Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on yksi ammattitutkinto, entinen opistoasteine, ja olen ollut vuodesta 2004 yliopistossa kirjoilla. Nyt vaan ei oikein opiinoista tule mitään. Paljon ei puuttuisikaan, etupäässä läsnäolopakollisia juttuja( noin vuosi, puolitoista) ja yliopisto sijaitsee kotipaikkakunnaltani 120 kilsan päässä.

Minulla on vakituinen toimi eli olen siis töissä. Jos nyt irtisanon itseni yliopistosta seuraako siitä jotain sanktioita työvoimaviranomaisten taholta jos esim. minut lomautetaan työstäni tai irtisanotaan? Voivatko he evätä päivärahan sillä periaatteella että minulla oli opiskelupaikka josta irtisanoin itseni?

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitä se haittaa että olet kirjoilla? Saat opiskelija-alet, saat hoitoa YTHS:llä, yms. Ja onhan koko ajan varasuunnitelma jos vaikka 5v kuluttua saat potkut, voit mennä opiskelemaan?

Miksi siis haluat pois?

mutt aopintotukea silloin ei tietenkään saa, se on kiinni suoritetuista opinnoista ja siltikin ajallisesti rajoitettu. Niinollen opintoja ei ole pakko keskeyttää ennen kuin jäät työttömäksi.

TYövoimaviranomaiset eivät sakota keskeytetyistä opinnoista, jos ja kun sinulle kauitenkin JOKU ammatilllinen tutkinto jostain on. PÄin vastoin, sinunon pakko keskeyttää yliopisto-opintosi, jotta saisit työttömyyskorvausta tai työmarkkinatukea.

Keskeyttämisen jälkeen opinto-oikeuden palauttamista pitää anoa, mutta se käy suht helposti. TOSIN sulla on nyt sitten sellainen juttu, että jos ja kun et valmistu ensi kesään mennessä, koko muu yliopistomaailma siirtyy uuteen tutkintojärjestelmään ja sinun suorituksesi vanhentuvat. Se vaikeuttaa loppua huomattavasti jollet NYT tänä keväänä, huolehdi niiden siirtämisestä uuden järjestelmän mukaisiksi (sekin onnistuu kyllä, mutta vaatii vähän vaivannäköä).

mutt aopintotukea silloin ei tietenkään saa, se on kiinni suoritetuista opinnoista ja siltikin ajallisesti rajoitettu. Niinollen opintoja ei ole pakko keskeyttää ennen kuin jäät työttömäksi.

TYövoimaviranomaiset eivät sakota keskeytetyistä opinnoista, jos ja kun sinulle kauitenkin JOKU ammatilllinen tutkinto jostain on. PÄin vastoin, sinunon pakko keskeyttää yliopisto-opintosi, jotta saisit työttömyyskorvausta tai työmarkkinatukea.

Keskeyttämisen jälkeen opinto-oikeuden palauttamista pitää anoa, mutta se käy suht helposti. TOSIN sulla on nyt sitten sellainen juttu, että jos ja kun et valmistu ensi kesään mennessä, koko muu yliopistomaailma siirtyy uuteen tutkintojärjestelmään ja sinun suorituksesi vanhentuvat. Se vaikeuttaa loppua huomattavasti jollet NYT tänä keväänä, huolehdi niiden siirtämisestä uuden järjestelmän mukaisiksi (sekin onnistuu kyllä, mutta vaatii vähän vaivannäköä).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat