Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jep, meijän poitsu päätti että puuro ja hedelmät ei kelpaa. Vauvajogurtitkin on kans yök vaikka ennen meni ihan hyvin.

mitä siis antaa välipalaksi ja aamulla ja illalla puuron sijaan?

Peruna ja " kunnon ruoka" kelpaa, mut voiks niitä antaa pitkin päivää?

Ehdotuksia otetaan vastaan!

Kommentit (13)

Voisko muutkin kertoa, mitä teidän 9kk ikäiset syö ja miten?

Olen ihan hukassa omani kanssa, kun ei nyt oikeen mikään meinaa maistua. Haluaisi kai syödä itse, mutta se on sit sellaista kakomista kun ei kolmella hampaallaan saa mitään palasiksi.

T ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täytyykin kokeilla tota ruusunmarjaa puuron seassa jos uppois. Tai vaikka pelkästäänkin.

Sottasta hommaa mutta jospa antaiskin syödä puuron itse?? :) Menis sitä ehkä alas vähäsen...

Ollaan syöty ihan tavallista 4-viljan puuroa ja kaurapuuroa, vauvapuurot alkoi kuukauden syönnin jälkeen tökkimään, ja kun tolla noita hampaitakin jo on ihan hyvin niin miks niitä mössöjä tarjota. Yöksis tulis itellekkin :)

Joten, täytyy kokeilla puuroa ja hedelmiä vaan sitkeesti, tissiähän toi sitten lutkuttaa joten ei se nälkäänsä kuole.

Olikos kellään hyvää vispipuuron ohjetta??

-ap

mutta epäilen ettei tule siitä täyteen kun ei syö sitä kovin paljoa. Hedelmänpalasiakin oon koittanu antaa mutta liiskaa ne käsissään ja heittää sitten lattialle.

Pojalla on 6 hammasta joten pureskelee ihan hienosti jo. En vaan tiedä mikä yökkis on nyt tullu, jospa niitä hampaita puskee taas lisää...

Voiko noita maitojuttuja jo pikkuhiljaa maistattaa, jos söis sitten maitorahkaa tai viiliä ja vaikka jotain mysliä???

-ap

eli leipäpaloja, Talk-muroja, meidän tyttö ainakin syö niitä mielellään kun saa itse popsia. Puuro ei mennyt meilläkään ennen kuin 1 vuotispäivän jälkeen keksin siirtää syöttötuolin telkkarin eteen, kun aina sitä tuijotti jos oli auki, nyt maistuu puurokin ;)

Ainakaan ei kannata ottaa stressiä lapsen ruokailusta, syömisestä ja syömättä jättämisestä. Tilanne ajautuu helposti valtataisteluksi, kun lapsi huomaa saavansa äitinsä tolaltaan. Ja huoli pois, lapsi tuskin näännyttää itseään notkuvien pöytien ääreen.

Tarjoa siis ruuaksi monipuolista ja terveellistä ruokaa, älä tuputa äläkä reagoi mitenkään jos lapsi ei syö. Oma lapseni söi 10kk:n iästä 13kk:n ikään liki pelkkää kurkkua ja raejuustoa, muutakin tarjosin mutta sitä meni vähän tai ei ollenkaan. Annoin asian olla ka kohta alkoi taas maistua muukin ruoka.

Tarjoo sinnikkäästi puuroa ja marjoja. Lapsi oppii tuohon, että tästä en tykkää, en syö, antaa se jotain muuta. Sit ku sillä on nälkä niin varmasti syö.

Ja joo ihan sikahyvä keino siirtää syöttötuoli tv:n etee. Fiksua. Meillä syödään kyllä ruokapöydässä ja jos ei kelpaa on ilman. 9kk:n ikänen lapsi osaa jo käyttää hyväkseen vanhempiaan.

Sekaan pistin hedelmäsosetta ja kaurahiutaleita. Ihan hyvin maistu. Meillä ei meinaa mikään lämmitetty maistua.

Oletko kokeillut erilaisia puuroja? Vispipuuroa vaikka? Entä marjoja sormiruokana?

Ja lisää puuroa ja hedelmiä!

Sitten vielä lisää puuroa ja hedelmiä.

Olikos se maitotuotteitten kanssa niin että n. 10 kk ikäselle pikkuhiljaa aletaan antaan maitoa. Rasvatonta. Puuroon loraus kasvisrasvaa.

Ennen maidon testaamista pari viikkoa annetaan maitotaloustuotteita: piimää, jogurttia, rahkaa, raejuustoa. Jos maha kestää niin voidaan sen muutaman viikon jälkeen antaan pikkuhiljaa korvikkeen tai rintamaidon seassa maitoa.

Säännöllisesti pidät kiinni puurosta, aamulla ja illalla. Kokeile eri makuja ja ole innostamassa, jos ei tykkää niin älä innosta nyrpistelemällä itse nenääsi. Ja oma esimerkki kunniaan!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat