Vierailija

Mieheni on sitä mieltä, että minun tulisi hakea osa-aikatyöstäni (n. 24h/vko) saikkua koko loppuraskauden ajaksi, minkä joutuisin työssä vielä olemaan, eli 4 viikoksi.

Hän sanoi kärsivänsä jo niin kovin puolestani ja on sitä mieltä että 2-vuotias lapsemmekin, jota hoidamme vuorotellen kotona, oireilee.

Eli olen tosiaan väsynyt. -Niin fyysisesti kuin henkisestikin. Työvuorosta palautumisessa kestää vähintään 1vrk ja sinä aikana en jaksaisi hoitaa lastamme juuri ollenkaan, siis sekä ruokailun, että vaipanvaihdon hoitaminen, saatika ulkoilu tuntuvat aivan äärettömän työläiltä ja raskailta, saati sitten vielä itsestä huolehtiminen. Monesti olen niin väsynyt, etten jaksa hampaita pestä ennen nukkumaankäyntiä; viime viikolla en jaksanut valmistaa itselleni oikeaa ruokaa koko viikkona. Jalat ovat tosi poikki kaiken aikaa ja lihaskramppien ja turvotuksen vuoksi nukahtaminen vie aikaa, lisäksi on liitoskipuja ja selkäkipuja -ihan tätä tavallista vaan -kerron vain kartoittaakseni tilanteeni. Työni on täysin seisomatyötä ja olen esimiesasemassa, eli haastettakin työvuorossa on ihan riittämiin.

Olen sinänsä motivoitunut työhöni, ja vuoron pyrin vetämään ihan täysillä ja normaalisti, eli raskauteni ei siellä vaikuta ainakaan paljoa olemiseeni. Pystyn siis skarppaamaan työhön, mutta sen jälkeen olen aivan poikki ja tarvitsisin 2h päiväunet ja koko loppuillan lepoa ja rentoutumista.

Työvuoroa edeltävänä päivänä alan usein stressaantumaan, enkä saa nukutuksi kunnolla, eikä vilkas 2-vuotiaani kaikessa uhmassaankaan helpota tilannetta, vaan voi " kukkua" valveilla jopa klo24 asti illalla, kun minun pitäisi pahimmassa tapauksessa jo klo05 herätä ylös.

Mitä mieltä olette kokeneemmat, pitäisikö minun edes yrittää hakea saikkua; itsestäni se nimittäin tuntuu tosi vaikealta ja hieman nöyryyttävältäkin. Mieheni on sitä mieltä, että joudun jo aikaisemmin synnyttämäänkin tällä menolla, eikä tämä nykytilanne ole enää kenellekään hyväksi.

Kommentit (7)

n 33 viikolla, koska jaksoin just ja just töissä, mutta kotona vain nukuin. Nyt olen nukkunut viikon putkeen ja pikkasen alkaa helpottamaan... Hae saikkua, et ole töissäsi korvaamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat