Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapsilisäkorotus annetaan yli kahdesta lapsesta---haloo...

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että vähintään kolmelapsisen perheen lapsilisät kasvavat.

Yleensä olen kaikki sosiaali- ym. tukia vastaan, mutta tätä kannata. Tällä vältetään köyhyyttä sekä kannustetaan parantamaan Suomen huoltosuhdetta.

Tiedän, että 15 vuoden päästä eduskunnassa säädetään laki, jolla eläkkeet puolitetaan, koska suuri ikäluokka ei ole tehnyt riittävästi lapsia huoltosuhteen eteen, en halua itse joutua samaan vanhuuden tilanteeseen.

jossa on mukana kaikkien tietyn ikäisten naisten synnyttämät lapset? Tällöin mukana on myös paljon lapsettomia. Tuota 1,8 lastahan ei ole kenelläkään.

Muistan lukeneeni jostain, että nykyisin suuntaus on se, että kaksilapsiset perheet ovat vähentyneet suhteellisesti. Lapsia siis on yhä useammin joko yksi tai kolme tai enemmän.

Jotta Suomen väestömäärä ei pienenisi, täytyisi perheillä olla yli kaksi lasta. Siinä mielessä korotus on perusteltu.

läpi. Siinä moni nykyinen suurperhe huokaisisi helpotuksesta ja moni voisi hankkia haluamansa ison perheen.

Absurdia tässä on se, että isojen perheiden kasvattajat, äidit, ovat usein kotiäitejä ja saavat näin ollen huonoimmat eläkkeet

Lainaus:

että vähintään kolmelapsisen perheen lapsilisät kasvavat.

Yleensä olen kaikki sosiaali- ym. tukia vastaan, mutta tätä kannata. Tällä vältetään köyhyyttä sekä kannustetaan parantamaan Suomen huoltosuhdetta.

Tiedän, että 15 vuoden päästä eduskunnassa säädetään laki, jolla eläkkeet puolitetaan, koska suuri ikäluokka ei ole tehnyt riittävästi lapsia huoltosuhteen eteen, en halua itse joutua samaan vanhuuden tilanteeseen.

Köyhyysriskiähän lisää mm. monilapsisuus. Eikös tää just oo sitä tuloerojen kaventamista, hyvä että raha menee vain sinne missä sitä tarvitaan.

Käteen jäävä summa on useamman lapsen perheessä ilman muuta pienempi, kyllä niitä kuuluu tukea.

Minä en sitä saa, mutten myöskään ole kateellinen niille, jotka saavat.

Miettikää nyt, 10 euroa kuukaudessa, miten se kenenkään talouteen vaikuttaa mitenkään? No ehkä jos lapsia on tosi monta, mutta silloinhan menotkin on paljon isommat kuin yksi- tai kaksilapsisessa perheessä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat