Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

vanhemmista ei kuulu kirkkoon mutta lapsi kuuluu ja toinen vanhempi kuuluu?

Onko jollain ollut niin ettei toinen vanhemmista kuulu kirkkoon?

Kommentit (22)

jos muuta vaihtoehtoa ei löydy. Toivottavasti löytyy kuitenkin. Yksin kotiinkaan ei voi vielä tuon ikäistä jättää. Minä ja lapset emme kuulu seurakuntaa, mies kuuluu ja maksaa veroja. Lapsi on ET:ssä koska minusta uskonto ei kuuluisi kouluun. Uskonnollisesta ohjelmasta ei ainakaan päiväkodissa kuitenkaan jäänut hänelle juuri mitään mieleen, eikä ole kiinnostunut, joten tuskin sen kummemmin leirilläkään.

niin miksi laittaa lastansa sellaiseen paikkaan? Kyllä minun lähipiiriini kuuluvat kirkosta eronneet suuttuvat, jos heidän lapsilleen päiväkodissa tms. on puhuttu jeesusjuttuja. Jokaisen aatetta tulisi kunnioittaa. Tai sitten kuulutte niihin, jotka ovat eronneet kirkosta rahan vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsi on vielä niin pienikin, ettei ymmärrä " propagandaa" . En toki päästäisi lasta yksin kirkon tilaisuuksiin, vaan haluan tietää mitä lapselle kerrotaan, jotta voin sitten vastata mahdollisiin kysymyksiin. Itse en suhtaudu uskontoihin mitenkään kielteisesti, itse en vain usko.

14

sen verran, että viitsisi siihin kuulua ja maksaa sen pienen veron. Vai erositteko taloudellisista syistä kirkosta? Jos on oikeasti ateisti, tuskin haluaa lastaankaan viedä siihen hapatukseen edes srk:n päiväkerhon merkeissä. Nooh, eihän kaikki maksa tv-lupaakaan, vaikka katsovat tv:tä.

Mieluummin kävisin jossain sitoutumattomassa kerhossa, mutta täällä ei ole muuta. Minusta oudompaa olisi kuulua organisaatioon, jonka oppeihin ei usko. Maksan joka kerta kahvirahaa vähän enemmän, kai lievitän sillä huonoa omaatuntoa :)

Ja koskapa kerran seurakunta toivottaa tervetulleeksi myös kirkkoon kuulumattomat, niin laittaisin lapseni seurakunnan kerhoon vaikka meistä kukaan ei kuuluisi kirkkoon. Jos siis olisi tarvis. Tuossa syksyllä muuten, minä, kirkkoon kuulumaton, kyselin vähän myöhässä, mahtuisivatko nämä kirkkoon kuulumattomat lapseni jo alkaneisiin kerhoihin. Täyttä oli, mutta pian minulle yllätyksekseni soitettiin naapuriseurakunnasta ja toivotettiin lapset tervetulleiksi päiväkerhoon sinne. Enkä ollut edes pyytänyt päästä jonoon tai vastaavaa. Tosiaankin, jos lapseni eivät jo olisi päässeet kunnan kerhoon, olisin laittanut heidät srk. kerhoon, kun oikein erikseen pyydettiin.

Ai niin, kirkolla ei ole monopolia kristinuskoon, enkä ymmärrä, miksi jotkut luulevat, että jos ei kuulu kirkkoon, ei välitä kristinuskosta.

Meillä on juuri noin, itse kuulun ja mies ei. Lapsi srk:n kerhossa. Meillä kysyttiin muuten tuo - kuuluuko vai ei ja mihin seurakuntaan - siinä lapussa mikä piti täyttää, missä on vanhempien henkilötiedot ym. yhteydenottojen varalta. Mutta eipä ne niitä pahemmin tarkista ja lue, ellei tarvii ottaa yhteyttä, koska miehen " ateistisuus" oli ihan uusi juttu kerhonvetäjälle vanhempainvartissa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat