Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei. Mitä tuumaatte, kun lenkillä käyminen aiheuttaa supistelua ja pahaa häpyluun kipua niin kannattaako vaan olla kävelemättä? Kävin lääkärissä joka vain sanoi että kaikki ok. Ei ole paikat auki tai mitään. Lenkkeilystä sanoi että voi käydä Oman voinnin mukaan. No olen yrittänyt kävellä hiljaa ja pieniä lenkkejä mutta nekin jo aiheuttavan vaivoja. Luovutanko kokonaan tai onko sittenkin parempi käydä lenkillä vaikka sattuu

Kommentit (6)

käveleminen sattuu aivan valtavasti. Niin kai se on, että jos kivun kestää eikä vaikuta paikkoihin, niin tekee hyvää välillä käydä pienillä lenkeillä. Tosin minulla ainakin kipu jää päälle koko päiväksi, että en kovin usein kyllä noilla lenkeillä käy.

Jos viikkoja on vielä vähän, niin mitään sellaista ei kannata tehdä, mikä selvästi aiheuttaa supisteluja.

Nimimerkillä kohdunkaula pehmeä ja lyhentynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulla oli pahat liitoskivut tossa kuukauden verran, kun oli kaksi vaippa-ikäistä nosteltavana. Kaksi viikkoa sitten jäi hoitolapsi kuviosta pois ja oma lapsi kovasti treenaa potalle. En pystynyt kivuilta juuri kävelemään, eikä se mukavalta tuntunut, kun en saikkurahaakaan mistään voinut pyytää. Kun aloin ottaa rennommin, meni silti viikko välillä pahasti kipuillen ja välillä ihan kivuttomasti, mutta nyt olen ollut jo viikon täysin kivuton ja voin jo vähän nostella esikoistakin (2-vuotias). Olin hyvin pessimistinen loppuraskauden jaksamisen suhteen vielä viikko sitten, mutta nyt tuntuu, että voin tosiaan vaikuttaa kivun määrään, kunhan otan välillä iisisti. Eli ota rennosti vähän aikaa, kyllä ne siitä voivat helpottaa!!! =)

nemma rv 32+

Itselläni kun loppuajasta käveleminen oli yhtä tuskaa iskiaksen takia, niin vaihdoin pyöräilyyn. Kun aikani pyöräilin, niin kipu helpotti ja sitten pystyi taas kävelemäänkin. Kävely aiheutti minullekin supisteluja.

Itse synnytin kyllä kesäkuussa, joten keväällä oli hyvä pyöräillä. Näin liukkailla on hieman eri asia.

Jos löydät jonkun korvaavan liikuntamuodon siksi aikaa, että kävely alkaa helpottamaan. Esim. uinti?

Tytteli-83

Ei meistä kukaan voi sanoa kannattaako kävellä vai ei... Tiedät itse parhaiten sattuuko vai eikö.

Itse tein loppu raskaudessa niin että istahdin aina vähän väliä hetkeksi :D Auttoi tietty se että oli esikoisen aikana loppu kevät ja metsikössä kävelin missä kiviä jonka päälle pyllähtää. Kovin matalan kiven päälle en uskaltanut, en olisi päässyt ylös :D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat