Vierailija

Hänellä oli asiana se, että meiän pitäisi alentaa tyttäremme kuukausirahaa, koska se on isompi kuin hänen tyttärensä eikä heillä ole varaa/halua maksaa enempää! Olisitteko itse ihmetelleet tällaista pyytöä?

Ymmärtäisin kyllä, jos meidän tyttö saisi aivan mielettömän summan ja hänen tyttärensä ei suunnilleen mitään. Meidän tyttö saa 50¿/kk, josta hänen on maksettava omat vaatteet, ei puhelinlaskua. Jos tulee joku isompi vaatehankinta, niin sitten me vanhemmat maksamme. Kaveri saa 20¿/kk eikä hänen tarvitse maksaa siitä omia vaatteitaan.

Olemme päättäneen miehen kanssa, että tytön kuukausirahaa ei muuteta, sanoo kaverin äiti mitä sanoo. Miten itse toimisitte?

Kommentit (19)

Ihme tyyppi. Itse en kiusallanikaan alentaisi. Ei ole sun asia, jos joku ämmä alkaa räpättämään turhasta.

Sama kuin ystäväsi sanoisi teille, että " teidän täytyy vaihtaa auto huonompaan, koska meillä ei ole yhtä hyvää kuin teillä" . HUHHUH.

tasapäistetään vaan kaikki!! Kaikille sama juttu niin ei tule kenellekään paha mieli.. :)

En muuttaisi mitään. Omassa perheessä omat säännöt. Sanoisin ehkä sen tyttärelleni että rahoilla ei saa leveillä.. Ja pientä vaatimattomuutta asiaan.. Eli se että raha ei ole se tärkein juttu.. vaikka sillä saakin kaikkea kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Puhukaa tyttäenne kanssa, selostakaa hänelle rahojen ero ja antakaa hänelle eväitä, älkää sanoja suuhun, joilla voi mahdollisen keskustelun tullen selostaa, mitä hänen viikkoraha kenties edellyttää ja mitä sisältää.

Teidän perheessä on teidän perheen säännöt!

JK. Meidän 14-v:llä on ihan sama viikkoraha ja se edellyttää kotitöihin osallistumista (ap, pyykkikone, viikkosiivous) ja heräteostosvaateensa hankkiin ko rahalla, karkkipäiväkarkkinsa, herkut, meikit, mutta me annamme isompiin vaatehankintoihin, maksamme puhelut ja ruuat, jos syö kaupungilla, ja bussikortin. Kaverien lahjoihin toisinaan saa rahaa, toisinaan ostaa omistaan. Muita rahanlähteitä tytöllä on toinen mummi, joka maksaa koearvosanoista. Nuo rahat tyttö laitattaa yleensä lyhentämättöminä tililleen.

Raha sisältää myös elokuvaliput.

Lapset itse yleensä osaa sanoa, että muut saa enempi kuin me, mutta vanhempien ei kannata mennä siihen peliin mukaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat