Vierailija

Kommentit (14)

Siinä pelottaa se, että nukutuksessa on ikään kuin kuolleena ja on ihan kauhistuttava ajatus, ettei siitä heräisikään!

Viimeksi olen ollut nukutettuna puolisen vuotta sitten. Ei ollut vaihtoehtoa, kun kohdunulkoinen raskaus täytyi keskeyttää. Olisi muuten henki lähtenyt. Ennen nukutusta sain jonkun Diapamin, joka kai vähän rauhoitti ja onneksi leikkaus tuli niin pian muutenkin, etten ehtinyt liikoja pelkäämään. Hyvin se meni ja hengissä ollaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerro hoitajalle, jonka kohtaat aivan ensin peloistasi. Saat rauhoittavaa. Nykyisin nukutusaineet on todella hyviä. Minulla on viime vuosilta todella hyviä kokemuksia. Pärjäile.

Ennen toimenpidettä tapaat anestesialääkärin, joka kertoo nukutuksesta ja hänelle kannattaa myös kerto peloista. Esilääkitys annetaan kaikille.

Multa poistettiin vähän toista vuotta sitten sappirakko. Pelkäsin tosi paljon juuri nukutusta enkä todellakaan yhden kokemuksen jälkeen menisi kovin mielelläni uudestaan nukutettavaksi. Kaikki rauhoittavat lääkkeetkin kammottavat, siksi jätin senkin väliin ja menin ilman rauhoittavia lasikleikkaukseenkin eikä tuntunut yhtään pahalta.

Periaatteessa sitä heräämättömyyttä ei tarvitse pelätä, koska nukutushan kestää vain tietyn ajan ja kun lääkkeen vaikutus loppuu, ihminen tulee tajuihinsa.

Minulle on tehty joku 15 toimenpidettä nukutuksessa, mutta ne kaikki ollessani lapsi ja siksi pelkäisin jos vielä joutuisin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat