Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eilen kävin kaupassa ja siellä oli tarjous: osta tuote X, niin saat tuotteen Y kaupan päälle. Tartuin tarjoukseen, mutta kyseinen liike on valitettavan tuttu tekemisistään, niin tarkistin kuitin kassalla. Niinhän oli taas tuote Y:kin veloitettu normaalisti.

Sanoin kassalle, että kuulkaas kun tän Y:n piti olla kylkiäinen tuolle X:lle, teillä on tuolla liikkeessä massa sekä tarjouslappu tästä. Pyysin saada rahat takaisin Y:stä.

Jopas, kassatädillä hirtti kiinni ja alkoi tosi ärmeästi minulle selostamaan, että kun nämä oli ihan erillään nämä tuotteet tässä. (no ei ollu mulla liimaa käsillä..) Ja että hän ei voi tietää, mitä tuolla myymälän puolella on kaikkia lippuja ja lappuja, ei meille kerrota.

Tosi epäasiallista minusta.

Sanoin sitten, että minun mielestäni _nimenomaan_ kassalla pitää tietää, mitä tarjouksia on talossa minäkin päivänä. Sain rahat, mutta piti palautuskuitin taakse kirjoittaa nimi ja puhelinnumero.

Kuten jo kerroin, ko. liike on tunnettu siitä, että kassalla on eri hinnat kuin lapuissa. Sillä kai kauppias on paikkakunnan rikkaiden joukossa kun huijaa asiakkailta rahat. Tuossakaan ei ollut kyseessä isot rahat periaatteessa, mutta kun 500 asiakasta menee samaan lankaan, niin kertyyhän sitä.

Kommentit (18)

Virheitähän tulee, mutta on asiakaspalvelussa ne osattava myöntää. Ja vielä niinkin että kaikkeenhan ei voi vaikuttaa eikä ole oma virhe, mutta minulle ainakin eräs esimies opetti, että aina sanotaan että asia voidaan selvittää jne. tai tuotetta hankkia tms. Asenne on oleellista.

Itse sain vähä aikaa sitten kassalta tosi töykeää kohtelua. Kerroin ystävllisesti eräästä tuotteesta joka oli loppu ja usein heillä loppu. Itse käytämme jatkuvasti tätä tuotetta eikä aina huvittaisi lähteä hakemaan sitä toisesta kaupasta. Hän vain väitti että kyllä siellä sitä vaan on (ei tosiaan ollut) ja perinteisesti " mä oon vaan tässä kassalla töissä" ja katsoi kun halpaa makkaraa eikä suostunut millään ymmärtämään uskomaan asiaa. Aivan hyvin hän olisi voinut sanoa " selvä kerron asiasta eteenpäin/laitan lapun tms" mitä muualla olen saanut osakseni vastaavassa tilanteessa. Asenteesta siis kysymys. Pikku juttu mutta enpä ole tuohon kauppaa sen jälkeen mennyt jos ei ihan pakollista asiaa. Ja täytin asiakspalaute lapun tuosta.

sessa, jos kassahenkilö on nähnyt tarpeelliseksi puolustella, ettei vika ole hänen.

Olen joskus jonossa kuullut, kun asiakas on syyttänyt kassaa siitä, että tämä on laskenut summan väärin. Kassa on sitten syystäkin tuohtuneena ilmoittanut, ettei hän mitään summia laske, vaan kone. Silti heidän piti käydä vielä tuote tuotteelta läpi, mitä mitäkin maksoi, ja siltikään asiakas ei uskonut, vaan laski taskulaskimella summan, joka sitten osoittautui aivan samaksi kuin koneella. EIkä asiakas edes pyytänyt anteeksi. Ja jono vaan kasvoi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ostin parsakaalia ja se oli kappalehintaan

Kassa alkoi väittää, että se hinta ei ole oikea vaan on aamulla vaihtunut. Minä siihen selitin, että siellä lukee, että xx euroa kpl.

No ei ole kun se on vaihtunut tai sitä ei ole ehditty vaihtaa, mutta mene punnitsemaan se.

Katsoin kassaa vähän aikaa ja tarkistin, että eikö se mene niin, että tavara myydään sillä hinnalla kuin sillä on hinta.

Ei kun mee punnitseen se.

Jätin kylmästi tavarat siihen ja jonon jonottaan ja hitaasti käveleskelin vihannestiskille katsomaan hintaa. Siellä oli edelleen kappalehinta.

Kävelin erittäin hitaasti kohti erittäin pitkää jonoa kassalle ja sanoin, että siellä on edelleen kappalehinta.

Kassa nakotti aika punaisena kun jono vaikutti hermostuneelta.

Mutta kassa ei edelleen antanut periksi vaan sanoi, että ei voi sitä myydä siihen hintaan.

Keräsin laukkuni ja sanoin, että voi voi, mulle tulikin kiire ja pankkikortti jäi kotiin. Joten minäpä tästä lähden.

Lähdin ja jätin tavarat siihen.

Myöhemmin tein valituksen kyseisestä kassasta.

Minä teen tämän välttämiseksi yleensä niin, etten laita sitä kylkiäistä kassahihnalle ollenkaan. Näytän vain että tämä oli se kylkiäinen ja laitan kärryyn takaisin. Jos kassa sitä ei tajua, niin tulee asia selvitettyä jo ennenkuin raha liikahtaa mihinkään suuntaan.

Itse ostin juuri Prismasta lapselle toppa-asun, josta oli hupun tarranauha huonosti kiinni. Kysyin osastolla lisäalennusta ja myyjä kirjoitti sen hintalappuun. Tuli siis 10 prosenttia lisäalennusta jo alennettuun tuotteeseen. Kassalla muistutin asiasta, mutta eikös siitä sitten kuitenkin puuttunut se lisäale. Ei meinannut mennä kassalle millään jakeluun.

Jos esim. Prisma, niin kassojen, varsinkin extrojen (!), on melkein mahdotonta oppia kaikki kaupassa olevat tarjoukset. Asiatonta jos sanoi töykeästi takaisin, mutta yleensäkin hyvityiskuitteihin pitää asiakkaan kirjoittaa edes nimi, jos tulee myöhemmin jotain epäselvää.

Oli vähän sinunkin vika tuo asia, olisit voinut vaikka pitää kylkiäistä kädessäsi ja näyttää, että tässä on tämä kaupanpäällinen!

oletin kassan TIETÄVÄN tarjouksen, siellä ei niitä NIIN paljoa ole.

Ap

Vierailija:

Lainaus:

Ap oli urpo ja sai juuri sitä kohtelua kuin ansaitsi!

Jos olisit esittänyt asiasi asiallisesti (tai alunperinkin ymmärtänyt toimia asiallisesti) niin ei olisi koko episodia tarvinnut käydä.

Prismassa on noin 35 000 artikkelia myynnissä. Ei kukaan ihminen voi tietää jokaista tyrkkyjä ulkoa! Varsinkin jos se kylkiäistuote ei ole lähelläkään sitä tarjoustuotetta niin ei voi olettaa, että kassahenkilö osaa lukea asiakkaan ajatuksia.

Kyllä on kauppiaan hävytöntä toimintaa, jos asiakkaan pitää tarkistamalla tarkistaa, ettei tule viilatuksi linssiin. Lisäksi erittäin epäasiallista käytöstä kassalta. Ap toimi täysin oikein.

Ap oli urpo ja sai juuri sitä kohtelua kuin ansaitsi!

Jos olisit esittänyt asiasi asiallisesti (tai alunperinkin ymmärtänyt toimia asiallisesti) niin ei olisi koko episodia tarvinnut käydä.

Prismassa on noin 35 000 artikkelia myynnissä. Ei kukaan ihminen voi tietää jokaista tyrkkyjä ulkoa! Varsinkin jos se kylkiäistuote ei ole lähelläkään sitä tarjoustuotetta niin ei voi olettaa, että kassahenkilö osaa lukea asiakkaan ajatuksia.

Ärsyttävintä on se, että asiakas väittää jonkun tuotteen olevan loppu, vaikka olen ähnyt sen hyllyssä 5min aikaisemmin :D Ja kun sanon, että kyllä sitä pitäisi siellä olla, niin asiakas väittää että ei ole.

Ja toisaalta jotkut tuotetoiveet on aika turhia. Jos joku asiakas on ainoa, joka toivoo espressokahvia papuina, niin voi olla aika varma ettei sitä tule valikoimiin. Ja jos tää asiakas siirty sen takia toisen kaupan asiakkaaks, niin se on voi voi. Yhden asiakkaan menetys ei tunnu jossain keskustan Alepassa missään.

Olen kuullut ko. kaupan kassojen sanovan muille asikkaille esim. tuotepalautusten yhteydessä, että he eivät saa antaa kassasta rahaa ulos, vaan pitää ottaa jotain muuta myymälästä tilalle. Näin ollen ymmärrän tuon nimen ja puhelinnumeron pyytämisen, ettei kauppias voi syyttää kassaa rahojen pimittämisestä.

Mutta siitä ei päästä mihinkään, että kassan käytös oli huonoa. Olen itsekin ollut kaupassa töissä ja tiedän ihan tarkkaan, mitä asiakkaalle voi ja mitä ei voi sanoa. Jos on talon moka, sitä ei tarvii sen kummemmin mainostaa vaan yrittää korjata virhe parhain päin. (ja tietenkin olis hyvä, jos jossain vaiheessa yrittäisi sen talon mokan korjata, ettei satu uudestaan)

Ja joku ihmetteli, että miten siitä kylkkäristä oli koodi saatu. No okei.. mä kerron tän suurta mielipahaa aiheuttaneen... =0) Siis tarjous oli: kun ostat Estrellan 275-300g sipsipussin, saat Estrellan tomaatti- basilika dippijauheen kaupan päälle. Varmaan uutuusmaku, jota nyt tyrkytetään. Kauppa myy muitakin dippijauhemakuja, varmaan tuo uutuustuote oli sitten laitettu systeemiin kuten muutkin, en tiedä. Mutta.. yleensä ainakin prismoissa jne on nuo kaupanpäällispussit tarralla kiinni sipsipussissa, eikö? Ainakin Taffelin.

Tappio olisi ollut peräti 80 senttiä, mutta rahaa se on sekin. Periaate tässä nyt on kuitenkin se isompi voima.

ap

Vierailija:

Lainaus:

että siellä on monta kymmentätuhatta eri tuotetta myynnissä, mistä ihmeestä se kassahenkilö ne muistaisi mitkä ovat tarjouksessa. Nehän pitäisi tulla suoraan koneelta. Ilman muuta kannattaa laittaa palautetta aiheesta ja pyytää kauppiasta huolehtimaan kunnollisista työvälineistä (kassajärjestelmä) ettei asiakkaiden tarvitsisi kärsiä. Toki kassan tekemiä virheitä sattuu, vahingossa tuote veloittuu kaksi kertaa tai voi saada rahasta väärin takaisin, en mä sitä kiellä.

Olisihan kassahenkilö voinut pahoitella asiaa ja olla sanomatta syytä virheeseen. Eikä hän varmasti itse keksi pyytää nimiä ym. tietoja kuitin taakse, vaan noudattaa annettuja määräyksiä.

Jep, olen ollut kassalla kesätöissä nuorena tyttönä, ja ennemmin olisin vaikka työtön kuin menisin kuuntelemaan jatkuvaa valitusta, joka ei minusta johdu.

että siellä on monta kymmentätuhatta eri tuotetta myynnissä, mistä ihmeestä se kassahenkilö ne muistaisi mitkä ovat tarjouksessa. Nehän pitäisi tulla suoraan koneelta. Ilman muuta kannattaa laittaa palautetta aiheesta ja pyytää kauppiasta huolehtimaan kunnollisista työvälineistä (kassajärjestelmä) ettei asiakkaiden tarvitsisi kärsiä. Toki kassan tekemiä virheitä sattuu, vahingossa tuote veloittuu kaksi kertaa tai voi saada rahasta väärin takaisin, en mä sitä kiellä.

Olisihan kassahenkilö voinut pahoitella asiaa ja olla sanomatta syytä virheeseen. Eikä hän varmasti itse keksi pyytää nimiä ym. tietoja kuitin taakse, vaan noudattaa annettuja määräyksiä.

Jep, olen ollut kassalla kesätöissä nuorena tyttönä, ja ennemmin olisin vaikka työtön kuin menisin kuuntelemaan jatkuvaa valitusta, joka ei minusta johdu.

myyjät vain ilmoittavat, että ei ole, koska kuka nyt jaksaa kiireen keskellä lähteä hakemaan yhtä tuotetta varaston perukoilta, jos sitä nyt edes siellä on. Ja näistä toiveista, ei niitä yleensä kukaan vie eteenpäin, vaikka niin väittääkin. Parasta olisi jos asiakas ihan itse menisi esim. netissä laittamaan toiveen myymälän/ketjun palauteosioon, siitä se menee eteenpäin. Mä olen ollut monta vuotta sitten töissä eräässä kaupassa, ja aina jos sanoin asiakkaan toiveista, että vien asian eteenpäin, unohdin sen seuraavassa hetkessä.

Vierailija:

Lainaus:

Virheitähän tulee, mutta on asiakaspalvelussa ne osattava myöntää. Ja vielä niinkin että kaikkeenhan ei voi vaikuttaa eikä ole oma virhe, mutta minulle ainakin eräs esimies opetti, että aina sanotaan että asia voidaan selvittää jne. tai tuotetta hankkia tms. Asenne on oleellista.

Itse sain vähä aikaa sitten kassalta tosi töykeää kohtelua. Kerroin ystävllisesti eräästä tuotteesta joka oli loppu ja usein heillä loppu. Itse käytämme jatkuvasti tätä tuotetta eikä aina huvittaisi lähteä hakemaan sitä toisesta kaupasta. Hän vain väitti että kyllä siellä sitä vaan on (ei tosiaan ollut) ja perinteisesti " mä oon vaan tässä kassalla töissä" ja katsoi kun halpaa makkaraa eikä suostunut millään ymmärtämään uskomaan asiaa. Aivan hyvin hän olisi voinut sanoa " selvä kerron asiasta eteenpäin/laitan lapun tms" mitä muualla olen saanut osakseni vastaavassa tilanteessa. Asenteesta siis kysymys. Pikku juttu mutta enpä ole tuohon kauppaa sen jälkeen mennyt jos ei ihan pakollista asiaa. Ja täytin asiakspalaute lapun tuosta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat