

Oma lapseni saa olla lapsi ja oppia asioita, kun hän itse niin haluaa. En silti ole " hihhuliäiti" vaan ajatustapani on hyvin hyvin lapsilähtöinen. Tietysti tarjoan virikkeitä, mutta en sen takia, että saisin itse sulkia hattuuni.

Olen samaa mieltä kun 21. Ihmettelen mimmonen aikuinen inhoaa jotain lasta, varsinkin kun ominaisuus on aikuisesta lähtöisin! Esim. tupakointi on täysin siitä että lapsi altistetaan olemaan tupakansavussa.

Lähinnä inhottaa ne vanhemmat jotka laittaa lapsensa huonoon vaikutukseen; kiroilee, polttaa lapsen paikalla ollessa tai muuten hänen nähden. Siitä se kaikki esimerkki lähtee!! Jos vetää lasta nyrkillä niin ei voi kieltää lasta hakkaamasta toisia! Tuntuu ettei NYKYAJAN AIKUISET ajattele miten lasta kasvatetaan.

Lapsi saa olla vaikea, saa uhmata ja olla vaikea, kysyä miljoonaan kertaan MIKSI. Koska lapsi tekee niin. Etoo aikuinen joka ei hyväksy lasta semmosena kun se on.

Pilalle hemmoittelu on vanhempien vika, ei lasten. Tyhmiähän lapset olisiavt, jos ne kieltäytyisivät aikuisten tarjoamista palveluista.

Kaveriperheessä 2 tyttöä, jotka saavat kävellä banaani kädessä kotonaan, mutta meillä pysytän pöydässä, vaikka äiti kuinka irvistelis!!!

Jokaista lasta pitää suojella, mutta kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää. Ja tämä koskee myös lapsia. Aikuinen ihminen ei kuitenkaan näytä tätä vastenmielisyyttä lapselle.

Vierailija:

Lainaus:

Kaikissa lapsissa on näitä inhottavia piirteitä, samoin meissä aikuisissakin aina aika ajoin.

Tämä on jotenkin rakkaudeton ketju :(

johon vanhemmilla ei tunnu olevan mitään otetta. Heillä ei ole aikaa vaan ura menee lasten edelle. Tämä 5v. kiusaa alati muita, parkuu äänekkäästi jos hänestä sanotaan jotain epämiellyttävää, repii lelut jopa pienempien kädestä, on AINA äänessä ja puhuu lujaa... Raivostuttava tapaus!

-mä en tykkää tästä

-meidän iskällä on, mulla onki

-et sä kuulu meidän leikkiin

-miks sul on tollanen?

-en mä tee kotonakaan, kun äiti siivoo meillä

Nämä kaikki sellasella ärsyttävällä narisevalla äänellä ja KOKO ajan!

Juttelen vaan pakolliset ja hymyilen, jos hetkenkin ärsyttää vähemmän.

Tämä tapaus on miehen siskon tyttö, joten muksujen serkkuna pakko välillä sietää..

Tottahan toki monelle lapselle tulee sellainen vaihe, mutta tarkoitan sellaisia jotka todellakin ovat perusluonteeltaan oikein näsäviisaita (ja vanhemmat eivät puutu asiaan tai huomauta, vaan pitävät normaalina). Sillä yleensä taas ne, joilla se on vain ohi menevä vaihe, niin vanhemmat kyllä koko ajan huomauttavat asiasta/käytöksestä (tällainen ei siis tietenkään ärsytä).

Sitten tämä loppuun kulunut lause: nykyajan lapset!

Eli ne, joille on kotona opetettu ettei maailmassa ole mitään auktoriteettia, vaan voidaan käyttäytyä ihan miten sattuu missä vain, eikä ketään tai mitään kunnioiteta.

Hyvänä esimerkkinä; olimme 3-vuotiaan kanssa tänään luitelemassa ja kentällä oli joukko ekaluokkalaisia poikia, jotka laukoivat kiekkojaan todella lujaa joka suuntiin (muihin lapsiin päin, ja jopa aikusiin), eli ei missään nimessä millään " omalla aluellaan" jota olisi ollut helppo välttää. Kun huomautin asiasta tiukasti mutta asiallisesti (minulta löytyy työni puolesta auktoriteettia kyllä), niin pojat vain naureskelivat ja haistattelivat todella tökerösti, ja ajtkoi touhujaan. Sitten muutama isä (joita itse olisin kyllä lapsena pelännyt) jo huusi pojille todella uhkaavasti jne. niin tästäkin huolimatta touhu vain jatkui ja haistattelu.

Joten mitäs siinä vaiheessa teet? Niskavilloista et saa kiinni ottaa, vanhemmille puhuminen ei auttaisi, ja poliisi tuskin tulisi paikalle " täällä on kolme 7-vuotiasta poikaa jotka käyttäytyy huonosto..." ja vaikka tulisivat paikalle, niin mitä poliisivt voisivat tehdä sillä pojat lopettaisi tuolloin huonon käytöksen ja lähtisi menemään. Ja vaikka saisivat puhuttelun, niin olisivat viimeistään seuraavana päivänö samoissa puuhissa taas.

Ei silloin, kun minä olin pieni, kukaan lapsi noin uskaltanut käyttäytyä aikuiselle, vaan jo pelkkää puhuttelua pelättiin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat