Vierailija

kahden pienen lapsen äiti kun olen ja kauhistuttaa jotenkin tuo työmatka nyt pimeillä.en osaa päättää otanko paikan vastaan vai en.

Kommentit (8)

Pimeällä yöllä raskasta ajella joskus mutta muutoin ei ongelmaa.

Toki vanhemmiten huomaan että 24 päättyvän vuoron jälkeen ei ole kovin ´mukavaa herätä aamutoimiin lasten kanssa klo 7.

No jos miehellä olis säännöllinen päivätyö niin voisin harkita, muuten en.

Siis pointti on se että en halua lapsia vuoropäiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun kaupungeissa menee busseilla ja muulla paljon aikaa, niin tuo 30km ajaa 30min, jolloin saat samalla myös nollata aina ajatuksen! Ehdottomasti otat, jos sinulla ei ole mahdollisuutta sitten saada lähempänä, kun tietty lähenpää olisi parempi mutta ei tuo 30km ole todellakaan paha.

Mitä aijot?

ja samalla matkalla (35km) teen "vuorotyötä". Tosin minun "vuorotyöni" ei koskaan kestä yli klo 18.00.

Se on ihan asenne kysymys ja riippuu siitä mihin on tottunut.

Myöntää täytyy että alkuun tuntui vaikealta tottua siihen että lasten kanssa olemiseen jää vain muutama tunti päivässä kun on tottunut niiden kanssa päivät pitkät olemaan.

Mutta toinen pointti on tässä työhön menossa ollut plussana se että nyt sentään on rahaa tehdä jotain tai ostaa vaatteita tms. Myös tuntuu että töissä "pääsee helpommalla" kun se ei ole sitä samaa juttua päivästä toiseen niin kuin useampi vuosi kotona oli. Kukaan ei sotke kotona.... Itse siis olen tykännyt kovasti.

Sehän on jokaisella eri juttu miten kukakin työhön menon kokee, matkoineen päivineen. Ei se mahdotonta ole.

Esim. Helsingin keskustassa päin saa saman ajan kulumaan työmatkaan vaikka olisi matkaltaan paljonkin lyhyempi.

pyörällä menee 25-35 minuuttia säästä riippuen (mäkistä kaupunkiajoa, joten kauhean nopeasti ei matka taitu), bussilla 45 minuuttia. Eli työmatka on todella suhteellinen asia. Jos omalla autolla ajaa 30 km, ei siihen taida puolta tuntia pitempään mennä.

Itse käyn 45 km päässä vuorotöissä. Olen ravintola-alalla, joten vuoroja on ympäri vuorokauden. Eihän tuohon matkaan mene kesällä, kuin 30 min. Itse en kyllä tee kuin 3 vuoroa/vko, joten lapsiakin tulee nähtyä ihan tarpeeksi= ) Ovat päiväkodilla 6 pvä/kk. Miehellä myös 3-vuorotyö 55 km päässä.

Olen kulkenut vuorotöissä jopa sadan kilometrin päässä kotoa. Joka päivä ajoin kotoa käsin. Nyttenkin työmatka vaaihtelevasti 40-60 km. Joskus ajan tuon välin jopa 2 x päivässä. T:Neljän lapsen äiti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat