Vierailija

No, mies selitti silloin jostakin kurssista, ja kaikki oli kai ihan selvää. VÄhän jäi mietityttämään.

No, nyt miehen käytös oli niin outoa, että vähän selvitin asioita. Tulos: syksyllä tutustunut vähän nuorempaan naiseen, kirjoitelleet paljon, rakastelleet... Mies oli joulun kotona, mutta poissaoleva.

Ja tämän siis selvitin lukemalla törkeästi sen naisen kirjoittaman kirjeen, jonka löysin miehen salkusta. Ihan muuten varmaan jotakin Susan Ruususen tyyliä; kuvaili, miten oli ihastunut mieheeni, miten soittaa vain kuullakseen hänen äänensä ja hengityksensä....

Mies ei vielä tiedä, että tiedän. Ja kaiken lisäksi aloimme joulun alla käydä perheneuvottelukeskuksessa, ja mies on sanonut minulle haluavansa yrittää kanssani. On vaan jättänyt tämän naisen kertomatta, ja pitää edelleen yhteyttä (mm. uudenvuodenaattona häippäisi pitkälle puhelulle ulos yöllä).

Olen täysin turta. Jos kerron miehelle lukeneeni kirjeen, hän saa raivarin. En jaksa sitä.

Lapsirassut. Kohta heillä taitaa todella olla kaksi kotia.

Sivut

Kommentit (42)

Tottakai sinun pitää ottaa selville miehesi todelliset tunteet sinua ja tätä toista naista kohtaan. Tiedän, että ihminen voi pettää ihan ilman tunteita, silkasta seikkailun halusta. Juttele miehesi kanssa. Aloita keskustelu vaikkapa, että anteeksi että katsoin sinun salkkuusi. Tein sen, koska minua on epäilyttänyt jo pitkään, että sinulla on toinen, ja niinhän näyttää olevankin. Miksi et ole kertonut aiemmin? Tunnen olevani niin yksin.

Jatkaa suhdetta? Ainut vaihtoehto on kertoa että olet lukenut kirjeen. Mitä sitten jos miehesi hermostuu, näin kuitenkin teillä on tilanne jossa miehesi on valittava mitä haluaa.

Jos haluaa sinut, jatkaa panostusta terapiaan. Jos syyttää sinua kirjeen lukemisesta ja käyttää " epärehellisyyttäsi" tekosyynä eroon, ei hän sinua halunnutkaan.

Et kuitenkaan voi noinkaan jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

kirjeitäsi uudelle naiselleen ja vieläpä keskustellut niistä hänen kanssaan? Ja mistä tiedät, että nainen on kovasti lirkutellut miehellesi?

Oletko siis nähnyt tämän naisen ja miehesi yhdessä?

Ja tuo tarina kuulostaa ihan samanlaiselta kuin omien vanhempieni tarina. Tosin isäni kävi töissä kyllä, mutta äiti löysi isän salkusta kirjeen ja erohan siitä tuli.

Surullista

taistellla tuulimyllyjä vastaan, ei muuta kuin sanot miehelle, että turha enää jatkaa teatteria ja hommaa itsellesi asunto taikka pistä ukko pellolle. Siis jos vielä tuollaisen miehen kanssa jatkat,niin olet todellakin masokisti!

että onko hän ollut sinulle rehellinen ja kertonut sinulle oleelliset asiat, jotka sinun tulisi tietää. ehkä tunnustaa itse. jos ei tunnusta sano hänelle että sinä haluat olla rehellinen ja kertoa löytäneesi kirjeen hänen laukustaan, koska tunsit että kaikki ei ole" kohdallaan" toivottavasti saatte asiat selvitettyä.

suuret tunteet pelissä, eikä toista voi lakata ihan heti rakastamasta, vaikka hän miten sikamaisesti käyttäytyisikin. Samalla hallusin, että mies myös selvittää, kumman suhteen valitsee. Mutta toki se pisti mielenterveyden koetukselle, kun vihdoin palasimme molempien halusta yhteen ja sitten mies tekikin oharit lähes välittömästi...

Ap:lle vaan, että kannattaa ehdottomasti jotenkin selvittää asia miehen kanssa, vaikka sitten lopputuloksena ero olisikin. Oma esimerkkini tosin osoittaa, että joskus miehet eivät yksinkertaisesti osaa tai halua olla rehellisiä ja puhdistaa pöytää, vaikka sitä tilaisuutta heille tarjottimella ojentaisi.

Voimia Ap:lle!

t. 27

että olet selvillä hänen suhteestaan.

Asia saattaa alkaa vaivata sinua joskus. Koskaan ei tiedä mitä elämä tuo ja miten miehesi tulee käyttäytymään.

Ei siitä tarvitse mitään spektaakkelia tehdä. Hyvin kuivasti ja asiallisesti voi vain kertoa että sinun on turha yrittää tehdä suhteellenne mitään, jos toisen osapuolen kiinnostus ei ole 100%. Katsot miestäsi silmiin siellä tapaamisessa ja kerrot asian ihan tyynesti.

Ette voi jatkaa yhdessä, ellette saa asiaa selvitetyksi. Kerro, että tiedät hänellä olevan suhteen. Minusta paras olisi kertoa kahdenkesken, mutta jos pelkäät miehesi reaktiota, kerro terapiassa. Ja kerro rehellisesti: epäilit miehelle olevan toisen naisen ja sait sen selville menemällä miehen tavaroille, joihin sinulla ei olisi ollut asiaa. Siis: miehesi pettää sinua ja sinä olet mennyt luvattomasti toisten tavaroille. Molemmat olette toimineet väärin, mutta miehesi rikos on pahempi.

Ja vielä niin että jos lähdette sieltä eri osoitteisiin niin oma osoitteesi on katsottu varalta valmiiksi.

Siellä se asia on pakko keskustella läpi, ei tule niin helposti käveltyä ulos eikä tule lapset tai muu keskeyttämään.

Vierailija:

Lainaus:

Niin, toisaalta minusta tuntuu, että se suhde tulee muutenkin selville - todennäköisesti se nainen ottaa yhteyttä, tai sitten törmäämme jossakin. Olisiko viisaampaa odottaa sitä ja yrittää nyt vain järjestää omaa elämäänsä?

Jotenkin minusta tuntuu kovasti, että miehelleni se on joku laastarisuhde, pako vaikeasta tilanteesta - omasta kasvusta. Koska vaikeita asioita on vaikea kohdata, on helpompi paeta johonkin rakastumisen huumaan. Se nainen vaikutti nimittäin aika ongelmalliselta :( Mutta sille en voi mitään.

Eli antaisin miehelleni tilaisuuden yrittää olla rehellinen?

Ja muuten, tämä ei todellakaan ole provo. Toivoisin, että olisi.

Pakota miehesi ja teidät molemmat rehellisyyteen. Me olimme samanlaisessa tilanteessa, valitettavasti. Selvästi teidän elämässä ollaan umpikujassa, ja sieltä täytyy pakottautua ulos. Jotain täytyy muuttua ja paljon, meillä meni uusiksi ihan kaikki. Mutta ehkä kannattaa yrittää muutosta ensin yhdessä, ennen kuin alkaa ihan yksin. Jos itse löydät vielä jotain yrittämisen arvoista, kerro myös se miehelle.

Minusta meidän olisi kannattanut yrittää vielä yhdessä, lasten takia, ja siksi, että kuitenkin aikoinaan paljon toisamme rakastimme. Ainakin minä rakastin häntä. Mutta mies ei ilmeisesti osannut olla suhteessa, ei kestänyt arkea, eikä ymmärtänyt, että minunkin kanssani olisi voinut olla hauskaa...

Nyt yritän tehdä itseni eteen enemmän. Mieheen en luota. Illalla menen jumppaan, yritän ehtiä nähdä ystäviäni useammin. Ja saada elämän järjestykseen työn ja asunnon yms. kannalta.

paitsi että kerroin miehelle heti, hän ei suuttunut vaan aneli armoa ja sanoi rakastavansa. Oli siis ihastunut kollegaansa ja heillä jotain peliä, satuin näkemään yhden s-postiviestin. Pistin ukon kuitenkin pihalle, sanoin tarvitsevani tilanteeseen miettimisaikaa.

Tuona aikana kaipasin miestä suunnattomasti ja otin hänet takaisin ja hän tuli. Mutta hyvin pian lähtikin hän, oli taukomme aikana pitänyt edelleen yhteyttä ihastukseensa ja oli sittenkin sitä mieltä, että haluaa ollakin tämän naisen kanssa.

Että semmoinen miellyttävä tapaus mulla, arvatkaa oliko henkisesti raskasta? Suoraselkäisempää olisi ollut ukon jättää heti, eikä tuolla tavalla soutaa ja huovata. Onneksi ei ollut lapsia mukana kuvioissa.

jotenkin paniikissa... Ei, ei ole kyseessä sihteeri, vaan joku nainen, johon tutustui kurssilla syksyllä. Nainen ollut ilmeisesti jo pariin otteeseen naimisissa, eroamassa nyt. Aika ongelmaiselta tyypiltä vaikutti, mutta kovasti näytti lirkuttelevan miehelleni.

Mies on mm. printannut meidän sähköpostikeskustelujamme, joissa olemme yrittäneet selvittää suhdetta. Sitten hän on antanut tämän naisen lukea ne, ovat keskustelleet niistä. Minusta se on todella törkeää. Jos minä kirjoitan miehelleni meidän suhteestamme; välillä kiihtyneenä, välillä vihaisena, välillä rauhallisena, en todellakaan ole tarkoittanut niitä jonkun toisen naisen luettavaksi!

Ensinnäkin tiedän miehen näyttäneen naiselle kirjoituksiani, koska luin sen naisen kirjoittaman kirjeen, jossa hän kertoo asiasta. Hän on myös näyttänyt miehelleni omia päiväkirjojaan ikäänkuin vastaavasti. Mutta minusta mies teki väärin näyttäessään minun kirjoituksiani. Toki minä tein väärin lukiessani sen kirjeen - en jaksanut enkä pystynyt sitä kokonaan lukemaan, oli niin pitkä. Siinä sitä lirkuttelua oli ihan tarpeeksi...

Ja siis minulle selvisi, että ovat tapailleet joitakin kuukausia. Ja katselin niitä minun ja miehen kirjeenvaihtoja, viimeksi 10.12. mies vakuutti varmana, ettei ketään toista naista ole.

En tiedä oikein jaksanko enää ottaa tätä esille perheneuvolassa. Ehkä vain luovutan, sanon miehelle, että ehkä hän ei pysty olemaan kanssani onnellinen.

Mietin sitä, että ehkä kuitenkin itse yritän nyt toimia oikein. Olen hakemassa uutta työpaikkaa mahdollisimman pian, yritän saada asiani nyt hyvään järjestykseen, jotta jaksaisin lasten kanssa sitten hyvin. Minusta alkaa tuntua, että olen jo kaikkeni tämän parisuhteen eteen todella tehnyt. Ymmärtänyt, tukenut, todella yrittänyt. Silti edustan ilmeisesti miehelleni kaikkea pahaa ja negatiivista, hän ainakin tuo sellaista niin paljon esille.

Parisuhteeseen kuuluu kaksi ihmistä, ei kolme. Miehesi teki väärin kun tekstejäsi naiselle lähetti, teidän suhteenne asiat eivät kuulu ulkopuoliselle kuin ehkä juuri sille perheneuvojalle. Niin kauan kun suhteen asiat kuuluu suhteessa oleville niin kaikki on ok. Itse olisin asian pamauttanut miehelle ja alkanut pakkaamaan jo matkalaukkuja, siinäs menköön toisen naisen luokse jos haluaa... omapa on ongelmansa. Oon joo aika äkkipikainen.

Vierailija:

Lainaus:

Mies on mm. printannut meidän sähköpostikeskustelujamme, joissa olemme yrittäneet selvittää suhdetta. Sitten hän on antanut tämän naisen lukea ne, ovat keskustelleet niistä. Minusta se on todella törkeää. Jos minä kirjoitan miehelleni meidän suhteestamme; välillä kiihtyneenä, välillä vihaisena, välillä rauhallisena, en todellakaan ole tarkoittanut niitä jonkun toisen naisen luettavaksi!

Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että mies on pettänyt ja häntä harmittaa,kun on jäänyt kiinni. Eli petturi on aina se suurempi kusipää, ei se, joka on hänet paljastanut.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat